D
Don_Tom: Är det någon som har någon erfarenhet av Johan Kjellberg Bygg AB (verksamma i GBG-området)? Vet att de arbetat mycket med industriella byggnationer, plåtarbeten mm, och har tittat på ett referenshus som de rekommenderade oss att besöka. Det såg bra ut, men säger inte mycket om hur de fungerar som generalentreprenör under byggnationen.....
0 svar · 2,1k läst
F
fredpers: Hej Vår säljare var tydlig med vilka volymer som ingår i grunden. Däremot håller jag med om att nivån på tapeter, kakel/klinker var i lägsta laget. Rekommenderar att man tar upp det innan kontraktet skrivs vilket vi missade. /Fredrik
2 svar · 672 läst
fia_mstd
fia_mstd: Är det någon som byggt "Villa Växa Visa 101kvm" fast med inredd vind? Lite nyfiken vad det kan gå löst på! /Sophia Johansson
0 svar · 2,9k läst
L
LoK: Hej Jag skulle vilja tacka Musse och EKLYCKAN för deras erfarenheter även fast de var positiva. Jag tycker det är värdefullt att skaffa sig ett kontaktnät av personer som har bykt hus med samma killar som förmodligen kommer stå för vårat bygge. Det är ju lika viktigt att säljaren är bra som att priset är rätt. Mvh LoK
11 svar · 810 läst
kalleanka70
kalleanka70: Här har du lite kula hus: http://www.jamera.fi/talomallit/valikko.htm
0 svar · 959 läst
F
fiddeli: Hej och tack för alla fina svar! Jo, jag hade gärna både ritat och gjort mer själv, men mer verklighetsanpassat behövs åtminstone en bottenvåning där vi alla fyra i familjen kan klara vardagslivet åtminstone ... för att sedan göra visst själv, t ex måla utvändigt, inreda ovanvåning, kanske en tillbyggnad såsmåningom. Betong,hmm... har inte tänkt på det. Jag har däremot läst
4 svar · 1,2k läst
N
North: Hejsan enligt vad jag har hört om Hjältevadshus är att från 2004 har de tagit bort mycket standard, tex nätverk mm. För att inte följa me di de ordinarie prisökningarna. Lite surt tycker jag då priser på byggmaterial borde bli lägre om man köper in mer (säljer mer hus)
2 svar · 1,9k läst
Y
YA: Hej, Kolla på www.otark.com Vi bor sedan drygt 10 år tillbaka i ett sådant funkishus i 2 våningar (stenhus). I deras lilla broschyr finns just en planlösning med masterbed-dressroom-badrum. Jag vet dock inte vad det kostar idag. YA :)
2 svar · 1,3k läst
J
jamten: Hallå! Är det någon som vet om några bra Byggfirmor mellan Östersund och Vilhelmina. Som kan åta sig och bygga hus till en mindre kostnad? Byggnadsplats nordvästra Jämtland.....
0 svar · 3,2k läst
K
Kicksan: Hej ! Vi ska bygga med Hjältevadshus. Dock ej huset Leksand utan en specialvariant av Asken som blir sluttningshus. Vi har inte kommit igång med bygget ännu så det kan vi inte uttala oss om ännu, alla kontakter hittills har varit bra och vi känner att de är engagerade i vårt bygge. Oavsett vem vi pratat med på deras 2 kontor så har vi blivit trevligt och engagerat bemötta. De har snabb
1 svar · 1,4k läst
lastkaj
lastkaj: Nä, jag menade om du köper en byggsats så är den för ett speciellt hus - därav en gjord ritning, den tar de betalt för. Lösvirkessnickare har ju inga säljera, ingen katalogtillverkning, ingen reklam och inga färdiga ritningar publicerade på en vacker hemsida m.m. som de måste lägga på priset för att gå med vinst på affären. Ett säkert sätt att få billigt material är att bli
9 svar · 3,1k läst
R
Rodge68: Det finns mycket skrivet här på forumet om jordugglan. Om du provar att "sök i forumet" så kommer du att finna mycket. Men tolka inte detta som att du inte får fråga. Det är liksom det som är meningen med forumet! Lycka till.
1 svar · 846 läst
G
galitolo: Hej Ska bygga med Kungshus. 3 v. för nybyggnadskarta; max 6 v. för bygglov; 12-16 v leveranstid för huset. under tiden lägga grunden; 16 v för att färdigställa huset. besikta ? klart.
14 svar · 2,3k läst
J
JJonsson: Vi skall bygga med Eksjöhus i Gävle. Själva byggsatsen har inte kommit ännu, men hittills är vi väldigt nöjda med engagemanget som vår säljare visar.
8 svar · 2,4k läst
G
gusper: Hej Skulle bara kolla om någon har prisuppgift på Sjövik från eksjöhus, bara byggsatsen.
0 svar · 1,7k läst
L
Lycko: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=byggmatr;action=display;num=1077528764;start=0]Byggnadsmaterial[/link] av Marlene Eskilsson.
0 svar · 1,1k läst
C
Carroo: Hej Andreas ! Vi har inte kommit på något speciellt som vi borde tänkt på. Men vi fick ett fast pris innan vi tecknade avtal och det kan säkert vara bra att få. /Caroline
4 svar · 1,4k läst
Snappen
Snappen: Byggare babe: Jag tänkte exakt samma sak när jag såg deras inlägg. Mycket dålig metod att "promota" ett företag. Hoppas verkligen vi husbyggare/ägare som är seriösa på forumet inte går på så ensidigt formulerade inlägg...
12 svar · 1,6k läst
A
aiskylos: Det är iofs en andrahandsuppgifter, men runt 1 645 000 har jag hört från flera håll. Vi funderar också på Aspudden, men väntar på slutgiltigt besked om tomten innan vi går vidare med prisförfrågningar och andra kontakter med säljare. Trevligt hus, i vilket fall som helst.
1 svar · 1,2k läst
R
robbin: Tackar nu fick jag det att fungera
3 svar · 3,2k läst
J
jkh: Inget idylliskt över det där.... J***A KLÅPARE... Verkar vara bäst att bygga själv...
2 svar · 3,4k läst
S
Skistar: Tjena, Har "snart" byggt färdigt vårt hus här i Stockholm och det är ett Kungshus Gullholmen men med helt egen planlösning. Måste säga att vi har haft en hel del problem under resans gång med både husleverantör(ekeforshus) och hantverkare tyvärr. Har varit ganska kritiskt under byggnationen och gett denna information i detta forum tidigare men vill nu faktiskt även ge en hel del
3 svar · 1,6k läst
A
anzku: Vi fick en gedigen byggsats med stomresning av väggblocken och takstolarna genom finska Teematalot... Mycket bra pris,men det blir en hel del att snickra... *L*
6 svar · 12,2k läst
F
fredstu: Ett tips är annars att ta planlösningen på huset,och köp ett Heda Excellent hus,priset på deras väggar är ca:1200 kr/kvm,och då ingår även isolering.... Pratar man med Hedared Sand & Betong så har dom en firma i Borås som monterar dessa hus,fixar även bottenplattan,till väldigt bra priser.
7 svar · 6,1k läst
G
GANDALF: Hej! Det var länge sen jag sist skrev något här, har haft fullt upp med att bygga och flytta mm Vi har byggt ett Lappli-hus ( sångsvanen 156 med en hel del ändringar). Mitt sammantagna omdömme av Lappli är att huset är jättefint, all kontakt med fabriken fungerade jättebra mm MEN... monteringen som sköttes av ett av lappli rekommenderat företag från Finland var ingen höjdare.
3 svar · 4,5k läst
C
CaJa: Då tycker jag att nåt "statligt verk" kunde göra 3 olika "typhus" som alla skulle måsta ge pris på som jämförspris. Allt specat givetivs. Och med internet är det ju inte så svårt att göra knappval för var i landet du bygger. Givetvis är 08 dyrast och Kiruna billigast... Men det kan man ju inte skylla på. Typ Willa Nordic, Sävsjö, Karlson, Kvalitetshus, Vimmerbyhus osv osv har ju
7 svar · 4,4k läst
J
JennyS: Hej! Jag undrar om någon har erfarenhet av/vet något om företaget Attraktiva hus? Det jag är nyfiken på är framförallt positiva/negativa erfarenheter, deras priser, vad som ingår mm. (Huset jag framförallt är intresserad av är Arkenhus Nostalgi.)
0 svar · 1,5k läst
L
Lottan: Och vad ingår i totalentreprenad? Vad är skillnaden mellan totalentreprenad och nyckelfärdigt? Vi har hittat ett fint Älsvsbyhus och ett fint Eksjöhus bl a. Vilket företag är bäst? (smaken är som baken, jag vet, men vill ändå ha lite åsikter). mvh Lottan
0 svar · 2,4k läst
M
martinssons: Vi har också fått pris på Mölle! med utbyggnad och kupa, dock utan puts, byggsats 970.000 färdigt 2 mkr. Detta är i Småland MVH MoH
3 svar · 2,9k läst
B
Bitch: Vi har varit i kontakt med Vimmerbyhus i Helsingborg och blev bra mottagna. Vi funderar på Ekeforshus annars. Deras kontor finns i Malmö. Berit som sitter där är också väldigt bra. Blir nog ett Ekeforshus för vår del eftersom min bror varit med och byggt dom (De som är byggda i Hörby iaf). Vi tänker själva bygga utanför Klippan.
9 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.