4 903 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Varning för Värsåsvillan
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Vill bara passa på att skicka en varning för Värsåsvillan. I vårt fall försökte de salta offerten rejält varför vi inte upplevde dem som seriösa och avbröt relationen. Kommer nu satsa på egen entreprenad och stenhus. Har också i efterhand hört flertalet som haft problem, bl a med dålig sammanhållning av projekt mm. Finns säkert återförsäljare som gör ett bra jobb men inte de i Norrköping. Husen har jag ingen uppfattning om. 
Vad är det mer du hört om Värsåsvillan?
Vet du någon som byggt deras hus?
Vi vill veta ALLT som är värt att veta. Vi vill ha kontakt med fler som vet något om Värsåsvillan.
Tänker bygga nyckelfärdigt men har inte bestämt säkert vilken hustillverkare vi skall välja. Hittills har kontakterna varit bra med Värsåsvillans representanter (i Norrköping).
Viola
Vet du någon som byggt deras hus?
Vi vill veta ALLT som är värt att veta. Vi vill ha kontakt med fler som vet något om Värsåsvillan.
Tänker bygga nyckelfärdigt men har inte bestämt säkert vilken hustillverkare vi skall välja. Hittills har kontakterna varit bra med Värsåsvillans representanter (i Norrköping).
Viola
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Jag tycker du skall synnerligen utvärdera andra alternativ. Vi har upplevt dem röriga, dåligt underlag för kalkyler, inte känns som de vetat vad de talat om i alla lägen. Det som vi diskuterade var nyckelfärdigt likaså. Priset som offererades var ca 25% högre än vad vi borde betalat, efter egna analyser. 
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Vidare har jag hört om en familj i Åby vars platta på mark var så sned att de kunde rulla en stenkula utan kraft från ena sidan av huset till den andra. Den underentreprenör som de använder sig av för byggnationen brukar alltid ligga högt i sina priser, så inte nog med dubbla vinstpålägg så är kostnaden i sig för hög. Trivselhus kan rekommenderas dock.
Klicka här för att svara