B
Bitch: Hej. Vi är nya här på forumet. Vi är mitt uppe i tomt letandet. Vi har tänkt bygga en mindre hästgård i Klippanskommun (Skåne). Vi har kollat med Vimmerbyhus och Ekeforshus och efter vad vi kan se verkar båda bra. Är här någon som har byggt eller tänker bygga: Ekonomen 131 (Ekeforshus) eller Lönneberga 138 (Vimmerbyhus). Undrar också om någon har ett ca pris på stall. 6-boxar.
0 svar · 1,2k läst
O
ostni: Vad betalade ni för huset då allt var klart (exklusive tomt och andra avgifter)?
3 svar · 2,6k läst
M
Miakia: BraHus, Larssonhus o Hedlunds är "samma", däremot inte Forsgrens timmerhus (som dock väl är samma som Faluhus?). Vi ska bygga ett Brahus i Dalarna i vår, har nyligen beställt huset. Hittills är vi nöjda med kontakterna med vår säljare i Falun. Får väl återkomma med en rapport när huset är på plats om vi är lika nöjda fortfarande!
5 svar · 2,6k läst
J
JennyS: Jag undrar om någon har någon information om huset som Cujo referar till- nostalgi från Attraktiva hus. Pris, vad som ingår, positiva/negativa erfarenheter...
18 svar · 3,4k läst
T
Tandis: kollar också på Eksjöhus, men har inte hunnit prata med säljaren i Kalmar. Här på ön är urvalet av större byggfirmor begränsat. har hittils bara hittat LB-hus med lokal representat
1 svar · 1,3k läst
M
Micke_A: Priset är utan inredd ovanvåning. Men som sakt vi är bara i början av diskussionen och tack för tipsen om att lus läsa, det kommer vi att göra.
9 svar · 3,4k läst
A
anzku: Räcker överskottsvärmen till att värma vattnet för golvvärmen :-/ ?
5 svar · 2,5k läst
X
xpat: [citat] Jag har fört viss diskussion med en bekant som driver ett byggprojekteringsföretag (eller vad det kallas för) och han tror att man mycket väl kan få ett bättre pris på entreprenaden om man anlitar en lite mindre byggfirma än om man låter husföretaget bygga alltihop. Nu tror jag inte att det är aktuellt för oss i och med att blivit lovade rabatt pga läget. Jag återkommer om
7 svar · 3,0k läst
B
byggnisse: Som vilsen ev. nybyggare bläddrar man förtvivlat bland katalogerna. Götenehus har ett hus som kallas Fjärås, någon som har erfarenheter av detta , pris, + , -
0 svar · 2,0k läst
J
Jerker: Tyckte oxå det var ganska bra pris med tanke på standarden, så vi har det som alternativ om inte pengarna skulle räcka till det vi vill ha... 8)
9 svar · 5,4k läst
S
SL: Tack för svaret! Jag har fått för mig att ca 15000 kr/kvm borde vara en rimligare nivå, det enda som eventuellt bör skilja i pris mellan Lund och Sthlm är väl om entreprenörer i Sthlm har högre kostnadsnivåer och därmed tar mer betalt. Men över 3000 kr/kvm mer låter nästan fånigt. Det ligger tomter till salu i närbelägna områden för knappt 1.8 Mkr som inte heller verkar så
5 svar · 2,2k läst
V
vonSassen: :o Pegasus! Du bör också berätta för dem att Du "hänger ut dem" på Forumet här, så dom förstår hur denna "reklam" läses och förs vidare i husbyggarnas kretsar! Kolla också Du lite rådgivning hos Kriströms på Ekonomi och Juridik här på Forumet! Hoppas vi som blivit dåligt behandlade av våra hustillverkare ändå är en minoritet i stort sett! Helena med Sverige Stugan
11 svar · 2,0k läst
D
Danno: Hej, vi funderar också på att bygga med lösvirke, men vi saknar helt erfarenhet och letar just nu efter lämplig leverantör. Har fått en offert från ArkitektHusen. Är det någon som känner den leverantören?
17 svar · 2,2k läst
R
Rille99: Någon som har byggt? Några funderingar som ni vill dela med er? Tack på förhand.
0 svar · 1,9k läst
F
fredpers: Japp, Myresjöhus som ägs av Skanska äger i sin tur Smålandsvillan. /Fredrik
5 svar · 9,0k läst
B
byggimpert: Vi byggde ut garaget själva, mig veterligt så har Ä-hus inget annat än det som finns i katalogen. MVH/Christina.
6 svar · 8,0k läst
A
andersbyggahus: När jag klickar på länken står det: "I Aftonbladets Bygga nytt-special söndagen den 1 februari 2004 utsågs Götenehus Villa Sparreholm (se bild till vänster) till "Bästa huset i testet"." Fast det kanske inte var det huset som artikeln handlar om. Jag tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen... ;)
5 svar · 1,6k läst
C
common: Vi har byggt och är jättenöjda. Priset kommer jag inte riktigt ihåg. Vi ändrade, plockade bort och lade till många olika saker under resans gång så det säger nog ändå inte så mycket... Men vi kan starkt rekommendera både huset och a-hus. /Common
1 svar · 1,3k läst
T
The_fatkid: Hej Vi är också intresserade av solvik 204 (och 205). Vad är ett fick ni för grundpris? mvh Andreas
4 svar · 1,3k läst
S
Sparreholm: Hej, Antenn (en TV1 och en TV2 /Tv4 + 7 uttag) gick på 3.100 inkl moms. Kök: vi valde till en lucka som heter Linda (oljad ek) med innotech lådor och lite annat, det gick på 25.000:- inkl moms. Vi bytte till rostfria vitvaror, släta gipstak, innerväggar med gips+spånskiva i sovrum, fullhöjdsgarderober, nivåtrappa i oljad ek (den som delar av matsal och v-rum), innertrappa i
3 svar · 3,5k läst
R
Rodge68: [citat] De hävdar att man eliminerar köldbryggor genom att göra väggarna med lättreglar och att det är enklare att kapa dessa reglar. För mig är det uppenbart att det kan inte vara bättre än massiva reglar. Visst är de stark hållf.mässigt men de dämpar mindre. Ju trögare massa ju mer dämpar de! Alltså, man behöver inte vara rädd att huset rasar ihop p.g.a. lättregeln. Däremot
21 svar · 2,7k läst
M
Marie_J: Hej! ´1.5 miljoner. mvh marie
2 svar · 2,2k läst
E
elinb: Hej, Jag & min sambo funderar på att bygga ett 1,5 planshus från A-hus som heter Svanesund. Vi har sett detta hus i A-hus förra katalog men nu när vi tittar på företagets webbplats verkar det inte som om den hustypen finns kvar. ??? Är det någon som vet hur det förhåller sig där, har Svanesund utgått? Kan man beställa ett hus från föregående katalogs utbud? Sen är vi mycket
0 svar · 1,1k läst
R
Rodge68: Sök på forumet och skall finna!! Det är många som har skrivit om Fiskarheden så sök. :D
1 svar · 4,2k läst
B
BoD: Och om huset sätter sig och grundmakaren skyller på husfirman och husfirman skyller på grundmakaren? Det här har hänt flera husbyggare och är inte taget rätt ur luften. Med totalentreprenad vet du i alla fall vem du ska stämma...
19 svar · 3,5k läst
K
King: Om ni kommer till ett förhandlingsläge angående priset kan det vara bra att ha ett alternativ hos annan husfirma att lägga fram för jämförelse. Tydligen har deras säljare en hyfsad provision som de kan minska något vid förhandlingar. Försök vara tuffa!
1 svar · 1,9k läst
M
Marachinos: Jo, det var det... Men jag har inte lust att ladda ner och installera ett program som jag bara kommer att använda när jag besöker den sidan... :(
6 svar · 3,9k läst
R
Rodge68: Varför inte fråga ditt säljkontor om de vet vart du kan tilla på ett sådant hus. De borde kunna ordna så att du får ring och prata med någon som byggt ett. :D
1 svar · 945 läst
R
Rodge68: Jag vill inte ha ett hus med gavelsidan ut mot framsidan, det ska vara en entré på framsidan av huset. Nu har jag dock fått lite ny information av Fredpers att de aktuella tomterna är bredare än vad jag trodde från början så jag fixar det med ett vanligt 2-planshus som jag tänkt från början. Tack för tippsen i alla fall. Roger ;D ;D ;D
9 svar · 2,6k läst
M
Mady: någon här som har några erfarenheter om villavarm? Vi är intresserade av dem och skulle vilja höra mer om dem plus och minus.
0 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.