M
Mikael66: Hej! Det verkar dessvärre vara lite symtomatiskt vad avser GH och deras projektledare. Vi lyckades träffa våran mellan 6 ögon (jag & min sambo) på slutbesiktningen!!! Dessförinnan hade vi försökt att nå honom vid ett otal tillfällen under byggtiden via ALLA tänkbara sambands medel. Hälsn Mikael
5 svar · 1,5k läst
Lundgrens
Lundgrens: Jättefint hus ni har byggt. Verkligt fint! Smakfullt. Efter "mycket" ältande lutar vi också åt ett Lövsångaren. De klassiska husen är ju tidlösa och ert med den fasaden och dubbeldörrarna är jäkligt snyggt! Har sparat ner så jag kan visa mannen i huset här. Vi har också sett en annan variant fasadmålning på Sävsjös (tror det var sävsjös) bildbank/galleri där huset är målat
2 svar · 1,7k läst
B
B.Svensson: Någon som vet om det i södra sverige finns företag som kan prefabricera några moduler som skal till en villa... dvs ingen inredning, ytskikt vvs el osv bara ett vädertätt skal Kanske någon som har erfarenhet och vill dela med sig av detta..... Tacksam för alla tips!!
0 svar · 881 läst
H
hempularen: Och näringsförbudet förefaller också ha slutat gälla iom. namnbytet, intressant.
6 svar · 1,7k läst
5.2 racing
5.2 racing: Har varit med och byggt ett Vinga. Eller målat rättare sagt. Det råd jag kan ge er är att tänka på planlösningen. I det hus vi byggde hade dom ändrat planlösningen. Skicka pm för info.
1 svar · 2,0k läst
S
smog: Jag söker bilder på detta hus, har ni byggt och kan fota eller kan länka mig bilder på detta hus vore jag tacksam. Mvh Anders
0 svar · 2,2k läst
S
superfixaren: [citat] Ok tack så mycket! Ungefär nånstans där jag räknat på själv.
2 svar · 1,2k läst
L
logic123: Hejsan jag och sambon har planer på att riva sommarstugan vi bor i just nu och bygga nytt. Men vad ska man igentligen bygga. Vi sitter och väntar på att detaljplanen för vårat område ska bli klar. Vi vil ha något i stil med Villa Carl Larsson från sjödalshus. Är det någon som har byggt ett sådant eller har erfarenhet från dem. Någon som vet priset på det. Har ni några andra tips
0 svar · 1,0k läst
Jamtland
Jamtland: www.houseservice.se/ www.takvaningar.se/ (Borkas) www.atvidabergshus.se/ inte att förväxlas med Åtvidabergs taklyft www.huskomponenter.se/ Dessa har vi varit i kontakt med. Av mail till dessa är det tre som har svarat houseservice, jättesnabbt med löfte om att återkomma - har inte hört något av dem sedan dess. Åtvidabergs.com som kom med en prishint om 880.000 för ett lyft om 95 kvm -
1 svar · 2,2k läst
T
Tessa_n: hej vi håller på att kolla på ett nybyggt hus och är lite nyfikna på va ni valde för hus...(plus tillbehör om ni orkar att skriva) och vad allt kosta när det va klart....och i vilket län....om det skiljer sig på vad man bor...:) tack på förhand
0 svar · 2,7k läst
B
bruno: Hej !! Vill bara VARNA er för att bygga en smålandsvilla. Vi blev lurade av säljaren i Uddevalla och fick så smala tomter så att husen inte fick plats plus att marken var så dålig att det tillkom närmare 100.000:- i markarbete för att kunna bygga, men vi har oxå en låååång lista med punkter från slutbesiktningen som skulle åtgärdas inom tre månader, nu har det snart gått ett
2 svar · 3,4k läst
H
hempularen: Jag har rensat bort en del inlägg som var totalt fokuserade på nationalitetsfrågan i tråden. Tror det är dags att stänga den här tråden nu.
12 svar · 2,9k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag har raderat ett inlägg här. Det är inte tillåtet att tipsa om företag när man är nyregistrerad. Du måste ha varit medlem en tid och gjort minst 50 inlägg innan du börjar ge referenser på företag här på Byggahus.se. Läs forumets diskussionsregler: http://www.byggahus.se/forum/regler/74868-diskussionsregler.html
2 svar · 2,0k läst
Consensus
Consensus: Hej på er, finns det någon hustillverkare som erbjuder klimatvind istället för kallvind? Och i sånt fall, vad är merkostnaden?
0 svar · 1,1k läst
J
JBa: De där 800' är ju för den leverans du precis hade fått. Dvs material plus upparbetad tid att montera de färdiga delar som leverats. Du slapp då betala för brädorna när de kom till husleverantörens lager/fabrik. 30 dagars betalningsfrist kan du säkert förhandla dig till även hos prefableverantörerna, även om det är svårare eftersom det ligger mer kapital och arbetstid uppbundet i
11 svar · 3,9k läst
B
Budski: Hej Det var intressant att veta. Kan du skicka mig ett PM med namet på entreprenören? Vi är just nu nära att skriva på avtalen. Tack
2 svar · 2,1k läst
N
nallebah: Okej - det var alltså ingen ;-) Men kanske någon vet hur Allmogehus brukar leverera? Kommer materialet förkapat i rätt längd och numrerat enligt plan (i stil med Fiskarhedenvillan), eller kommer en hög brädor som man ska mäta och kapa själv? Är det svårt för en normalhändig människa (har snickrat några våningssängar hittils men aldrig byggd ett hus) att komplettera ett stomrest
1 svar · 2,0k läst
M
mr_bygg: Du har redan fått massor med bra råd från imported_byggaren. Har du möjlighet att innan slutbesiktningen gå ingenom huset ordentligt, gärna med en fackman, och där skriva upp alla dina anmärkningar så är det bra så du är förberedd när besiktningen genomförs. Kolla samtidigt upp branschregler och gällande krav så att du också vet vilka toleranser som gäller för olika fel så
3 svar · 1,8k läst
N
nybyggd: jag minns problemen med boro hus 1991-92 trots garbo så togs inte byggfel och mindre saker där. och idag har jag för mig dom tar skador fast med ett halvt basbelopp i självrisk. ponera även att husföreatget kursar idag,och t,e,x grunden är påbörjad. det kan ta månader innan konkursboet levererar huset man beställt,eller om det ens kommer ett sådant man önskade till rätt pris. min
26 svar · 8,3k läst
V
Vroom: Här kommer en direktlänk till ett nybyggt Ymer! http://www.alvsbyhus.forum24.se/alvsbyhus-about1852.html mvh Ymerbyggare 2007/2008
3 svar · 1,9k läst
F
fam Dahlqvist: Hej Krille och Linda! Vi håller också på att bygga ett sandhem. Vi ångrar idag att vi inte breddade delen för vardagsrummet då vi tycker att det faktiskt känns lite smalt. (vi var och tittade på ett sandhem härom veckan) hur har ni gjort, har ni vardagsrumsytan som den är på grundritningen? Vi kommer att ha öppningsbart fönsterparti i köket samt en köksö istället för matbord.
31 svar · 14,9k läst
·
S
sjs: En användare som skriver om en liten "okänd" hustillverkare i 3 trådar samtiidgt, och inte skriver någonting annat på forumet verkar lite skum tycker jag.
13 svar · 4,2k läst
S
sjs: En användare som skriver om en liten "okänd" hustillverkare i 3 trådar samtiidgt, och inte skriver någonting annat på forumet verkar lite skum tycker jag.
2 svar · 4,1k läst
M
malinwi: konstigt men inbrott, trodde att byggjobbarna tom sov i älvsbyhusen??? El i barack på tomten?? Förstår att det hela suger men hoppas på bilder när allt är klart iaf för flera är nyfikna förutom tjuvarna då... Lycka till!!
5 svar · 6,9k läst
S
Suomenneito: Jag har läst inläggen om Sverigevillan, men som jag förstår är det just detta enskilda fall som hela diskussionen handlar om. Visserligen skrämmande, men jag har inte hittat andra allvarliga varningsskriverier angående detta företag. har några grannar som berättar om ett riktigt bra bemötande och ett välbyggt hus.
9 svar · 1,7k läst
B
blakulla: Hej, jag vet faktiskt inte hur LB hanterar Assa, vi har iallafall inte hört ett ljud. Jag har själv däremot beställt dom bleck som Assa tagit fram för att förhindra inbrott, något som jag hade gjort ändå, dom är ett enkelt och bra extra skydd. Ronny
5 svar · 2,3k läst
J
JK: Det handlar tyvärr inte bara om kostnader för den familj som ska bygga, utan trovärdigheten som finns kring byggbolagen. Hur många idag vågar beställa husbygge när man inte vet hur länge leverantören kommer att överleva? Sedan spelar det ingen roll vad man har för byggfelsförsäkring och liknande, livet blir ett helvete om en husleverantör får ekonomiska problem.
11 svar · 3,8k läst
D
Dzollero: Har byggt lite Boro hus och kan säga att kvaliten är bra på dem, dock har jag hört om folk som haft lite problem med hantverkarna som Borohus rekomenderat så det drar ju ner poängen lite.
3 svar · 2,0k läst
E
eep04gkn: Å vad roligt att se några fler bloggar. Men det verkar inte vara så många som har byggt en Doppingen och bloggat om det.
3 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.