Hej!

Finns det någon som byggt med Emrahus? Vi ska bygga ett Emrahus och vi tar gärna emot all information om hur det har gått att bygga med dem. Vi kommer troligtvis att bygga nyckelfärdigt med oinredd vind. Som det har känts hittills så är vi väldigt nöjda. Om någon dessutom kan rekommendera någon markentreprenör så blir vi glada :)

Maria/Pelle

Ingen som har byggt med Emra?

Om du söker här på forumet så hittar du några trådar för ca. 1 år sedan om Emrahus. Jag har för mig att det mest handlade om folk som övervägde dem, men av olika anledningar valde bort dem.

Det skall byggas ett Emrahus i min region.
Såvitt jag vet så har byggstarten försenats felra månader.
Oklart varför.

Jag har tyvärr läst mycket negativt om Emrahus men min känsla är fortfarande, som tur är, väldigt bra. Känns bra att bygga ett passivhus och dessutom som typhus. Ja det lär väl visa sig hur det kommer att gå. Håll tummarna för oss :) Och är det någon som vill berätta något om Emrahus, vad som helst, så tar jag emot all information...

Maria/Pelle skrev:
Jag har tyvärr läst mycket negativt om Emrahus men min känsla är fortfarande, som tur är, väldigt bra. Känns bra att bygga ett passivhus och dessutom som typhus. Ja det lär väl visa sig hur det kommer att gå. Håll tummarna för oss :) Och är det någon som vill berätta något om Emrahus, vad som helst, så tar jag emot all information...
"Känsla" kan vara bedrägligt.
Ta reda på så mycket fakta som möjligt.
Kolla upp referenser, kreditvärdighet, tidigare kunder etc.
Frånvaron av tidigare kunder är ett varningstecken.
Även ett nystartat företag består av personer som gjort annat innan det företaget startades. Då kan man få sådana referenser.
Hör med kommun, kronofogde, konsumentvägledare etc.

Att göra en mångmiljoninvestering med någon endast baserat på en känsla är rent ut korkat.

Ägarna till emrahus var väl tidigare verksamma i Thermohus, om detta konkursade företag finns att hitta forumet.

maggan9 skrev:
Ägarna till emrahus var väl tidigare verksamma i Thermohus, om detta konkursade företag finns att hitta forumet.
Det finns ett rekonstruerat bolag som idag heter Thermohus.
Personerna bakom detta bolag är tidigare samarbetspartners med de som figurerar i Emrahus.

(bara för att förtydliga)

Tur att det bara är pengar det handlar om...

I vilken region bor du "volvo"? så man kan kolla upp varför det blivit förseningar med det husbygget?

Jag hoppas vi får säga i slutändan att vi är nöjda med bygget...:)

Nu är det ju fullt möjligt att Emrahus är ett jättebra seriöst företag.

Men problemet är ju att de obönhörligen kopplas ihop med Thermohus, som verkar ha varit och i sin nya tappning är ett skandalföretag. Frågan är ju varför man frivillgt riskerar ett projekt med ett företag som har sådana kopplingar.

Det är INTE bara pengar det handlar om. Bygger du med fel byggföretag idag så hittar man kopplingar till både MC klubbar och ännu värre organiserad brottslighet.

Detta är som sagt en ganska bred generallisering, har ingen aning om huruvida Emrahus är dåliga eller ej, bara att det finns ev. kopplingar till MYCKET skumma "kolleger".

Till volvo, samarbetspartner? En av de två delägarna i emrahus var ju VD i thermohus ett tag.
Följ länken nedan, detta hus som då var ett "lösvirkeshus" i EPS teknik är idag visningshuset för Emrahus och finns på deras hemsida som "ett kundanpassat hus på 340kvm" och bilderna i bildgalleriet hos emrahus är taget därifrån...
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/49907-white-house.html

maggan9 skrev:
Till volvo, samarbetspartner? En av de två delägarna i emrahus var ju VD i thermohus ett tag.
[/url]
Jag kanske uttalade mig oklart.

Thermohus AB kursade för minst ett år sedan.
De som drev det företaget blev tydligen ovänner i samband med konkursen och delade på sig och startade varsitt nytt bolag. Det ena är Emrahus och det andra är Thermohus försäljnings AB. Tidigare samarbetspartners har numera blivit (bittra?) fiender och konkurrenter.

Bara för att reda ut för den oinvigde.

P
Hej!

Vi bygger idag med Emrahus i Skåne.

Intresserad av hur det hittils har gått kan vända sig till mig.

Hälsningar
Peter

En användare som skriver om en liten "okänd" hustillverkare i 3 trådar samtiidgt, och inte skriver någonting annat på forumet verkar lite skum tycker jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.