R
redcoon: Stort grattis till Kontraktet! Det kommer bli hur bra som helst, speciellt med er allrumslösning. Det är bara att önska lycka till med bygget. Tveka inte att fråga om det skulle dyka upp något som jag kanske kan svara på. Våra snickare har varit väldigt tillmötesgående och noggranna så vi har hela tiden känt oss oss trygga med vårt val av Onsalavillan.
13 svar · 5,1k läst
volvo
volvo: [citat] Men det kan ju också vara bra att se att det finns fler med samma åsikter. Men ingen kan väl tycka bättre än jag..... ;o)
10 svar · 1,7k läst
N
nybyggarna11: Hej! Vi har också planer på att bygga ett mindre sutteränghus. Har kontaktat Pearlhouse och Fiskarheden. Båda i bra prisläge tror vi. Har också gjort en enkel skiss, och har haft inställningen att vi vill ha så mycket arkitekthjälp som det går från företagen....ingen katalogvilla alltså =)
2 svar · 1,4k läst
bumpaberra
bumpaberra: Finns en liknande tråd. Dock så tror jag inte Trivselhus har råd att sänka priserna!
1 svar · 990 läst
N
norge_jonas: hej.. er det någon som har bygg ritningen og skisser av huset havsvik. skulle va snällt om någon kunnde høra av sig.. før jag har tänkt och børja bygga till sommaren. har inte sett något så bra hus som passar mej så bra... MVH jonas opel_calibra_fans@hotmail.com
17 svar · 9,4k läst
·
N
niclasella: Hej. En vän till mig fick sitt taklyft förra veckan ska säga till han att gå in här och skriva lite. Om du pm:ar mig så kan du få nummer till han och ringa och fråga hur det gick för dem. Häls Niclas
1 svar · 1,1k läst
S
Spik: Skall bygga själv, så jag vet inte vad stomresningen kan kosta, däremot räknar jag med en slutnota på huset på ca 2.1 mkr + tomt, då gör jag allt utom schakt, grund, el och vvs själv.
4 svar · 3,4k läst
volvo
volvo: Prefab: Jämn kvalité. Snabbt under tak. Säkrare produktionstid och produktionskostnad. Lösvirke: Mer detaljkontroll, Mer väderkänsligt i början. Billigare (ibland), Lättare för "uddahus".
28 svar · 15,4k läst
·
volvo
volvo: Det viktiga är att inte göra ett för litet rum för högt så man får en "hisschaktskänsla". Dessutom skall man tänka på merkostnaderna i uppvärmning och problemen med belysning och underhåll.
6 svar · 10,0k läst
M
maggan9: Kan berätta att vi har byggt ett hus som har nästan exakt samma mått, men bara ett stort sovrum och en klädgarderob istället för två sovrummen( alltså inte en smålandsvilla). Nu har vi en övervåning också och det behövs. Vi är ändå bara 3 st i familjen, men nu har dottern massor av kompisar mm så är det bra att ha en övervåning att smita in i. ( hon är för övrigt 8 år, så
1 svar · 2,0k läst
N
niclasella: Vi är inne på att bygga sjödalshus skagen 3, en och halvplan. Är det någon som byggt ett skagen med sjödalshus? Finns det någon som fått priser på något av skagenhusen? Är sjödalshus bra eller dåliga att ha att göra med? Vad är bra med deras hus...och vad är dåligt? Vi ska bygga i Huddinge. Häls Niclas
0 svar · 1,5k läst
M
mr_bygg: Har bekanta som bygger med Björklidenhus och de är verkligen nöjda. Av det jag hört och läst så verkar Björklidenhus vara väldigt prisvärda samtidigt som de är väldigt måna om sina kunder och dessutom erbjuder riktig totalentreprenad som endast kräver ett kontrakt med en part.
13 svar · 2,7k läst
F
FLKR: När Hultfredshus konkade köptes dom av Hjältevad (tror jag iaf)...jag har hört att någon lyckats få ritningar på sina Hultfredshus från just Hjältevad /FLKR
3 svar · 5,6k läst
L
lisavanilli: Vi jämför just nu två husmodeller Bondegatan från Anebyhus och Åkerbär från Pearlhouse. Nån som byggt Bondegatan? Tycker det ser fint ut på bilderna..fast kanske lite väl klassiskt. Tror säkert man kan få huset i lite mer stramt uttryck ändå. Nån som har ändrat på så vis? Tycker om planen på Åkerbär och alla fönster...+ mysigt med bibliotek
0 svar · 1,5k läst
L
LindaTS: Tenor, Myresjöhus, 4 sovrum, ett allrum, öppet vardagsrum kök samt två badrum.
13 svar · 2,3k läst
S
snisken: Lite över två tror jag, Vi skrev dock kontrakt i våras kan ha varit någon prishöjning sedan dess. Sen bor ju vi bara ca en och en halv timme från Eksjö så mycket möjligt att det blir billigare med leverans då.
7 svar · 1,8k läst
bumpaberra
bumpaberra: Känns dyrt för ett så pass litet hus. 21000 per m2.
3 svar · 1,7k läst
T
Tovelainen: Tack för svar. Sedan jag skrev här första gången har jag yänkt att det är något rejälare än stuga jag ska leta efter. Är på jakt efter något litet men ändå rejält och vinterbonat. Något som typ Åsbo som någon tipsade om här skulle kankse kunna vara intressant. Jag antar antar att man kan leta rätt på något modulhus som ligger närmast mina tankar och sedan prata med firman
5 svar · 1,7k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Med Mälarvillan har vi massor med erfarenheter. Börja med att läsa vår blogg, allt finns dokumenterat. Sedan, om du har fler frågor, kan du ställa dem genom ett PM till oss. www.husihelvete.se
7 svar · 5,2k läst
M
Marypytting: Västkuststugan tycker jag är prisvärt alternativ. De har tillverkat efter vår ritning.
1 svar · 1,3k läst
Myrlejon
Myrlejon: Kanske redan är överspelat men precis som Mr-Bygg beskrev så belv det inte speciellt dyrt eftersom vi kunde dra ifrån och lägga till alleftersom. Sedan håller jag även med Marypytting om att det gäller sedan att hålla kolla på att det verkligen blir som ens egen ritning och inte något annat har också haft sådana diskussioner. Verkar inte som de helt rett ut att gå från
12 svar · 1,4k läst
M
MWS: [citat] Jag tog ett snack med byggläraren och fick samma svar som du nu skrivit. Ska kolla upp detta och se till att det blir rätt gjort vid ev. bygge. Tack så mycket för upplysningarna!
6 svar · 2,5k läst
volvo
volvo: Oftast har arkitekten rätten till handlingarna. Däremot kan man ju låta sig inspireras av andras hus och bygglovsritningarna är offentliga handlingar som man kan få kopia på hos sitt stadsbyggnadskontor............ Gränsen kan vara hårfin mellan inspiration och plagiat.
1 svar · 1,0k läst
Tigermorsan
Tigermorsan: Ps, vår kåk ska vara 1½ plans eller helst 2 plans. Innehålla 4 bra sovrum. Ett kontor. Öppen planlösning mellan vardagsrum och kök. Bastu. Hörnbadkar. Öppen spis. Förråd. Sedan ska vi ha dubbelgarage med förråd. Ett mindre rum för kidsen, deras allrum. Vi vill ha alla sovrum på övre plan. Inga små krav, men ska det byggas så ska det bli som man vill ha det!!:p
1 svar · 677 läst
T
trolleberg: http://www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php?kid=8&aid=410 här hittar du massor av husföretag.
4 svar · 14,6k läst
N
nybyggarna11: Åh spännande! Jag ska återkomma med vilka vi väljer! Har ni någon att tipsa om?
8 svar · 3,4k läst
A
adaptiq: [citat] Scanhaus har som bekant och för alla som kommit ikontakt med dem blivit riktigt bra på att skapa sina egna regler för sina arbeten i Sverige. Kolla alltid upp vad som gäller i (Hus AMA´s) regler!!!!!!!!!!!
11 svar · 4,0k läst
M
mr_bygg: Hej Här är en länk till en rapport om Sävsjö trähus arbete med reklamationer och byggprocessen allmänt. http://www.diva-portal.org/diva/getDocument?urn_nbn_se_vxu_diva-1525-2__fulltext.pdf Kanske lite intressant läsning för er del om hur Sävsjö trähus ser på reklamationer och vikten av nöjda kunder. Ser inte ut som det går så bra för dem just nu i ert fall.
1 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.