Hej på er och ett gott nytt år.
Vi funderar på att bygga huset Fulda (med Evas planlösning på övervåningen).
Finns det någon här som har byggt ett av dessa hus och har bilder och intryck?
Alternativt är jag intresserat av erfarenheter med allmogehus - ni som har byggt deras hus.
Funderar även vad det kan kosta att stomresa ett sådant hus (ca. 250 kvm) när det kommer i moduler. Jag fick en uppgift av säljaren med tyckte det lät alldeles för högt för ett präfab hus. En kran, 5 gubbar i 3 - 4 dagar borde inte kosta så mycket. Skulle kanske ett lokalt företag kunna utföra jobbet (bor i Östersundstrakten)?

Är tacksam för alla kommentarer och synpunkter!
 
Okej - det var alltså ingen ;-)
Men kanske någon vet hur Allmogehus brukar leverera?
Kommer materialet förkapat i rätt längd och numrerat enligt plan (i stil med Fiskarhedenvillan), eller kommer en hög brädor som man ska mäta och kapa själv? Är det svårt för en normalhändig människa (har snickrat några våningssängar hittils men aldrig byggd ett hus) att komplettera ett stomrest allmogehus?
Är tacksam för alla svar,

Paul
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.