D
DIY_freak: Betong tar för lång tid att härda. Har betong bättre egenskaper än flytspackel? Sedan ville jag ju hålla ner bygghöjden.
2 svar · 898 läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Gå till hyvleri och be dem tillverka asktrösklar. Inga konstigheter och kommer att kosta mindre än allt efterarbete du får göra för att försöka få ektrösklarna att matcha.
1 svar · 6,3k läst
M
MMR: Färgen på ek är ju väldigt svår att matcha, det finns ju från väldigt ljus till mörk och sen kan den ju dra mer åt det gula hållet t.ex., slipar du och använder en pigmenterad olja te.x. så kan du ju få samma färg men inte samma mönster, men det förutsätter ju att det gamla golvet är i behov av ny ytbehandling, annars är det nog snarare billigare att lägga ett begagnat
3 svar · 7,1k läst
Z
zeltber: Så här blev det med marsvin och allt.
11 svar · 13,1k läst
·
B
Buba: Hej! Håller på att renslipa min mormors trapp då den såg får taskig ut. Efter 2 lager med plastmattor har jag äntligen kommit ner till trät. Har lite funderingar på om man skulle luta trappen, vad tror ni om det? Vill inte ha trappen allt för hal så därför föll tanken på lut. Vic
0 svar · 2,8k läst
·
R
RSE: [citat] Jag har eventuellt en liknande vattenskada i min sommarstuga. Anticimexkontrollanten sa att det bör kontrolleras. Jag e helt okunnig på sånt här. Det kommer en besiktingsman imorgon. Bara av intresse: vad rör det sig om för pengar för en sådan reparation? Och vad säger försäkringsbolaget?
6 svar · 16,2k läst
·
MathiasS
MathiasS: En nobex löser inte problemet. Det är inte sågen det är fel på som sagt..... :=)
15 svar · 12,0k läst
·
A
akhe: Tack precis den info. jag sökte.
2 svar · 3,6k läst
M
MickeK: Osmo hårdvaxolja är dyrt men grymt bra. Det kan jag rekommendera till golv och också trä bänkskivorna i köket. Har inte behövt olja in köksbänken i ek på över ett år sedan jag la på Osmos hårdvaxolja för golv.
3 svar · 3,7k läst
johrtega
johrtega: Tack gaia, Protte och Findus, nu har jag 3 nya bra idéer att jobba vidare på!
11 svar · 16,6k läst
·
B
bremnes: Såg att under parketten låg linoleum ska testa att följa det mönstret. Tack för tipset med pilarna det fanns en pil under plattan :) Mvh Thomas
2 svar · 4,2k läst
A
andersmc: Ja, du måste fatta fel. Du kapar alltid i samma ände. De enda spillbitarna som blir är om det blir väldigt lite kvar på nån bit, nån dm sådär, då använder man inte den.
3 svar · 1,4k läst
N
nihu: någon som lagt in eggers på sista tiden, och hur är det är ni nöjda ?
5 svar · 8,2k läst
G
gaia: min gamla svarta kluvna offerdals skiffer i hallen tvättas med brunsåpa och det trivs den med . Tar ca 1 dl såpa i en hink varmvatten. Alla stenar tycker om såpan :). Den ger ingen glans men impregnerar något. Läste att nya stenar ska man behandla med såpa i högre koncentration och låta stenen dra ett fex kvart innan man spolar av ytan med vatten. Kolla beskrivningar för stenbänkskivor
1 svar · 2,7k läst
G
gaia: klinkers .....med lurviga lekmattor typ trasmatta på ( går att ta ut och vädra). Låt bli trä och laminatgolv i källare om du inte vill göra om det .... tveksam tillgång vid tidspunkten när en köpare står i källaren med en fuktmätare :). Lita på Paul-Staffanstorp ! Platonmatta är en osäker lösning. Kan fungera men vart tar den ventilerade fukten vägen? Som skapt för dålig lukt
7 svar · 2,0k läst
Mixar´n
Mixar´n: Kontakta www.htc.se och få reda på var din närmaste certade entrepenör finns... De har ett medel som heter "cure"som tränger ända nertill 5cm i plattan, det kommer aldrig börja damma igen :) Mvh// Mixar´n
3 svar · 2,9k läst
D
Dynamixs: Är det någon som kan rekomendera en hantverkare som kan flytspackla? Jag behöver hjälp med detta omgående, jag bor i Vallentuna nära Vallentuna Centrum. Tacksam för svar. Mvh Perre
3 svar · 3,4k läst
E
eviljava: Så här blev det... Sedan är det ju helt sant att det är ganska enkelt att lägga ny fog om den blir ful om några år! d^_^b
10 svar · 4,9k läst
·
K
kacke_: Ta en kofot och försök flytta hela längden och på så sätt fördela avståndet. Glöm inte lägga distanser på var sida om den raden du flyttar. Annars flyttar du ju hela golvet. Funkar om rummet inte är jättelångt.
21 svar · 25,5k läst
·
Y
Yrrol: Jag hade två olika intill varandra och knackade på dem och den med textil under var tystare, tog bort det plastiga ljudet. Enligt en av tillverkarnas diagram så håller den med textil dubbel värme vid 0grader mot laminat eller annat, framförallt vanlig plastmatta. Tarkett Textil har jag inte fått hem som prov iaf, kanske för att de inte hade det jag sökte, eller så hade inte butikerna
2 svar · 1,5k läst
1337
1337: Bränner du mattan så har du för hög värme och/eller fel munstycke. Varför inte ringa en mattläggare? Det är inte ens tio minuters jobb, inkl. uppvärmning och kylning av svetsen. Då blir det ju tätt och snyggt.
3 svar · 7,1k läst
B
BigGitt: Har man golvvärme i ett gammalt hus med knappt ngt isolering under, kan det bli problem om man bara stänger av den tvärt. Då kan fukten dras in i plattan. Är det ny konstruktion med ca 200-300mm frigolit ska det inte vara några problem.
2 svar · 5,4k läst
Mr Sound
Mr Sound: Skriv ut bilderna och åk till en färgbutik, där kan dom säkert hjälpa er.
1 svar · 4,9k läst
B
byggarätt: Golvvärme transporterat fukt upp genom betongen ta nivell i stället
1 svar · 5,1k läst
·
H
Helioz: Primades betongytan innan den flytspacklades?
7 svar · 9,0k läst
·
V
vedeldaren: Ibland blir det inget spill alls, jag har precis lagt ett 15 kvadrat klinker golv med 33x33 plattor och fick ca10 remsor på 4 cm över på hela golvet. Däremot har jag en jävla massa klinkre i reserv då jag köpte ett restparti och säljaren sa att det var 10 plattor i varje paket, det var 12 och sedan tog jag nått i reserv. Dessutom fick jag ett helt paket på köpet då han bara hade detta
6 svar · 9,1k läst
Misse
Misse: Vårt hus är byggt på 20-talet och trappan (inne i huset) är renslipad från den gamla färgen (skulle tro att den är i furu). Den är fin som den är men vi skulle vilja ha en något ljusare färg- går det att såpa den (såpa med vitt pigment) och hur gör man i så fall?
0 svar · 2,0k läst
V
vedeldaren: Nu ligger golvet på plats! Det som återstår är bara att montera en klinkerram över golvbrunnen. 200x200 kan man ju hitta för några hundralappar men 300x300 kostar 1200 spänn med uttag för avloppsrör!!!! Nån som vet var man hittar detta billigare?
8 svar · 3,0k läst
A
AlfC: till: "byggarätt" Är det bättre med spontat virke? Men min kunskap utvidgar det sig mera vid vattenpåkänning än en spånplatta. Har haft garaget i 30 år med 10 mm tjock spånåplatta. Problemet har varit att det i främst ena kortsidan blivit fuktskadat och blivit kraftigt vågit.
2 svar · 2,2k läst
F
Fliken: [citat] Då är loppet kört :cool:
6 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.