L
LinaOlsson: [citat] Skrev fel Det är betong som golvet är gjort av. Har ingen källare under. Ja det är lite konstigt att på mindre än en månad har jag tagit ( med hjälp av fällor) ca 50 silverfiskar i sovrummet.
2 svar · 954 läst
Mattias Andreasson
Mattias Andreasson: [citat] Tog för givet att det var källare i och med epoxygolvet. Men ja klickvinyl alla dagar i veckan, är vad jag la i hela mitt hus. Ok pris /m3, varmt, mjukt, slitstarkt, vattentätt så man kan våttorka riktigt utan att behöva oroa sig för missfärgningar/att riskera att ytan reser sig.
5 svar · 961 läst
·
M
marka: Beror väl på vad det är för sorts garage, i mitt finns det urfrästa ”diken” för att kompensera dåligt fall. Blir inte så snyggt men i mitt fall används det som mekverkstad så det spelar inte någon roll.
1 svar · 993 läst
Daniel Johansson9
Daniel Johansson9: Jag saknar några plattor av Brännlyckan marmor till en pågående badrumsrenovering. Oklart om jag beställt för lite eller om leverantören skickat för lite. Hursomhelst söker jag nu tips efter ställen där denna typ av sten finns i mörk slipad 20 cm fallande version att få tag på omgående. Alla förslag tas tacksamt emot!
0 svar · 771 läst
H
Hans Kj: Dessvärre inte…
2 svar · 790 läst
B
Bjorkman92: Ska lägga fiskbensparkett i vardagsrummet och vill att det ska flyta ihop med fiskbensparketten i hallen utan tröskel. Hallgolvet lutar dock upp precis framför dörrposten. Har tagit bort lite golv för att hitta orsaken. Orsaken verkar vara böjda plattjärn som ligger över en stålregel. Den högsta punkten på böjen är i nivå med det fiskbensparkett som ligger i hallen. Kommer ta bort
0 svar · 506 läst
·
J
Jhnaa: Finns det fler nackdelar med skurgolv av gran mer än att det är tidskrävande att behöva skura (ta bort möbler etc) 1-2 ggr om året och att det ev. blir fläckar lätt? Och att grangolv är mjukt det vet jag redan. ;)
0 svar · 839 läst
BirgitS
BirgitS: Jag ska inte argumentera emot tank77 för han är väl insatt och det finns plattor som ska efterlikna betong och det är väl just flammigt på det sättet. En bild på plattor som inte ser flammiga ut underlättar kanske. Men annars när det gäller rengöring kan det bli flammigt om man lyckas lösa upp smutsen, så den sprids ut, men sen inte lyckas får bort den upplösta smutsen utan den i
5 svar · 1,9k läst
·
D
dibb: Behandlat med såpa?
2 svar · 825 läst
·
B
Bombus pratorum: Luktar det cancerpinne i lägenheten så hade jag definitivt ryckt upp alla mattorna. Den stanken sitter i allt och försvinner inte av sig själv. Ta ett asbestprov så vet du ju om borttagning blir enkel eller lite krångligare.
5 svar · 3,0k läst
·
tommib
tommib: Jo, jag tycker som tank77 att första åtgärden här bör vara att titta på hur man ska stötta bjälklaget nerifrån. Det lär ju inte bli bättre med sättningarna med tiden. Det låter också gravt olämpligt att hyvla ens en centimeter från bjälklaget om det nu är konstaterat för klent.
13 svar · 3,9k läst
K
kniv: Haha ja, jag håller helt med. Hade själv också kollat i tillverkarens instruktioner innan jag skapt två trådar i ett forum
4 svar · 1,1k läst
T
tank77: [citat] Du har ju jättebra instruktioner på Qvesarums hemsida: https://www.qvesarum.se/manualer/
1 svar · 1,0k läst
nino
nino: Jag -tror- att vattenskadestabilt menas att det kan dränkas i vatten, vid tex ett trasigt rör, för att sedan kunna torkas och spacklet återfår sina tekniska egenskaper. Det kan alltså inte ligga i fukt hela tiden
27 svar · 69,4k läst
·
13th Marine
13th Marine: Billigt kanske, men inte lika snyggt:)
15 svar · 4,9k läst
·
T
tank77: [citat] Sorry, men jag fattade ingenting av din text och jag kan inte gissa till mig vad du menar heller. Nog bättre du skriver på ditt egna språk och översätter till svenska i google translate.
17 svar · 1,7k läst
·
PeterFalun
PeterFalun: [citat] https://www.gysinge.com/article/1061/skurgolv
12 svar · 2,2k läst
·
U
Utsliten och utdömd: Då blir 12 kanon, det skulle även funka med 10mm
1 svar · 641 läst
L
Leif i Skåne: Jag har el-golvvärme direkt på betong golv. Men slingan ligger i avjämnade massa som ligger på 20 mm EXP skivor med spår för rör eller golvvärme kabel. Här kan du läsa om ett projekt https://www.byggahus.se/forum/threads/elgolvvaerme-pa-oisolerad-platta.366149/#post-3791225
8 svar · 1,5k läst
·
M
musikhelle: [citat] är sjuk nu. Jo ska ta test
74 svar · 16,1k läst
·
V
Virreman: [citat] 100 år senare. Hur gick det när du pressade ned kanterna med socklarna?
6 svar · 3,0k läst
L
Lutte: Vet inte det svensks ordet men använder man sig inte av "screed" nere på kontinenten? Det är väll bara en sand cementblandning som man lägger ut och drar av.
10 svar · 1,7k läst
·
1
16386: Det ser inte ut som laminat utan lamellparkett, men du bör ju veta bäst vilket golv du har. Om det är lamellparkett finns det vax att använda för att fylla i gropar etc.
1 svar · 1,4k läst
·
S
Stabbsson: Ingen som har några tankar? Kanske skrev i fel forum dessutom..
1 svar · 857 läst
Zellero
Zellero: Hej. Jag har ett matt parkettgolv, som jag tänkte fixa till lite snabbt. Körde lite pledge parkettpolish som jag hade i skåpet efter förra huset. Blev inget bra, det blev flammigt. Försökte på en mindre yta o dra på ett lager till, men blir likadant. Nu vill jag gärna ta bort polisen, men just pledge polishborttagare finns inte längre kvar. Någon som har ett husmorsknep för att få
0 svar · 851 läst
U
Ugglebon: I vårt utlandshus har det precis lagts in ett furugolv. Vi gav instruktion att det skulle läggas i fallande längder men de har ändå lagt så att det blir skarv på samma ställe var 3:e/4:e bräda. Ett problem är att brädorna bara är 220cm långa så de blir mycket svinn om man kapar bort för mycket. Det läggs också direkt på golvreglarna som har ca cc 40. Ska man "svälja" detta
0 svar · 2,2k läst
·
F
fribygg: Om du reglar på väggen kan du ju passa på att dölja de slangar som kommer upp och frigoliten
1 svar · 973 läst
·
U
ulrikf: Tack witten. Är tal via flanktransmission försumbart även i ljudklass R'w=48 Rw=54?
2 svar · 938 läst
E
Elvvsbygg: Om det spontade golvet är fast och plant så borde det duga som undergolv. Kolla anvisningarna på klickgolvet.
1 svar · 3,0k läst
·
K
kniv: När ni gör nytt så ta syll och reglar av plåt. Undvik organiskt material i källarväggar
1 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.