I vårt utlandshus har det precis lagts in ett furugolv. Vi gav instruktion att det skulle läggas i fallande längder men de har ändå lagt så att det blir skarv på samma ställe var 3:e/4:e bräda. Ett problem är att brädorna bara är 220cm långa så de blir mycket svinn om man kapar bort för mycket. Det läggs också direkt på golvreglarna som har ca cc 40. Ska man "svälja" detta eller lägga om i de rum skarvarna är för påtagliga?
(skarvarna syns extra tydligt nu då det ligger lim vid fogarna som inte slipats bort ännu)