I vårt utlandshus har det precis lagts in ett furugolv. Vi gav instruktion att det skulle läggas i fallande längder men de har ändå lagt så att det blir skarv på samma ställe var 3:e/4:e bräda. Ett problem är att brädorna bara är 220cm långa så de blir mycket svinn om man kapar bort för mycket. Det läggs också direkt på golvreglarna som har ca cc 40. Ska man "svälja" detta eller lägga om i de rum skarvarna är för påtagliga?

(skarvarna syns extra tydligt nu då det ligger lim vid fogarna som inte slipats bort ännu)
 
  • Nyinstallerat trägolv i ett renoveringsprojekt, oavslutade väggar utan lister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nylagd parkettgolv med blå pilar som markerar riktningen på träets ådring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.