L
Leisure suit larry: Tack för din input
2 svar · 1,2k läst
·
N
neo11: I såna fall gipsbruk. Du måste ändå ha en käpp för att få hörnan rak, man kan aldrig spackla det rakt sen.
5 svar · 10,5k läst
·
J
JonasP70: [citat] Men en häftgrund mellan den befintliga färgen och den nya borde väl lösa problemet?
7 svar · 32,0k läst
Stefan N
Stefan N: Står ju ganska tydligt hur man använder produkten. Målningsarbetet innebär 3 steg: Steg1: Grunda sugande och tidigare målade ytor med silikatbinder enligt anvisningarna på silikatbindern. Steg2: Applicera första lagret silikatfärg förtunnad med 50% binder. Steg3: Slutstryk med oförtunnad silikatfärg, ev förtunnad med max 5% silikatbinder.
15 svar · 17,4k läst
·
L
Lechuza: [citat] edit: kan tillägga att jag använder bara den rosa till tak. Använder den gröna rollern till väggar då jag tycker den ger bra gräng direkt och jag slipper köra in den rosa rollern
80 svar · 17,3k läst
·
H
Huggmejsel: Eller flexar den yttersta väggskivan, renoveringsgipsgips/masonit eller vad nu är när du trycker på den? Isf får du den här effekten, eftersom skivan trycks in när du slipar.
2 svar · 2,0k läst
·
D
Dessi: [citat] Har löst sig! Fick nr av MKB
1 svar · 1,1k läst
·
G
gone_fishing: Kör mest med vanligt spakel Beckers medium. Har ibland användt gips av olika slag, tex Bostik v28 men det är väldigt hårdslipat. Gipsbruk när det är större/djupare men lägger gärna så man slipper slipa, lägger spackel ovanpå.
1 svar · 3,3k läst
Dracula
Dracula: Flerfamiljshuset källargångar under mark behöver målas. Det målades för 15 år sedan, och redan då blev det inte så värst bra. Golvet ser ut som månens yta - inte djupa men fläckar av ojämnheter. Flytspackla kanske hade varit lämpligt men troligen inget alternativ just nu. Också för många kvadrat gångar för att spackla upp ojämnheterna för hand. Finns det en väldigt
0 svar · 1,6k läst
J
JIbbys666: [citat] Tack, det lät ju faktiskt enkelt
2 svar · 3,3k läst
Johan-
Johan-: Kan man lackbetsa över vattenbaserad bets?
1 svar · 2,6k läst
Düsseldorff
Düsseldorff: [citat] 0502-Y har 5 procent svärta och 2 procent färgstyrka. Vitheten är 93 procent. Den har 100 procent gulhet. RAL 9016 motsvarar 0502-G73Y. Alltså samma svärta, färgstyrka och vithet men grön med 73 procents gulhet. Färgerna är alltså väldigt lika men porten kommer att se vitare ut. Det är dock så nära att det snarast kommer uppfattas som att ni målat fel.
2 svar · 1,9k läst
M
Magdalena Eriksson: Edit: Såg nu att tråden var 1,5 år gammal:crysmile: Vi målade vår i Falu Svart. Gillar det matta resultatet och kan bara se fördelar med slamfärg både underhållsmässigt och miljömässigt. Otroligt lätt och förlåtande att måla med också.
4 svar · 10,5k läst
·
L
lagerwall88: Tack! Vad enkelt det var ju
2 svar · 2,4k läst
·
Birdfish
Birdfish: [citat] Bäst att göra själv. Helt otroliga kostnader att anlita hantverkare!
73 svar · 48,0k läst
·
H
Harpgear: [citat] Du levererade svaret själv[/QUOTE] ;);)
5 svar · 1,5k läst
S
sepani: [QUOTE="jonaserik, post: 4634934, member: 224859"]Ska du ha den svart , så får du tejpa in allt som inte ska vara det +
6 svar · 4,9k läst
·
S
Slobban: Det är tyvärr svårt att förhindra. Trähus i kombination med masonit kommer att göra att det rör på sig och förr eller senare spricker isär. En remsa (glasfiber el papp) mellan skivorna kan hjälpa ett tag, men med tiden kommer det tyvärr se tråkigt ut igen. Utan att riva allt finns inte många (långvariga) lösningar tyvärr.
1 svar · 1,9k läst
·
SkitOxe
SkitOxe: Nej, väljer att spara de fina furutaken. De är ett fint hantverk och har växt på mig. Vissa lite "fulare" i källaren har målats med grå täckfärg.
2 svar · 2,6k läst
T
Tyko890: Är det någon som har erfarenhet av ovanstående fasadfärg? Bra betyg i Folksamstest. Men praktisk erfarenhet av hur den täcker mm är värdefullt också. [bild]
0 svar · 2,2k läst
·
Kenstarfighter
Kenstarfighter: Tänkte väcka denna topic igen då jag undrar lite samma som du [citat] Hur mycket av färgen mot ytterväggar måste bort för att man ska kunna putsa?
1 svar · 4,6k läst
·
G
Gamern: Vi har också testat Minerals Revive på en ganska slät vägg (vi rev ned målarväven först). Vår bedömning är att hanteringen av spacklet är nästintill identiskt som vanligt rullspackel från tex Beckers. Är man duktig på att bredspackla så får man ett jämnt resultat med Minerals Revive. Är man dålig på bredspackling så får man vara beredd på att slipa lite. Precis som
24 svar · 38,5k läst
·
K
Kate80: Hej, Jag behöver tips på hur en takpanel i gran ska behandlas på bästa sätt. Är inte ute efter en alltför täckande färg, utan bara lite pigmentering. Har testat olika kulörer Osmo hårdvaxolja men resultatet blir för intensivt. Är det bets, olja eller lasyr med pigmentering som är bästa valet? Kan man mixtra olika behandlingar för bästa resultat? Har någon testat? Huset är byggt
0 svar · 3,0k läst
N
Nordjohan: Hej, Jag renoverar en liten toalett och har nu monterat spegel. Då väggen inte var riktigt rak har jag fått en glipa i nederkant mellan kakellisten och spegeln då den sistnämnda tog emot väggen i överkant och inte kom ner riktigt mot kakellisten. Glipan är som mest 5 mm längst in mot väggen och går ner mot 0 på ca 1,2 m bredd (syns dåligt på bilden). Min fundering är hur kan man
0 svar · 2,9k läst
·
A
asandersimon: [citat] Tack för svaret! Vi körde på med Rustas Vävlim Extra och det fungerade utmärkt! :)
2 svar · 3,5k läst
A
Anders_sbj: Bara att bredspackla :) ni nämner stenhus? I mitt stenhus från 72 var innerväggarna av siporex 60 cm element. Missade att dra papp-remsa(klisternätremsa funkar inte, det spricker igenom) varje 60 cm så fick några fina sprickor från golv till tak. Syns om man kollar noga annars lugnt. (Gillar inte alls microlit eller annan renoveringstapet)
8 svar · 2,3k läst
·
Marike
Marike: [citat] En sådan har jag inte provat, Men det är väl liknande friblåsaren bara att färgen rinner ner till munstycke istället för att sugas upp. Hittade en rolig film om färgsprutor. Tycker han säger i början att han målade en container med friblåsande och att det dammade för mycket. [MEDIA=youtube]HOhvTH7ltAk[/MEDIA] Intressant med Biltemas men den låter och vibrerar för mycket,
2 svar · 1,9k läst
J
joelfro: Jag har fastnat för Jotun lady pure nature, fina kulörer som jag tror kommer passa
2 svar · 1,4k läst
S
swirve: Nej nej, bestrida fakturan! Om han inte klarar av att göra jobbet själv får han leja in en ue som gör jobbet godkänt! Håll i pengarna! Se till att få dokumenterat (mail, inspelning etc) att han inte heller tycker det är bra.
1 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.