P
Parkeringsplats: Hej! Jag ska slipa mitt furugolv och har en burk Beckers Panelgrund vit ståendes i förrådet. Det står att den fungerar bra till vägg och tak, men kan jag använda denna till golvet och sen lägga på en golvlack ovanpå? Detta så jag får en vit ton på golvet tänker jag.
0 svar · 1,0k läst
M
Majkan: Går det att återställa en mörkgrå tegelvägg till en ljusare färg? Jag gissar att väggen har betsats mörkgrå. Jag har läst att det inte går att betsa ljusare, men kan man jobba med lasyr eller något annat för att få fram en mer naturlig terrakotta? Väggen är inomhus, om det spelar någon roll :)
0 svar · 1,4k läst
B
Bopåzoo: [citat] Dom får ta en för laget :crysmile:(y)
5 svar · 1,7k läst
·
H
Hans G2: Påbyggnaden runt fönster och dörrar löser du med klackfoder, eller som på bilden med foder och list. [bild]
6 svar · 1,4k läst
V
volvo51: Vitt hus med svarta fönsterfoder och svarta vindskivor är snyggt men titta även på mörkgrått. Men smaken är ju olika.
1 svar · 1,6k läst
mrsnhp
mrsnhp: Jo det är kanske så att en fackman behöver konsulteras. Jag är bara rädd att dom ska säga ”renoveringsgips!!!!” och ”glöm det” angående att bevara dörrfodren.
7 svar · 3,0k läst
·
J
jonaserik: Hål spacklas igen, slipas och då blir det en slätare yta som syns efter målning. Det medgips , spacklas och slipas, betongväggen, är den målad tidigare och allt sitter fast kan du måla om du vill ha lite struktur, annars bredspackling ( hela väggen ) slipa och måla.
1 svar · 2,4k läst
·
B
Bulten37: [citat] också intresserad vad du använder för sprutpicka?
17 svar · 8,6k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Eller skruva upp nytt gips direkt på gamla innertaket.
2 svar · 1,6k läst
H
henche: [citat] Vad man tycker är ju väldigt personligt, sen också hur utförandet blir med garderobsväggen. Jag tror det kan bli snyggt med samma färg på vägg och garderob, ska det vara lister runt garderoben mot tak och väggar?
4 svar · 2,5k läst
V
växelventil: [citat] Har du tung trafik utanför?
2 svar · 3,5k läst
·
P
Peterfrick: Hej. Har nu läst om alla problem med lim färg, Jag har tapetserade väggar och jag ångar av dem och får en geggig massa när jag ångar som jag förmodar är lim färg. Så det är väl bara att börja att skrubba ner det hela. Tack [bild] [bild] [bild]
36 svar · 52,5k läst
·
mrsnhp
mrsnhp: Om det blir till att riva mer tapet så är det iallafall lättare nu när tapeten har släppt på de ställen där det är problem. Det som inte släppte nu ska förhoppningsvis inte släppa vid senare spackling/målning/tapetsering heller.
7 svar · 4,4k läst
Bo arnold
Bo arnold: Bara tvätta o ev slipa lätt sen är det bara att måla
1 svar · 1,7k läst
To66e
To66e: [citat] Smart ! Det blev vit färg för det var ganska snyggt med vita inramningen :) blir denna tapet.
5 svar · 1,6k läst
·
P-plats
P-plats: Kan tillägga att jag rekommenderar Teknos Futura 90 om man önskar en lösningsmedelbaserad klassisk färg. https://www.teknos.com/sv-SE/produkter/futura-90 Önskar man en vattenbaserad färg som är så lik de äldre färgerna som möjligt så är jag riktigt imponerad av Alcro Servalac Finess. https://alcro.se/produkter/servalac-finess-lackfarg-blank
3 svar · 1,1k läst
T
Tompafix: [citat] Tillvägagångssättet är bra. Kör med en fin liten roller. Kör man med halvblank 40 glans syns märken efter rollern mer än om man kör med mattare färg. Dock är det lättare att rengöra högre glanstal. Det går så klart att lämna in dörren på lack också o då går man ett perfekt resyltat
1 svar · 8,8k läst
·
P
ptlf: [citat] Får nog göra det men tänkte att någon kanske visste här så man fått snabbare svar.
2 svar · 4,9k läst
Segsate
Segsate: [citat] skulle aldrig få för mig att sätta in moderna fönster:crysmile::surprised:
13 svar · 3,3k läst
·
Jungfrun1
Jungfrun1: Ja, men nu är det betalat och godkänt. Bara att hoppas att inget händer.
8 svar · 2,6k läst
·
P
Pontstone: Hur gick det sen? Vad använde ni?
1 svar · 2,9k läst
Malaren666
Malaren666: [citat] Blir snyggast om du fogar in snickerierna å målar dom först sen tejpar dom rakt sen målar väggarna å rycker tejpen!
14 svar · 2,9k läst
·
curiousindeed
curiousindeed: Tack så mycket, det låter lovande. :-)
16 svar · 4,4k läst
·
Malaren666
Malaren666: Tapetspärr, sigma / ISO, finns lite olika dyrt men bra.
3 svar · 2,5k läst
·
D
Dublin: [citat] Gissningsvis kommer det att funka, men om det inte gör det så kommer du ångra att du inte gjorde det...
7 svar · 2,6k läst
WillB
WillB: [citat] Rolig översättning! Klart att jag sökte på det också. Nja inte riktigt det jag söker. Det finns en annan som har svarat med bild som visar lite bättre vad jag vill göra.
10 svar · 2,5k läst
Y
YvveAmatör: [citat] Jag har en vägg kvar, ska testa om min nilfisk ångtvätt är till hjälp. Jag menar ånga som ånga? Skillnaden är väl att ”din” maskin har plattan som fördelar ångan ..öh .. ja platt :)
15 svar · 3,3k läst
·
S
Skyflakes: [citat] Snygga dörrar faktiskt. Håller i flera hundra år.
2 svar · 2,3k läst
·
C
cpalm: Hos oss som bor i lite äldre hus är ofta varenda vägg betydligt värre än så där. Så jag vill bara slå ett slag för alternativet att inte göra någonting. Att spackla upp det där tror inte jag heller på.
9 svar · 1,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.