Hej,

Jag behöver tips på hur en takpanel i gran ska behandlas på bästa sätt. Är inte ute efter en alltför täckande färg, utan bara lite pigmentering.

Har testat olika kulörer Osmo hårdvaxolja men resultatet blir för intensivt.

Är det bets, olja eller lasyr med pigmentering som är bästa valet? Kan man mixtra olika behandlingar för bästa resultat? Har någon testat?

Huset är byggt 1971 och jag vill inte att det ska vara en gul nyans på takpanelen utan mer åt ljus teak/ljus körsbärs färg för en funkis-känsla.

Med vänlig hälsning,
Katarina
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.