H
Wultimurt Wultimurt skrev:
Avtalat var att måla och spackla om rummet och hallen, det känns som sista vändan skedde i trötthet och slarvighet. Att han uppskattade att det skulle ta 40 timmar för att måla två gånger hade han tjänat ca 10-12 timmar på sin offert vilket vi hade fått ta. Men nu har det tagit 44 timmar med 3 gånger målning och extra så förstår inte heller varför han är irriterad. Materialet står vi för och han arbetstiden.

Om man undersökt det hela lite närmare kanske man skulle satt reniveringsgips istället.

Jag har själv dessutom fått stå och skära ut hål för elkontakter och kabeldosor i väggarna för dom har bara kört på/över i princip, göra rent kabelhattar etc för att få på täcklocken igen.
Tid jag inte får betalt för.

Det här var alltså en firma med många och bra rencensioner.

Dock ska dom åtgärna missarna men vill ha mer betalt och vill inte fixa den fula skarven från golv till tak.
Har de skriver recensionerna själv? För ingen kan ge bra ömdöme med ett sånt arbete! Det är inte ett fackmannamässigt utfört arbete!

Nu har vi släppt det för jag ska fixa sakerna själv mot ca 3 timmars prisavdrag men det landar ändå på originalofferten + 200.
Det som stör mig är att det är grov textur och att dom säger att alla målare använder den. Då tänkte jag fine, jag löser det som behövs göras själv om det nu är så. Min tanke är som firman fått ta del av är att man helt enkelt kört det sista med grov roller för att dölja skavanker. Man ser fortfarande små spackelfel men ärligt så orkar jag inte bry mig. Till slut så slutar man tänka på det. Det är tråkigt när man betalt någon för att göra ett arbete man själv hade kunnat göra.

Men tillbaka till frågan, personalen i butiken säger en annan sak. Vem litar man på, målare eller butikspersonalen? Aldrig vart med om någon soms ens rekommenderat Anza Basic till inomhusmålning.

vad säger linus på Lundby Måleri då om din fråga om rollen

M maria01 skrev:
vad säger linus på Lundby Måleri då om din fråga om rollen
som jag skrev innan ”Jag tycker ytan är lite för grov men firman säger alla målare använder Anza Basic grov inomhus.”

Wultimurt Wultimurt skrev:
som jag skrev innan ”Jag tycker ytan är lite för grov men firman säger alla målare använder Anza Basic grov inomhus.”
anza basic grov är den rosa rollern? Ja den funkar till väggarna om man kör in den, kräver lite innan den slutar ge grov struktur men man använder den för att den fyller bra med färg, men som sagt man får arbeta med så den ger medium struktur. På bilderna ser de inte särskilt grovt ut.

Färghandlarna är bra på de tekniska men de praktiska är en värld dom inte kan.
Mvh målare

L Lechuza skrev:
anza basic grov är den rosa rollern? Ja den funkar till väggarna om man kör in den, kräver lite innan den slutar ge grov struktur men man använder den för att den fyller bra med färg, men som sagt man får arbeta med så den ger medium struktur. På bilderna ser de inte särskilt grovt ut.

Färghandlarna är bra på de tekniska men de praktiska är en värld dom inte kan.
Mvh målare
edit: kan tillägga att jag använder bara den rosa till tak. Använder den gröna rollern till väggar då jag tycker den ger bra gräng direkt och jag slipper köra in den rosa rollern

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.