1977bjorn
1977bjorn: Ikea-tricket är ju såna där små runda plastknoppar på 2x5 mm så att dörrarna inte slår i helt i stommen. Då blir det mindre känsligt för vilken färg man har tänker jag…
1 svar · 2,1k läst
Q
Queen15: Jag har faktiskt fått svaret via en färghandel idag så om det intresserar någon är receptet Vit A bas GE000.5 RE001 Den innehåller alltså ingen svärta alls och en pytteliten mängd gult och rött.
1 svar · 10,6k läst
H
Hallerudsbo: Jag tog en spikroller och tapetborttagning. Rulla över och spraya på. Vänta 20-30 minuter. Sen en spackelspade att dra bort det lösa med. Sen spackel och på med nytt
2 svar · 3,7k läst
·
mexitegel
mexitegel: Jag skämtade med dig. Nu ska man ju som bekant inte dissikera en groda men ”Upp och ner” är att du sätter den sida av skivan som ska vara mot väggen utåt istället. Vad gäller riktningen på skivorna så är rekommendationen i tak att kortsidorna av skivorna ska vara parallellt med ljusinsläppet men i praktiken sätter man skivorna som ger minst spill.
13 svar · 3,5k läst
Jiji
Jiji: Hej och välkommen till forumet. För det första bör du fundera på till vilken nivå det här arbetet ska utföras på. Ska det vara lite snyggt i ett par år, innan dottern ändra sig och vill ha ny tapet, har ritat på väggen, eller flyttar hemifrån (beroende på ålder på dotter då) och ni ska göra om rummet igen, eller ska det utföras med bästa möjliga resultat? Oavsett nivå så
1 svar · 875 läst
·
tominator
tominator: Hej Anlitade en person som påstod sig vara målare som gjorde ett så dåligt jobb att han fått komma tillbaka vid tre tillfällen. Han beter sig väldigt ickeprofessionellt och jag upplever stämningen som hotfull varje gång han är här. Det får mig helt ärligt att må jättedåligt så även om jag högst troligen hade kunnat driva ärendet vidare med ARN så orkar jag inte mer. Jag vill
0 svar · 973 läst
·
Perrolf
Perrolf: Kan göra en blästring av trekammarbrunn och ny betongspruning ?. Någon som vet ?.
4 svar · 2,7k läst
M
Anonymiserad 433451: [citat] Du tog ju hjälp här efter att skadan skett.. Inte så dumt;)
5 svar · 1,4k läst
·
mrsnhp
mrsnhp: [citat] Vi har faktiskt lister i vardagsrummet. Dom ligger på golvet bakom soffan och ska sättas upp i ett helt annat rum :cool:
14 svar · 3,5k läst
G
Gabsson: Ska bli intressant vad folk säger om Jotuns Supreme Finish Superblank.
5 svar · 4,2k läst
·
D
dennismåleri11: Fler bilder
1 svar · 2,1k läst
·
Danne 1350
Danne 1350: [citat] Underbart tack(y)
2 svar · 1,9k läst
·
N
Nygge72: Hur har ni löst det? Har själv en vägg där jag vill få bort
3 svar · 2,7k läst
·
H
HEM2121: [citat] Kolla först att det ok med hyresvärden att måla och tapetsera om. Beroende på vilken färg och tapet du väljer så varierar materialpriset. Det är inte svårt att tapetsera, kolla så det inte är mösterpassning första gången som du tapetserar, ta bort ev. Golvlister om det går så blir det lättare. Var noga med att täcka golvet och lister, karmar som inte ska målas. Det
3 svar · 2,0k läst
·
H
hapazard: [citat] Förmånligt kvadratmeterpris menade jag så klart. Lasyren blir halvblank, om man vill ha ett mattare utseende funkar det även att späda vanlig linoljefärg med lacknafta, ca 40%.
3 svar · 1,5k läst
S
sultanen1: håller med denna är riktigt bra...
2 svar · 4,7k läst
W
Wingburken: Inser att jag behöver dammsuga oftare också [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
2 svar · 3,1k läst
·
J
jw89: Skulle detta gipsputs fungera? Det är ett oorganiskt material https://www.finja.se/storage/ma/48a947968ef84c15ab38c89899a4a9b3/2dbe4ffeb07c4d9bbd94f909bbcba8ac/pdf/BD2C5A6FBCC009C89D3BA56B1FF361BB9A98370C/Gipsputs_AA_sv.pdf
11 svar · 3,6k läst
·
M
MagHam: Måla kablarna och lite runt dom. Tapetsera fram tilldosor och kablar. Gör inte så mycket om det blir en liten spalt heller. Att tapetsera över är skitfult enligt mig.
4 svar · 4,1k läst
·
Bernieberg
Bernieberg: [citat] Med dagens virkespriser kunde ju ju plocka ned råsponten och sälja för guldpris och gå med vinst i projektet :)
8 svar · 3,5k läst
·
emmmi91
emmmi91: Tack så mycket alla för era tips!
7 svar · 3,8k läst
·
Limpdjuret
Limpdjuret: [citat] Jag målade mina 'färdigmålade lister senast med Uretanalkyd i alla fall, det gick bra.. Drog av dem med 240-papper först. :)
11 svar · 15,5k läst
K
Kane: [citat] Och noggrannheten på scannern spelar ingen roll?
21 svar · 4,6k läst
Viktor.J
Viktor.J: Vad är det för vertikala skarvar då?
5 svar · 2,5k läst
·
To66e
To66e: Hej, Denna murstock har en oidentifierad färg. En silverfärg av något slag som löses upp av... Myggmedel. En läckande tub i somras löste upp färgen. Till frågan. Vi vill gärna måla om denna murstock till en ljusare kulör och undrar hur man avlägsnar färgen? Vi vill sedan ha en färg som är rekomenderad att ha bakom kamin och runt kaminskorsten. Bild 1) Där framtidens kamin kommer
0 svar · 1,1k läst
·
S
Stuff: [citat] En snabb googling säger att ikea reinsvoll har nyans NCS 5005 - G20Y Kila in till en färghandlare och be dem blanda till en liten burk i den nyansen så kan ni provmåla
1 svar · 2,5k läst
To66e
To66e: [citat] Så, då får alla se hur det blev. :) tusen tack allihopa för hjälp med era råd. Ingen nämnd - ingen glömd!
16 svar · 2,6k läst
·
Per Per
Per Per: [citat] Är väldigt nyfiken på hur det gick! Både med själva konstruktionen och färgen. Har tänkt precis som du. Men inte börjat än. Tips tas gärna emot!
3 svar · 4,4k läst
E
Emil1979: Hejsan! Tänkte höra om era erfarenheter ni som har målat fasaden med vattenbaserad oljefärg.Är ni nöjda? Sen undrar jag om det finns en "ren" vattenbaserad oljefärg som inte är förstärkt med akrylat? Om inte så borde ju en V oljefärg räknas som en hybridfärg? Frågan är då om den beter sej som en ren akrylat färg?
0 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.