M
Mikael 81: 10W (källa: https://www.granngarden.se/kunskap/hons/hons-pa-vintern) Så det ska nog inte vara något problem att få in tillräckligt många höns per m2 för att generera värmen som behövs, bara man löser isoleringen.
5 svar · 2,8k läst
RoTe
RoTe: [citat] Allt går väl om man vill och kan, det där ser lite pyssligt ut dock.
6 svar · 9,9k läst
·
P
panzerkin: Provade att dra upp tempen igen (utan ändringar) och nu lät det som det skulle från proppskåpet, måste missat det förra testet . Tackar för all hjälp! [bild]
12 svar · 2,9k läst
·
R
roundround: Tackar för svaren. Det blev en liten tång och det gick bra.
4 svar · 2,7k läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Nu löste min JFB igen. Bara att ge upp då...
7 svar · 1,9k läst
·
GK100
GK100: Bara för att det är du Arnodt - Wago distributionsplint.
22 svar · 1,8k läst
·
B
Berra Bus: [citat]
11 svar · 8,2k läst
D
Derbyboy: Resultatet:
23 svar · 2,5k läst
·
D
23 svar · 2,5k läst
·
L
Leif i Skåne: [citat] Detta är ett svar på förra inlägget om halv spänning. Om en fas faller ifrån på matningen, t. ex. En huvudsäkring löser eller på matande nät där det var vanligt på landsbygden att ”silveret” har gått, och en hel bygd blev utan en fas men då det fanns många 3- fas förbrukning varmvatten beredare och elmotorer i bygden som nu återmatade till den saknade fasen. 1- fas
12 svar · 48,9k läst
·
M
Mitchel: [citat]
6 svar · 11,4k läst
M
E
elmont: Skaffa dig en kompis som kan hjälpa till att lyfta fram spisen :ok:
2 svar · 4,1k läst
·
V
ViktorHg: Precis så!
1 svar · 1,6k läst
P
ptk: Låter rimligt! Tack!
5 svar · 1,4k läst
tommib
tommib: Pluggar för dubbelisolerat bruk får inte säljas lösa. De ska sitta fast monterade på ett sladdställ eller en fast anslutningskabel. Det korrekta här är att byta hela sladdvindan på dammsugaren. Den enkla lösningen är att skruva dit en vanlig jordad stickpropp. Det finns inga europluggar för >2,5 A. Europlugg (formellt CEE 7/16 variant II) är den specifika stickproppen som är för
1 svar · 753 läst
nisse123
nisse123: Det är en dimmer, Busch Jaeger 1200 watt har jag för mig att de heter
4 svar · 1,0k läst
·
Alltgår
Alltgår: Så det verkar alltså vara ett tilltag för att kunna koppla 230v enfas mackapär av olika slag i systemet så att säga?
9 svar · 4,5k läst
·
Panor82
Panor82: Egentligen kontrollera att företaget finns registrerat hos ESV. Då har man en auktoriserad installatör för regelefterlevnad knuten till företaget vilket indirekt om det är en enmans firma kan vara installatören som utförarbetet.
30 svar · 9,9k läst
N
Nikko1: [citat] Tack för all info! Jag ska kolla länkarna du skickade. Det är bra att ha lite koll. :D
12 svar · 2,5k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Så ska du inte göra. Dessa installationsledare ska inte tvinnas utan endast ha den lätta tvinningen från fabrik. Man kan behöva forma kardelerna, men inte tvinna dem. Och man ska absolut inte tvinna ihop två ledare och sätta dem under samma fjäder i snabbkopplingen. De ska sitta i varsitt hål under samma terminal. Kontrollera detta noga, dra i varje ledare och säkerställ att de sitter
8 svar · 1,3k läst
·
T
Thomas_Blekinge: En av världens första interkontinentala kraftkabel går mellan Spanien och Marokko. [bild] Installerades 1997. Enfasig oljefylld växelspänningskabel. Systemet omfattar 4 kablar (en i reserv) med totalt 700 MW överföringseffekt. Oljekanal i mitten, 800 mm2 Cu-ledare med keystone-trådar, pappersisolering, blymantel. Två lager flattrådsarmering i koppar (inte stål, för att förhindra
0 svar · 890 läst
·
blackarrow
blackarrow: Du behöver väl inte ha transingarna (vad nu det är) under spisen/hällen eller alldeles intill den så de blir uppvärmda? Det är väl 15 minuters brandsäkerhetskrav på ventilationskanalen oavsett åt vilket håll luften leds eller leds bort. Tänker då främst på att leda bort och ut luften om rören går nedåt och modellen ”tillåter” det, så man måste inte ha kolfilter. Fuktigt
2 svar · 958 läst
·
F
FRS05: [citat] Kanske dåligt av mig att inte skriva det men självklart har jag ett komplett kopplingskit till elen där det finns en enhet som förhindrar problem med bilens dator. Är dock inte fordonsspecifikt men de få gångerna jag kör med släpvagn kan jag leva med att det piper då jag backar släpvagnen. Så det jag undrade var egentligen bara om det fanns bättre kopplingar att koppla in sig
5 svar · 2,9k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Jag kanske ska tillägga att du dessutom inte vill bygga in dosan. Citerar två inlägg från igår i en annan tråd som jag tror belyser varför man aldrig vill bygga in elprylar oåtkomligt. :(:cry: [citat] [citat]
8 svar · 1,3k läst
C
chrisnilsson: [citat] 1,5 m från duschutrymme med duschväggar.
2 svar · 788 läst
·
M
Mjolnir: [citat] Jaså trodde det behövde tryckas ned vid montering av kablarna också. Tack för förtydligande. Annan fråga, har ett vägguttag under en strömbrytare. Fasen går från SB till VU, nu när jag lägger nya uttag, är det säkrare/bättre att lägga befintlig fas bakom SB i Wagoklämma och ta en var sin fas från klämman till SB och VU, eller ska jag köra som tidigare med fas direkt
2 svar · 2,5k läst
·
blackarrow
blackarrow: Har hällen någon manual så titta efter vad felkoden betyder. Har du ingen manual så kika efter spisens modellnummer. Enklast är väl att ta en bild på etiketten så kan du få hjälp att tolka den. Den sitter väl på undersidan hällen… Inlägg #6 kan tolkas som hällen omväxlande visar ”e” och ”9” med automatsäkringarna(dvärgbrytarna) 8,9,10 nere, brutna, men den är väl
47 svar · 6,2k läst
·
M
Marcus360: Fläkten fungerar märkte jag nu men det är strömmen till lamporna som saknas. Det händer ingenting när jag drar i startsnöret till lamporna. Så den lösa vita kabeln måste vara tändkabeln. Men jag vet fortfarande inte vart den ska sitta EDIT Det löste sig till slut, jag hittade kabeln! :)
33 svar · 26,8k läst
·
elmontören
elmontören: Då skulle i alla fall jag försöka att få ner den nya givaren. Fungerar det inte så kör på rumsavkänningen, fungerar det så får du en bättre reglering av ditt golv.
6 svar · 4,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.