5 871 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
3fas till 3*230 med gemensam nolla och jord
Eller falsk egen utfärdad behörighet, i vart fall i de egna tankarna, för att övertyga sig att man visst kan ta på sig fullt ansvar.
Typ kör hårt, hälften vunnet.
Betänk i vart fall, vad som kan hända om det direkt eller senare blir nåt fel.
Skulle själv aldrig våga göra nåt liknande, för jag är rätt om andra, nära o kära.
Men de e klart, vad gör inte många för att spara några kronor. Nu när allt är så DYRT.
Finns ju de som framför t ex bil utan körkort.
Anser sig själv vara behörig lärare
e t c.
Ja, faktiskt behörig inom de flesta områden.
Inget som imponerar på mig, försäkringsbolag m fl.
Typ kör hårt, hälften vunnet.
Betänk i vart fall, vad som kan hända om det direkt eller senare blir nåt fel.
Skulle själv aldrig våga göra nåt liknande, för jag är rätt om andra, nära o kära.
Men de e klart, vad gör inte många för att spara några kronor. Nu när allt är så DYRT.
Finns ju de som framför t ex bil utan körkort.
Anser sig själv vara behörig lärare
e t c.
Ja, faktiskt behörig inom de flesta områden.
Inget som imponerar på mig, försäkringsbolag m fl.
Redigerat:
Tittar man på den faktiska statistiken så är det väldigt få som dör av el kopplad av obehöriga. Det trotts att det uppenbarligen finns väldigt många som gör det. Och bland dem många med väldigt lite koll. Tittar man rent ekonomiskt på det så är besparingen per förlorat liv långt över de nivåer som används i kalkyler.
Typ friskt kopplat minst hälften vunnet?
Nog tycker jag att även en enda olycka / dödsfall, är ett för mycket.
Speciellt om det skulle bero på nåt jag utfört.
Helt klart inser jag inte alla bryr sig om detta, vilket är otroligt skrämmande.
Nog tycker jag att även en enda olycka / dödsfall, är ett för mycket.
Speciellt om det skulle bero på nåt jag utfört.
Helt klart inser jag inte alla bryr sig om detta, vilket är otroligt skrämmande.
Redigerat:
Koppla inget själv då om du är så orolig. I övrigt sitter inte min kunskap i bilkörning i körkortet. Det är bara ett intyg på att jag har klarat testerna. Detsamma gäller elen.. jag har inget ekp men jag är utbildad i området..
Bästa svaret
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 857 inlägg
Det gör du i så fall helt rätt i. Jag brukar säga att om man inte är trygg med att kunna utföra ett eljobb säkert enligt föreskrifter, regler och praxis, då låter man givetvis bli. Det handlar om att ha huvudet på skaft och inse ifall man har de kunskaper och färdigheter som krävs, vilket de flesta behöriga som obehöriga klarar av att bedöma.H Hybro skrev:
Klicka här för att svara