Ranchn
Ranchn: [citat] Givetvis borde man tänka på kakelplattornas storlek. Det underlättar om man slipper kapa plattorna. koko, Snygg dusch!
3 svar · 6,4k läst
S
sofia_k: hmmm.. bra synpunkter bägge två, skall be att få studera den lite nogrannare en gång till. Första gången såg det okej ut men det kan ju bli som ni beskriver. :)
6 svar · 3,8k läst
F
FamFriden: :) :) :) va bra.K-rauta har precis öppnat i stan. ;D ;D
21 svar · 20,0k läst
L
loffer: Tack! Då är jag lugn 8)
2 svar · 3,3k läst
morsan
morsan: Mirjam, har du hittat det????
4 svar · 2,8k läst
titanium
titanium: Du behöver inte sätta plastfolie. Det räcker att du målar med våtrumsfärg el. dyl. på gipsen. t i t a n i u m
1 svar · 5,3k läst
Immobil
Immobil: 8) För att helt säkra intimiteten finns rolladen: [bild] Nästan var mans/kvinnas egendom i Tyskland. ;)
3 svar · 7,5k läst
Ingenjören
Ingenjören: Hej! Jag gav 6054:- inkl moms för badrum på 4m[sup]2[/sup]. Våtrumsmatta på golv och vägg. Då ingick även finjustering av mitt underarbete  ;D Det blir väl ca 280kr/m[sup]2[/sup]. /Ingenjören
3 svar · 13,6k läst
E
Ellinors: Någon annan som har en tanke om detta? ::)
6 svar · 3,1k läst
T
Thomas_P: Jag har snedvägg som börjar strax under 110cm. 106 tror jag att det är för att vara exakt, åtminstone nu efter flytspackel inkl. värme samt fix och klinker. Jag har mellan 900 och 1200mm mellan takstolarna beroende på vilka man mäter mellan... Kåken är byggd -49. Den ursprungliga väggen är brädor som sitter direkt mot takstolarna. Jag vet inte exakt hur tjocka dessa är men det är
5 svar · 6,1k läst
M
MatildaSofia: [citat] Oj vad läckert! ;D Synd att det är över... :-/
8 svar · 10,0k läst
Immobil
Immobil: Instämmer med OLHA och tycker synd om firrarna. :P Algerna är inte att förakta, det kan bli problem där. :-/ Jag skulle kunna tänka mig en smalspårig miniatyrjärnväg i stället. Ett vackert landskap med belysning på natten. :D
1 svar · 4,3k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Har du sett någon som verkligen KAN jobba med dessa byggskivor (KGC, LUX etc)? Det går skitfort. Men visst, någon timme till är väl rimligt så hinner man fika och blanda fix också. 8)
3 svar · 7,1k läst
H
hotlips_66: Hej Lilla G! Tänkte bara berätta var jag har hittat kakel osv. Vi har åkt runt runt precis som Ni,har hittat badrumskakel på Bauhaus,kommod på Stigs kakel,det enda jag söker nu är köks kakel men det får vi väl fixa i slutet på månaden när jag kommer till Gbg igen. Hoppas att även Ni hittar det ni söker. :D Ha de L
5 svar · 2,9k läst
P
peddap: http://www.bt-trading.se/ http://www.importlagret.com/ http://www.bestprice.nu/
2 svar · 12,2k läst
F
falcor: Tack för svaret. :) Det sitter gips under våtrumstapeten idag så det blir ett lager gips till på alla väggarna. Elektriskt så är den enda ändringen som ska göras är att installera en dimmer till taklampan. Handfat och sånt ska bytas det med men det är inte prioriterat i första skedet...först ska det bara bli såpass färdigt att vi kan duscha igen. Golvbrunnsflytten är tyvärr ett
2 svar · 2,4k läst
B
Bokholmen: Samma här är inte heller ansluten ::)
2 svar · 3,0k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Jag behövde inget samrådsmöte och kommer inte att ha några mer möten med kommunen överhuvudtaget. Bara inskickning av kontrollplaner. Samtliga inblandade blev väldigt förvånade när kommunen inte var intresserade av några möten. "Skicka in pappren när ni är klara." var enda beskedet.
14 svar · 5,2k läst
P
ProjRoslis: Jaaa snälla Christina!!! Skulle bli otroligt tacksam för bilder! Maila till lghskanegatan@hotmail.com Tack på förhand!
27 svar · 9,5k läst
K
kai_robert: Vi har ett IFÖ ceraställ nedsänkt i en träskiva. Det hålls fast av två krokar som klämmer ner stället mot skivan. Förmodligen räcker det med bara silicone, sitter som berget. Vanligt våtrumssilicone ska det vara. I våran beskrivning stod det att man skulle lägga en fin, liten sträng utvändigt efter montering. mvh Kai
1 svar · 4,4k läst
R
Rep1: Låter väldigt länge, vårat badrum med tätskikt, kakel och klinker, tog ca 30 timmar effektiv tid. 8m2. Men då var det en jäkla fart på plattsättarn!
9 svar · 4,5k läst
H
hempularen: Du skall åtminstonde rolla en primer, och fuktspärr på färgen. Men om det är risk att det inte fäster på färgen vete tusan. Men det borde dom knna svara på om du kollar med en större kakelaffär.
1 svar · 7,7k läst
H
hempularen: Att kakla på mattan brukar inte rekomenderas. Dels därför att kakelfixet kan bryta ned plasten i mattan, dels därför att limmet som håller mattan är inte dimensionerat för att bära kakel. Det kan mycket väl gå, men sannolikt uppfyller du inte kraven och därmed kommer du att få problem med försäkringen om något händer.
9 svar · 5,1k läst
Immobil
Immobil: Favorit i repris: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Badrum;action=display;num=1109539827 ;)
1 svar · 3,8k läst
T
Thomas_P: Jag tycker att det ser ut att vara en massa små hål i botten på båda karen enligt måttskissen på IFÖ's sajt. För inte så länge sen fick jag förklarat för mig att om dessa hålen är anslutna till en kanal i botten på karet så går det inte att rengöra här. Man kallade det för "snuskkanaler". Ett par dagar senare dök det faktiskt upp en tråd här på badrumsforumet angående
1 svar · 3,3k läst
S
Shamuu: Jag hittade det jag sökte på Gustavsberg.com
1 svar · 4,1k läst
G
gaia: Det finns att köpa en tvättställblandare kompleterad med dusch som är inkopplat under tvättställ och sitter inte i vägen.... Kostar gör det (har själv Oras -1200kr från sigro) men mycket smidigare lösning om man nu har planer att byta blandare. Annars gäller Immobils ilustrerade förslag.... gaia
4 svar · 3,7k läst
F
furvilla: En idé är att ta reda på var röeren går innan ni bilar, exempelvis med värmekamera, ultraljud eller någon sändare som skjuts in i röret och kan detekteras utifrån. Den senare metoden finns det risken att man missar andra slingor i närheten som inte kommer att synas eftersom endast den slinga som sändaren är inuti kommer att synas. Finns det andra metoder för att hitta
9 svar · 3,8k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Du måste ha 45x145 + 45x195 tjockt på tvären för att få plats alt. 45x195 + infälld 45x195 på tvären alt. IFÖs monteringskonsoll mot 45x145 [bild] Jag kan intyga att om holken är fäst i en 2 tums planka är känslan mycket stabilare än med IFÖs monteringskonsoll.
19 svar · 12,2k läst
L
loop: Tack för ett mkt utförligt svar. Siten är en räddaren i nöden många gånger. CC 160 - korkat! johan
2 svar · 4,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.