Jag har ett pyttelitet "badrum" på mindre än två kvadrat, där det för närvarande trängs en duschkabin, en frystoa och ett tvättställ. Tvättstället är 55X44 cm och jag har insett att ett mindre skulle göra badrummet betydligt trevligare.

Jag har kollat runt lite och inser att montering av tvättstället skulle bli mer än dubbelt så dyrt som själva stället. Så nu är min fråga - och handen på hjärtat - kan en helt oteknisk, ohändig och ologisk person greja att byta ett tvättställ själv? :) :-/ ;)

Det jag har kikat på är ungefär i samma bredd, vilket väl borde innebära att man kan använda de befintliga konsolerna (eller i alla fall åtminstone den ena). Slangarna till kall- och varmvatten ser också ut att räcka (även om blandaren på det tilltänkta tvättstället sitter 16 cm till vänster jmfrt med nu) och avloppsröret borde hamna precis där det är just nu.

Det finns ingen smart avstängning av vattnet men pumpen går ju att stänga av (egen brunn) och i värsta fall kan man ju alltid bryta strömmen...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.