Blir det mycket mera spill om jag väljer att lägga klinkersen vridet 45grader istället för vanligt rakt?

MVH Anders

Det blir säkerligen lite mer spill men ställt i relation till att golvet ser helt annorlunda ut borde du nog välja efter tycke och smak istället för plånboken i detta fall? Det måste vara extremt små skillnader.

jo det är sant men jag köpte ju en utgående sort för några månader sen, är like osäker om det finns att få tag på mer om det inte skulle räcka.
Men klart snyggast blir det ju att vrida....

MVH Anders

Provlägg det först så ser du hur det kommer att räcka ;)

abel48 skrev:
Blir det mycket mera spill om jag väljer att lägga klinkersen vridet 45grader istället för vanligt rakt?

MVH Anders
Med lite planering kan det faktiskt bli något mindre spill med "vinklade" plattor. Gäller kvadratiska plattor framför allt.

Tack för hjälpen!
Det kommer att räcka, har nu lagt alla hela plattor, imorgon blir det att kapa bitar.
Hur funkar en sådan kakel skärare egentligen? har en sån från biltema med "spak" ?

MVH Anders

Såhär blev det på tvärsen här hemma:

PICT2015small.JPG

Kakelskäraren är förövrigt det enda verktyg jag hittills stött på som jag faktiskt inte lyckats lära mig att använda. Det går åt helvitta varje gång, hur jag än gör. Jag använder en kakelkap med klinga istället (först en billig från Bauhaus som faktiskt funkar över förväntan, nu en lite ordentligare från Jula).

det blev snyggt, fattar mig inte på kakel skäraren.... startar en ny tråd om den, ifall någon vet hur den funkar.

MVH Anders

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.