C
charta77: Jorå, han frågade och läste själv så vi blev väl överens. Förutom vattenrörens placering. Men nu så är alla förutsättningar ändrade det blir våtrumsmatta istället. Det förenklar en hel del.
3 svar · 2,8k läst
H
hempularen: Nog ungefär samma som idag. Tror du får precisera lite bättre om du skall kunna få något bra svar.
1 svar · 3,9k läst
S
Stewer: Jag glömde att svaret om hur man löser det med fukten kanske kan hittas på dvdforum.nu
2 svar · 4,1k läst
tynnis
tynnis: Med bra förberedelser och gott tålamod så behöver det inte bli så mycket extrajobb. ;) Någonting som jag håller på att lära mig. 8)
7 svar · 10,9k läst
G
gaia: [citat] ;D du har rätt att man "bär ut" mycket vatten själv så det bör egentligen inte vara så avgörande... så länge det är rätt fall på golvet ;) Tack för hjälpen! gaia
4 svar · 4,9k läst
G
gaia: samma historia som Sebben .... samma orsak = otätt gummikrage bakom toastolen :( gaia
6 svar · 5,9k läst
J
Jenny_U: [citat] Jag gissar på att just Caribian är så dyr eftersom den är av emaljerad plåt. Det finns betydligt billigare plastkar utan bubbel på t ex Bauhaus. De flesta bubbelkar är dessutom av plast, troligtvis därför det inte skiljer så mycket mellan Caribian och ett kar med bubbel. Jag ville ha ett av plåt eftersom livslängden för ett kar utan bubblor ju är betydligt längre än ett
7 svar · 5,4k läst
S
Sonander: Nej inte enligt BKR iaf http://www.bkr.se/branschregler/tillagg10.pdf. Där står dessutom att nätet är för att det inte skall spricka mellan skiva och spackel. Tänkte oxå ha gips först men det bygger så mycket då.
3 svar · 4,1k läst
S
Sebben: Isolerat har jag gjort ändå så där spelar nog inte dubbelgips roll men det var ju tänkvärt ändå.
4 svar · 5,8k läst
K
koko: Jag säger bara murphys lag... Jag och sambon har drabbats av det fler än en gång, och är därför inte så sugna på att utmana ödet, men normala människor har antagligen inte lika mycket otur som vi.
4 svar · 2,5k läst
N
Norre: Golvgips är ett alternativ http://www.gvk.se/upload/LayoutKeramik.pdf
3 svar · 3,3k läst
H
hempularen: Visserligen så skall man ju inte utnyttja barnarbetskraft, men om din dotter får öva innan du skickar in henne så kanske on skulle kunna få loss ventilen. Köp en muff och en avloppsdel, och köp en tub smörjmedel som man använder på skarvarna, så kanske hon kan lära sig hur man tar i för att få loss den. Om den sitter normalt så borde hon vara stark nog. Sedan kan du kanske koppla
5 svar · 7,2k läst
L
louise-malmsten: Tyvärr hann jag köpa den,men jag får väl köra med dämpad belysning. mvhn badsmurfen
2 svar · 4,6k läst
A
Anna74: Vi skall göra om vårt badrum till hösten och funderar lite på hur man kan göra det snyggt. Vill gärna kakla in badkar, kanske göra hyllor i väggen m.m. Rummet är ca 4 m långt och 2.70 brett. Dörren sitter på ena kortväggen. Förslag önskas gärna på hur möblering kan ske på bästa sätt. Vi skall ha badkar (rektangulärt eller hörn), dusch (gärna inklaklad), dubbelkommod, toa
0 svar · 3,2k läst
T
TurboSmurf: Golvvärmeslingor på plats, men inget spackel och därmed inte tillgång till den nya rördragningen... men så fort klinkersen är lagd antar jag att de kan ställa dit stolen igen...? Kissat i hink har vi gjort... väligt bra gödslingsmedel sägs det... *ler*
6 svar · 7,3k läst
L
larrycool: oki tackar det kostar att ligga på topp=)
2 svar · 4,5k läst
F
falcor: Vårt badrum är 8kvm. River ut det gamla gör jag själv. Pris för flytt av golvbrunn ca 40 cm, 2-3000kr Inläggning av ny plastmatta 4000kr Kakelsättning inkl plattor 21000kr Inget svartjobb.... Det som tillkommer utöver detta är nytt porslin samt en duschvägg....
14 svar · 28,0k läst
titanium
titanium: Hej Pelle ! c/c 300 är perfekt underlag. Hur fixar jag lutningen mot golvbrunnen? Du måste lägga på en till spånskiva eller en gipsskiva (limma eller skruva). Lämna plats för att spackla fallet ner till golvbrunnen. Hur stor yta du skall spackla beror ju på hur du tänkt sätta "stänkskyddet" (glasdörr eller draperi ?). Måste spånskivan först behandlas? Lägg på primer innan du
0 svar · 6,5k läst
titanium
titanium: Det har enligt mej ingen som helst betydelse om du väljer minerit eller gips som stumt material under kakel/klinker. Det viktigaste är faktiskt (hur konstigt det nu än låter ;) ) stabiliteten i konstruktionen bakom gipset och hur noga du applicerat tätsystemet. Noga uppreglad vägg med torrt virke eller virke som fått torka på plats minst några veckor minimerar rörelserna i
4 svar · 3,4k läst
M
Malimast: Var så ivrig att jag missa sökningsfunktionen... :-[ Tack...
2 svar · 3,5k läst
J
Josefine: Vi har köpt en radhus vars badrum är i renoveringsbehov. Jag funderar och funderar och behöver nu litet hjälp. Som badrummet ser ut nu är det våtrumstapet (som börjar släppa) på väggarna och våtrumsmatta på golvet. Våra tankar är att kakla in badkarsalkoven. Resten av väggarna tänkte vi måla alt tapetsera med våtrumstapet. Golvet tänkte vi låta vara så längre, för att vid
0 svar · 2,4k läst
P
PatrikJ: Hej Jag tror att styrelsen skall godkänna ombyggnaden men att du själv i sådana fall ska söka bygglov. Men jag är inte helt säker..... Jag undrar hur många som söker bygglov för att bygga om en lägenhet? ::) / PJ
4 svar · 8,9k läst
J
Jons: Jo, det kan tänkas att det behövs byggas till... Så därför kanske att måla kan vara ett budgetalternativ? /jowe
4 svar · 7,0k läst
P
ppalm: hade en gubbe från någon fuktfirma hemma. han mätte fukt på ett material som inte kan bli fuktigt, och sa att det är ok.... ja så alla i branchen är inte seriösa >:(
7 svar · 12,0k läst
G
Gutte: [citat] Ja det är nästan så det hade varit på sin plats. Bra att ni som har råkat ut för oseriösa företag postar det här, så slipper fler gå i samma fälla.
5 svar · 2,9k läst
P
piloten: Det kan vara så. Jag har själv kaklat på glespanel och enkelgips. Det har funkat utmärkt. Glespanelen i mitt fall är 28x95 på cc30.
4 svar · 2,6k läst
G
gaia: Läs artikel på startsidan "Inreda källare" - bra tips i den. gaia
3 svar · 2,4k läst
jarlh
jarlh: [citat] Men ska man ändå byta golv, och har "träbotten", är just det nog ingen större extrakostnad. (Iaf inte om man ändå ska renovera ett badrum från topp till tå.)
3 svar · 3,0k läst
S
Storm: Se till att du köper betonglas med undertryck i, dvs det är vacuum inne i dem. Dessa isolerar bättre när de ska sitta i fasaden.
1 svar · 4,8k läst
jarlh
jarlh: Kan bara meddela att duschkabinen är ihopbyggd och monterad. Krävdes en extrasväng till CoopForum som har öppet på lördagkvällar för att köpa sista anslutningsdelarna. Så i lördags kväll invigdes duschen och (äntligen) bastun. Underbart!
4 svar · 13,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.