M
Myrin: En liknande diskusion förs på grund och markarbeten där det utföligt går till att sänka golvet i källaren. http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Grund;action=display;num=1096126417 /Zeb
12 svar · 11,0k läst
J
Jonegren: Har börjar sätta panel redan, en vägg klar. Den sticker nu ända ner till golvert (2 cm kvar). Tänkte mig en list nertill. Kommer att ha duschörna, så det skall inte kunna komma något rinnande vatten under panelen (hoppes jag). Behöver jag kanske några luftspalter/hål i listen för att få in luft och därmed cirkulation bakom panelen?? Mattias
2 svar · 5,1k läst
F
fremag: Jag skulle känna mig lugnast med nytt tätskikt både på vägg och golv (inklusive utbytt golvbrunn). Att fixa väggen så den blir fin kan visa sig förgäves om det läcker i skarven mellan vägg och golv. /Fredrik
1 svar · 4,5k läst
M
Mario: Håller verkligen med dig, det är för sorgligt att dessa produkter får fortsätta säljas. Men det är väl vad man får räkna med när prylarna transporterats genom hela Europa för trots det svenskklingande namnet tror jag inte det finns en enda sak i som är svensktillverkad. /Mario
11 svar · 6,0k läst
T
Thomas_P: Det beror väl lite på tycke och smak samt vilken typ av handfat du har och om du har underskåp. Nyligen flaggade någon för en Hafa-inredning där vatten hade gått in bakom handfatet och ner i nån oskyddad spånskiva i skåpet med trubbel som följd. Oavsett vilket så kan det väl vara mindre trevligt att få ner vatten i ett eventuellt underskåp. Det kan också vara irriterande att se
5 svar · 42,2k läst
MathiasS
MathiasS: Det går utmärkt att hellimma golvgips på golvspån och bjälkar cc60 för att få tillräcklig styvhet i golvet. Läs blandannat på www.ardex.se om detta. Även väggar skall ha rätt böjstyvhet om man skall kakla. Att det är cc30 om man använder enkelgips kan väl stämma. Istället för att regla upp väggarna ytterligare kanske firman kan tänka sig att ta bort kakel och befintlig gips
2 svar · 8,6k läst
T
Thomas_P: Jag såg ett på blocket.se nyligen, surfa dit och sök så hittar du det säkert om det finns kvar. Mvh Thomas :)
4 svar · 8,4k läst
B
byggimpert: Vedum har en som ser ut så här, finns både för enkel och dubbelhandfat. //Christina. [bild]
1 svar · 4,2k läst
J
johan6504: Hej jag har kolla på Maxel och IP65 skulle vara helt ok. Problemet är bara att samtliga är för stora. Antingen diameter eller höjd. Jag har varit i kontakt med en mekansik verkastad idag och begärt att få ett pris på 6-st lampor konstruerade som jag vill ha dom. Vi får väl se hur det går och till vilket pris det går att få det gjort ;)
10 svar · 4,2k läst
H
hempularen: Tvivlar på att du hittar någon seriör plattsättare som går med apå att ta bort klinker och sätta dit nya också utan att göra om fuktspärren. Det är närmast omöjligt att inte skada fukstspärren när man tar bort plattorna, om den nu verkligen är ok från början. Och om inte en fackman vill göra det så bör man inte göra det så själv heller. En förutsättning när man själv
4 svar · 4,9k läst
Totte_S
Totte_S: [citat] Kanske läge att byta ut toarullen mot lackmuspapper då ;D ;D
12 svar · 27,2k läst
P
pandy: Låter också som om du skulle kolla med KGCverktyg och deras LUX-skivor. Vi har bestämt oss för att sätta upp en 5 cm duschvägg med en LUX-skiva //Anders
10 svar · 7,0k läst
H
hempularen: Första funderingen: Hur satte du upp fästet för duschhandtaget? Om du inte har tätat hålen så kommer du att få problem med väggen, även om du inte har problem idag. Om du frågar i en hyffsad färgaffär så har dom system för godkänd våtrumsmålning. Jag tror att de flesta (alla?) system förutsätter glasfiberväv, och sedan ett antal färglager av olika sorter. Om du målar på
2 svar · 5,2k läst
titanium
titanium: Jag skulle även sätta in spottar i det andra rummet. Då kan du välja om du vill ha arbetsbelysning med lysröret eller myspys-belysning med spottarna. Eller båda om du vill ha "dagsljus" 8) titanium
2 svar · 6,5k läst
N
Norre: [citat] Jag håller med "Hempularen". Finns det ingen uppenbar risk med konstriuktionen som den ser ut nu så skulle jag inte bry mig om det så länge jag har försäkringen kvar. Vem vet, det kan ju faktsikt hålla ditt liv ut., och då är det ngn annans problem ;D
6 svar · 4,1k läst
P
PatrikJ: pjoter: använd inte finbetong. Använd ABS 317 eller 318 eller liknande snabbhärdande/torkande produkter istället. Jag fick rådet av en duktig finsk byggare som berättat att han sett badrum som var relativt nya men där fukten i betongen gjort fuktfläckar i fogen m.m. efter ett tag. / PJ
13 svar · 11,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.