J
jon_h: Jepp, inga problem. Gipsskivorna är ju pappbeklädda dessutom.
3 svar · 3,4k läst
T
TobbeGardner: Tackar! Då är det bara att köra på då ;)
2 svar · 8,9k läst
J
jon_h: Jag skulle starkt rekommendera att ni först klär det hela med en fibercementskiva, och sedan tätskiktar denna. Att kakla på trä fungerar sällan.
2 svar · 4,0k läst
N
nho1: Hej, Funderar på att plocka bort befintlig duschkabin (av tonat glas ca 80x80) och funderar på att "kakla upp" en dusch (dvs inneväggar av typ styrofoam om armeras och sedan bekäs på båda sidorna av kakel). Någon som kan tipsa om ideer? Vore suveränt om någon hade bilder på liknande projekt eller vet vart man kan hitta sådana bilder på nätet.
0 svar · 3,7k läst
Z
Zenga: Jag ska också ha ett kar på 150cm.Men då det mest kommer bli dush så ska jag sätta in detta karet. http://www.villeroyboch-wellness.se/sv/detalj.asp?id=1
3 svar · 4,6k läst
D
Dublin: Fördel att vara hemma är ju att man finns till hands om hantverkaren behöver fråga nåt. Det är ju inte ovanligt att de glömmer bort saker som kanske inte spelar så stor roll för den, typ färg på fog, om kaklet skulle sitta liggande eller stående, osv... De lär ju aldrig försöka få tag i dig om du är utomlands... Jag vet inte om det är en skröna, men en kompis morsa skulle få
9 svar · 4,1k läst
S
sjd: Jag är mycket medveten om att man inte har silikon däreframme pga vattenläcka men frågan är vilket vatten är det då som letar sig till brunnen när fallet är så klent? det krävs ganska kraftig skjuts med skrapan för att dra tillbaka vattnet in under listen, och det vatten som inte gör det måste man fånga in med skrapan, helt absurt. När det gäller detta är jag besviken på HV,
2 svar · 2,3k läst
·
J
jon_h: Reglerna, och försäkringsbolagen, kräver det. Att det kanske inte behövs i praktiken alla gånger är en annan sak, men då skippar man det på egen risk.
3 svar · 3,6k läst
J
jon_h: Ska ni flytta rören mycket, är det mycket som behöver bilas? Det kan absolut behövas att man konsulterar en ingenjör ibland, i synnerhet om man kommer behöva kapa armering. Sök på byggnadsingenjörer på eniro eller liknande, och ring runt lite.
2 svar · 3,3k läst
S
synpunkter: Jag gör en total makeover i min källare ca 55 kvm, inkl bilning, urgrävning, islolering, vattenburen golvvärme, dränering utvändigt och fanvet allt. Nu har jag kommit till ett rum i källaren som ska bli kombinerad tvättstuga / badrum. Taket är gjutet och man ser alltså spår från formvirket. Större delen av taket är omålad betong, en mindre del är vitmålad (antar plastfärg, men
0 svar · 4,6k läst
M
MadeleneH: Åh....detta är ju ämnet som jag är ute efter. Vi har köpt ett Svedbergs badkar R180 med frontelement, och jag trodde i min enfald att frontelementen var löstagbara. Typ som på ett vanligt badkar fast man klädde med kakel, men ändå kan ta loss. (Det är jag som bestämt vilket kar vi skulle ha) Min sambo, som för övrigt är rörmokare :rolleyes: vill INTE ha något inbyggt. Han vill
6 svar · 16,9k läst
·
A
affej: Jag skickade en fråga till Akzo Nobel Bygglim AB/Casco och fick följande svar från en produkttekniker: Skär ett litet snitt i mattan och pressa ut luften, säkerställ att det finns tillräckligt med Aquastop under mattan. Klipp till en ny bit av mattan som täcker snittet du gjort med minst 50 mm, applicera Aquastop, lägg på biten, Försegla sedan med Aquastop.
1 svar · 5,4k läst
Apprentice
Apprentice: En KA (kvalitetsansvarig) är byggherrens juridiska ombud.
21 svar · 6,0k läst
A
avendere: [citat] Finns ju polermedel för just akrylbadkar, annars får man väl rekonda den som med en bil.. dvs våtslip (i värsta fall) och sedan grov polermedel (rubbing) sedan finare polering och slutligen vax.. kanske kan fungera? MVH: Marcus
1 svar · 5,4k läst
D
Dublin: Jag har sett att bauhaus har Tiger tvättställskranar i beställningssortimentet, de brukar ju ligga hyfsat i pris.
1 svar · 3,0k läst
J
jon_h: Så lite så.
7 svar · 2,7k läst
J
7 svar · 2,7k läst
R
Robban66: Hej, Badrummet är 30 år gammalt och säljaren får göra ett kraftigt åldersavdrag. Men badrummet ska ju återställas, både golv och väggar så en del "gratis" borde vi väl få?
2 svar · 3,2k läst
P
Pjerre: Hej! Vet någon var jag kan få tag på en skåplucka minst 120 hög, max 30 bred. Det ska vara vitringlas??
0 svar · 2,0k läst
K
ktm250: För att slippa blanda själv så kan du ju kika på Serpo 364 eller Serpo 384. 364 är ett Kkh och 384 är ett svagt C 60/40/650. För att försvaga ett C själv skulle jag rekommender att du blandar i båda murkalk och sand. Cykelvalet (4T) är jag absolut nöjd med :)
9 svar · 2,4k läst
J
jon_h: Hoppas det går bättre för er den här gången. :)
3 svar · 5,6k läst
A
Anna_Robban: Fint! Läckert golv.
17 svar · 14,0k läst
A
Asti: Tackar och bugar för länken! Det som oroar mig lite är att karet är lite "knottrigt", har trott att det är gjutjärnets struktur men jag kanske är ute och cyklar...
4 svar · 5,1k läst
morsan
morsan: Sök här så hittar du några till iaf
1 svar · 5,9k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Jag tror dig! :D
20 svar · 9,0k läst
P
PokAB: Ok, tackar för svaret! Då ska jag undersöka det mera ordentligt
2 svar · 2,6k läst
J
jon_h: Fråga aldrig säljarna i affärer. De har lika ofta rätt som jag har på travet, det vill säga nästan aldrig. Latexfog går utmärkt under tätskiktet, däremot inte silkon. Och som jag skrev går det även bra med gipsbaserat eller cementbaserade produkter. Dock inte torkande limbundna spackel, typ våtrumsspackel.
6 svar · 3,3k läst
J
jon_h: Det ska vara våtrumssilikon, alltså en silikon med fungicider i.
1 svar · 4,4k läst
A
avendere: [citat] Man tackar! =) Här kommer en bild med lite roligare kakelsättning, sittbänken i duschen är på ca 25cm.. är inte riktigt 100.. känns som det kan bli tight? [bild] MVH: Marcus
24 svar · 9,5k läst
M
mikab: Hur ska man inreda ett sånt badrum? Dett jag är missnöjd med är att det blir ett stort tomt utrymme i vänster sida av badrummet. Badrumet är 3,3 m bredd och 3,1 meter långt. Bastun är 1,77 bredd och 1,48 lång kläddförvaringe 1,43 bredd och 1,48 lång Fönster går att flytta. Bastun längst upp går att ändra storlek och formen på. Samma sak gäller kläddförvaringen. Ge Ideer. Mvh
0 svar · 4,3k läst
·
F
Frekke: Ska du ha mörka fogar tycker jag att du bör torka upp vattnet, mörka är känsligare och har lättare att bli flammiga än ljusa.
3 svar · 4,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.