4 196 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Val av plattor
vilka plattor ska jag välja till väggen? vill ha ljust men sen vet jag inte mer...
golvplattor..hmm svarta??
Hornbach har ljusa plattor som är typ 60 cm X 40..jätte snygga..skulle de passa in i mitt lilla badrum på 4 m2??
Ge gärna lite tips å ideer vad man ska tänka på...
Tack på förhand.
golvplattor..hmm svarta??
Hornbach har ljusa plattor som är typ 60 cm X 40..jätte snygga..skulle de passa in i mitt lilla badrum på 4 m2??
Ge gärna lite tips å ideer vad man ska tänka på...
Tack på förhand.
Jag satte en platta som var 56*33 cm i mitt badrum och jag skulle inte ha satt så stora plattor igen! Det är jobbigt eftersom man behöver skära så väldigt stor andel av plattorna och eftersom de är så stora går de inte att knäcka med en kakelskärare utan de måste sågas. Visst om man har ett garage och hålla till med sågandet så kanske det är okej men jag fick stå ute på gården så det var meckigt!!
En anna sak som är negativt är att så stora plattor oftast behöver dubbellimmas vilket gör att det tar oerhört mycket längre tid att sätta, samt att det är svårare att få plattorna helt plant, i alla fall för mig som inte är proffs.
Men det är klart det blev rätt snyggt till sist =)
En anna sak som är negativt är att så stora plattor oftast behöver dubbellimmas vilket gör att det tar oerhört mycket längre tid att sätta, samt att det är svårare att få plattorna helt plant, i alla fall för mig som inte är proffs.
Men det är klart det blev rätt snyggt till sist =)
Klicka här för att svara