12 819 läst ·
18 svar
13k läst
18 svar
Bästa sätt att täcka EPScement??
Detta låter intressant!avendere skrev:Tycker du? En halv säck (ca 12,5 kg) flytspackel per 80 liter leca.. blir väl ca 200:- eller så för 80 l färdig.. att jämföra med de 250:- jag gav för 50l epscement (vilket borde sjunka lite ihop lite, lecan sjunker ju inget) jag använde blandningen runt avlopp o annat där cellplast blirvit för jobbigt att passa in, det funka kanon.. blir verkligen stenhårt..
MVH: Marcus
Hur tjockt vågar man lägga en sådan blandning?
Nu är jag ingen expert.. men så tjockt som möjligt! - Lecan har ju ca 1/3-del isoleringsvärde jämfört med ull/eps osv så för isoleringen skull så behöver du komma upp en bit i tjocklek, jag la väl bitvis ca 10cm.. plus 5-6cm epscement och det blev kanon.. men om jag inte minns fel så använder man just cementbunden leca som utfyllnad/isolering när man räknar med höga belastningar så hållfastheten lär ju inte bli lidanden jämfört med cellplast... Finns ju exempel på husgrunder där man använder leca istället för eps...GeBe skrev:
MVH: Marcus
Ja för fan, bara o köra på! - In me skiten i tombolan och ut med den på en gång.. ett dygn så kunde man hoppa på lecan utan problem... dock ska du inte vara nyfiken som jag o vara framme o pilla på kulorna för o se om de härdat.. de kulor som jag "lossade" fastnade inte sen...GeBe skrev:
//Mac
Klicka här för att svara