H
Helena_Gavle: TACK!! Nu känner jag mig trygg med era råd, och redo att gå vidare!!!!! :)
9 svar · 3,7k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Jo, jag såg det sen också... Blir lite rörigt när samma ämne diskuteras i flera trådar... :rolleyes:
17 svar · 8,8k läst
v-g
v-g: Snörslå är nice så man vet att man är på rätt linje så att säga. Jag satte alla plattor på "syn" testade först med snöre men det var helt onödigt dessutom hade jag rustika plattor (ojämn kant) så det blev mindre bra med snöre. Det du SKA ha är en sk. iläggsslev samt en bra ficxkam. En stålskånska är smidigt att massera ut bruket med också. I början är det mycket luft i
1 svar · 2,0k läst
1
1stPellfan: Hejsan, Ni som har ångduschar, låter de mycket vid "ångning"?? Kan man samtala normalt? Tack på förhand! //P
0 svar · 1,1k läst
M
MickeK: Tack för snabba svar! Jag lägger några "kluttar" betong så att brunnen fastnar i rätt läge imorgon så hinner det brinna ett par dagar innan jag lägger eps cementen.
3 svar · 1,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Du behöver ju inte förstärka golvet eftersom du ändå måste flytspackla hela golvet för att få fall i badrummet... Bara att armera direkt på spångolvet och sen flytspackla så blir det bra. Kolla in t.ex www.lip.dk för instruktioner.
5 svar · 1,0k läst
cederbusch
cederbusch: [citat] Har sett din tråd och insett att den kunskapen inte verkar finnas här. Därför vinklade jag frågan till om det inte är samma som för inbyggt badkar, och det kan vi väl i det här landet? Men ingen verkar våga säga att det borde vara samma princip. Om vi kör på det här alternativet så kommer jag att se den som ett badkar. Men jag hoppas kunna få lite bra svar angående fall
3 svar · 4,4k läst
Thomas59
Thomas59: [citat] Man får tacka för tipset d^_^b. Ska se om jag får tid nu under veckan som kommer.
13 svar · 6,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Nu är vi i två trådar samtidigt och häftapparaten är då lösningen... ;)
9 svar · 10,4k läst
A
Abbedabbe: [citat] Absolut ingen skröna då jag läste det själv ur papper de delade ut. Jag vill minnas att det var under andra hälften av 90talet men vågar inte svära på saken. Jag har inte haft anledning att tänka på saken för denna livliga debatten tog fart här så jag memorerqade inga nummer. Jag ska dock göra en djupdykning i pärmarna och se om jag kan hitta det.
20 svar · 2,9k läst
M
manne34: okej men de går om man vill??:rolleyes: frun vill ha de så så man spar ju förhållandet *S*
2 svar · 2,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: En hel del dyrare blandare typ bl.a Grohe och HansGrohe har cc150mm. ;) Har du ingen möjlighet att ändra i väggen så du slipper excenterkopplingarna... De bygger ju en del och gör det hel mycket fulare.
8 svar · 6,1k läst
J
je_ö: Tack för tipsen. Ska testa och hoppas det fungerar.
4 svar · 3,9k läst
morsan
morsan: Nu låser jag tråden!
405 svar · 68,2k läst
·
Åsa76
Åsa76: Priset låter nästan lite billigt tycker jag... Beläggningsklara ytor - det låter som att priset bara är på kakling/spakel/tätskikt då??? konstigt .... Viteskalsul? om det drar ut månad efter månad? Skall tilläggsarbeten vara skrifliga? Och se till att skriva ett GILTIGT BBV intyg! Har drabbats av klåpare som gett ut förfalskade. kolla med BKR att det är rätt! och bara föra att du
2 svar · 1,9k läst
Mr Sound
Mr Sound: Om man går in på tex rinkabyrör, http://www.rinkabyror.se och väljer vita avloppsrör och delar så finns det rätt mycket att välja på.
7 svar · 11,1k läst
B
BigGitt: Ni måste verkligen älska gamla toastolar. Själv köpte jag nya till mitt hus från 1976. Kostade hela 895 kr styck på Bauhaus. Med 2 års garanti. Men ok. :D
12 svar · 15,4k läst
TOKE 1
TOKE 1: [citat] Strålande Thomas.Lite humor jud^_^b.
3 svar · 2,6k läst
·
L
Linkan222: Som någon sa: två brunnar, det andra känns som en riktigt tattarlösning. Det är väl dessutom inte helt omöjligt att man nån gång vill skicka ut sin duschkabin som man bar med sig in från -80talet och sätta en mordernare duschvägg. Är du orolig för spacklingen så kan jag väl tipsa om att dela på mitten och spackla i två omgångar. Förutom nån extra timmes jobb så är det
11 svar · 10,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ja, då blir det ju inte bra och jag hade tvingat honom att göra om det rätt. Vem får ta problemet om det skulle bli något framöver... ;) Inte är det han inte...
31 svar · 10,0k läst
P
pewa: Det kanske inte behövs flytspacklas. Vi var och mätte lite snabbt och för våra ögon ser det rätt bra ut. Här är det vi mätte upp nu. Lägger till slutsats/ny fråga: Om man inte skall flytspackla, är det 245 man skall köra på då? som vi nu tror så behöver vi höja till ca 3 på "nedersta" raden och till ca 3,5 vi väggen. Mitten behöver höjas något. Gör man det lättast med
4 svar · 26,0k läst
·
N
nytthusihöst: Nåt fel kan man väl stå ut med,men jag tycker det är lite mycket.På besiktningen så upptäcker man inte allt,sen så ser man och stör sig på det. Dom hade väldigt bråttom när dom gjorde badrummet en dag innan huset skulle levereras iväg. Jag har mailat våran byggledare så får vi se vad han säger
11 svar · 2,6k läst
·
Å
ålesund: det blev mycket blanda, gick åt 44 säckar a 20 kg
16 svar · 2,7k läst
Thomas59
Thomas59: [citat] Du har rätt, undrar själv vad jag svarade på nu då jag läser mitt inlägg igen:o. Tror nog att jag syftade på dubbla tätskikt. Jo så var det! Att kakla på ett befintligt lager kakel går alldeles utmärkt. Om sedan tätskiktet "bär" den extra tyngden är en annnan fråga. Bör kollas med tätskiktstillverkaren.Kan också bli problemmed genomföringar osv.
15 svar · 7,6k läst
Thomas59
Thomas59: Måste skaffa glasögon, kan någon påminna mig:D
13 svar · 3,9k läst
·
P
pelops: Ok, isoleringen skippas härmed. Hela badrummet ska tätskiktas, även blandarväggen. Duschväggen går ej ända upp till taket och jag har tänkt att kakla även ovandelen av väggen. Här blir det tätskikt på vardera sida om duschväggen och jag undrar om det är en tillförlitlig lösning?
6 svar · 2,0k läst
M
mountainman: Tack för svaret! mvh Daniel
2 svar · 3,7k läst
nino
nino: Det är med största sannolikhet gjutjärnsrör, byt ut dom mot plast. Dra nya vattenrör. Gör ett schakt där du kan dra avlopp och vatten och ev. el tele data osv ta till storleken alltså, om du inte kan bygga in rören i väggen igen Lite OT Beroende på hur omfattande renvering du räknar med så kan det även löna sig att byta ut all el och även rören till elementen, kolla med ditt
1 svar · 1,1k läst
raveper
raveper: [citat] Nej. Här gäller regeln, att man får vad man betalar för.
10 svar · 2,2k läst
Mr Sound
Mr Sound: Jag personligen skulle, om jag nu hade innerväggarna rensad, dragit pex rör samt gjort det klart att ansluta till ballofixer i köket. Tycker det är skönt att kunna stänga vattnet på tex toan utan att stänga hela stugan/huset om något skulle hända.
1 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.