934 läst ·
3 svar
934 läst
3 svar
Hjälp - fönster i badrumsvägg
Undrar om någon har en aning om var jag kan hitta, eller hur jag löser följande;
Håller på att bygga nytt badrum, och i ena väggen vill jag sätta glasparti högst upp höjd ca 10-15 cm (för att få ljusinsläpp från takkupan mitt emot)
Men hur göra?
någon som har tips på var jag hittar fönster/glas, hur man bör regla etc. eller bilder på någon som gjort liknande.
alla tips och ideer mottages tacksamt (särskilt då sambon får frispel på mina ideer...)
Håller på att bygga nytt badrum, och i ena väggen vill jag sätta glasparti högst upp höjd ca 10-15 cm (för att få ljusinsläpp från takkupan mitt emot)
Men hur göra?
någon som har tips på var jag hittar fönster/glas, hur man bör regla etc. eller bilder på någon som gjort liknande.
alla tips och ideer mottages tacksamt (särskilt då sambon får frispel på mina ideer...)
Medlem
· Helsingborg
· 239 inlägg
ja precis! Tar gärna emot så mycket tips som möjligt. Varifrån och vilken typ av glas? finns det färdiga moduler att sätta in?
mått? vad ska man tänka på?
mått? vad ska man tänka på?
Medlem
· Helsingborg
· 239 inlägg
Glasen sitter inte i än. Snickaren har spikat hyvlade brädor runt i fönsterna utom i taket som är gips. Fönster gör man väl lättast genom att köpa vanligt glas i lagom tjocklek från glasmästaren i rätt mått som man sedan sätter mot en list och sedan spikar fast med en annan list. Kanske med lite skumgummilist mellan så att det inte skallrar när man stänger dörren. Man kan säkert sätta kassetter om man anpassar hålen efter dessa, med det har inte vi gjort.
Klicka här för att svara
Är det så här du menar? Vi håller på just nu...