Ingenjören som bestämt hur golbrunnen ska se ut har nog själv aldrig rengjort en golbrunn?
Varför ska det vara så hopplöst svårt att rengöra en golvbrunn?Konstruktionen är ju värsta tänkbara,inte ens med en tandborste lyckas det knappt,om man inte vill hålla på i 1timme.Har man förhöjningsring tar det Ännu längre tid,sätter sig skit emellan.
Tips till tillverkare:gör en golvbrunn med sLÄTA YTOR

Tips. Titta inte ner i brunnen.
Bättre med lite skit i hörnen en ett rent helvete.
Jag har då aldrig funderat på att ens försöka rengöra en golvbrunn mer än att få bort den som sitter löst i "kröken"

Fishermansfriend skrev:
Ingenjören som bestämt hur golbrunnen ska se ut har nog själv aldrig rengjort en golbrunn?
håller med! Användarvänligt är det i alla fall inte. Onödigt komplicerad konstruktion med utdragbara delar som sitter fast + ynklig handtag som man tror är på väg att gå av varje gång man tar i .
Nu fortsätter jag vidare på samma tema Hur får ni upp den löst liggande silen? Det ska man ha en verktyg till, så klart :(. Inte en enda j-a designat håll i silen har en fingerstorlek eller annat som underlättar. Man betalar en halv tusen för en designat klinkerram version anno 2010 och den enkla saken är fortfarande inte löst.

Mest blev jag irriterad på Jafos sil av plast där inte ens tandborste hjälper när man ska rensa själva silen. Plastgaller är konstruerad för att samla så mycket sk-t på så kort tid som möjligt och rengöras med tryckluft och tandpettare. Ni som har en likadan förstår säkert :).Tydligen vanliga på 80 talet men säljs fortfarande?!?!? Ingen standardmått heller och svårt att byta till en av metall. Jag envisades att byta och fick fila någon millimeter i kanten på en metallsil som skulle passa.

Helst skulle jag vilja slippa se brunnens insida och letar efter en sil utan hål i och bara med en spalt runt rammen. Den ska evakuera vatten bra men dölja synen av brunnens plastiga inre.
Med min vanliga otur så finns såna men ej för Purus. Purus tycker väl att jag och många andra är mycket intresserade av att se brunnens äckliga plastyta genom silens nyDESIGNADE hål.

Det är andra och förmodligen sista gången som jag planerar ett nytt badrum och det är inga basprodukter som blev bättre sen sist, tycker jag. Vägghängda wc stolar har kommit igen nu när ingen längre minns varför dom försvann sist. Nytt tättsikt för kakel är här får att testa våra hemförsäkringar.
Och till sist golvbrunnar - dom behöver inte förbättras varken vad angår utseende eller användarvänlighet för att bli sålda ändå - man skall ju byta en golvbrunn så dom säljer sej själv oavsett hur dom ser ut.
gaia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.