nino
nino: kommer du inte åt från ovansidan att trycka in en regelbit som stöd för hallgolvet då? Den behöver ju inte vara så grov en 45*¨95 räcker väl
27 svar · 4,2k läst
·
M
mxmacke: Tackar för svaren Hur mycket "badvatten" får man på 200l 65gradigt vatten??
7 svar · 1,3k läst
M
mikaelbe: Kromglans är bra.
3 svar · 8,4k läst
·
K
kia2: Det följde inte med några anvisningar. Vill gärna få alla brickor i rätt ordning. Någon som vet hur brickorna skall sitta? Från vänster till höger. 1. En vit bricka som är lite tjockare på ena delen. 2. En genomskinlig gummibricka 3. En tunn vit bricka 4. En lite längre del 5. En "skruv" Hur skall dessa sitta?
0 svar · 7,5k läst
·
J
Jan-Å: Vi har lättbetongväggar blandat siporex och blåbetong men satte skivor ändå, är ju enkelt och snabbt gjort. Blir tillräckligt stabilt.
7 svar · 5,1k läst
·
S
systemfel: ser ut som en omkastare till en badkars blandare ska finnas en kolv i den du ska kunna byta ser ut sm en plast rotor med en packning på. sitter det en skruv på framsidan så kanske du kan få ut den där.. loossa plast handtaget se m du kan peta upp d eller åtminstone putta den uppåt annars får du titta på fm mattson dom har nya omkastare ... har du tv st duschar ?
1 svar · 1,6k läst
·
T
tank77: Som sagt, bara att hålla inne bajsknappen ett tag!
5 svar · 11,3k läst
C
carra: Tack för dina tips ! Carra som för många år sedan var på matcher i Leksands månskensrink, derby mot Brynäs förstås. Vi är många som vill se Leksand i elitserien igen....
4 svar · 3,6k läst
nino
nino: Uppåt om du vill ha takdusch utan ful rörbit från undersida och upp
7 svar · 25,0k läst
B
beetle_danne: Pratade med Anticimex i veckan om man på något sätt kan tidsuppskatta en fuktskada genom att t.ex. räkna på hur stor skadan är eller på möglets utbredning. Vist kan man det. Dom kunde då komma ut och ta prover på fuktskadan som dom senare analyserar och får fram ett riktvärde på hur gammal skadan kan vara. Dock är det inget att göra hemma hos oss då badrummet redan är nerrivet.
9 svar · 6,8k läst
cust3000
cust3000: Värmekabeln kostar 69sek/m på k-rauta, i TS fall går det åt ca: 20m Termostat t2 kostar 1600sek. Så offerten är hög tycker jag.
8 svar · 2,9k läst
M
margareta7: Jag har en fråga till. Hur lång tid kan det ta att ta bort färg och tjära från väggarna på ca 15 kvm? Sen, som jag förstår det så ska man spackla eller putsa (väggarna består av lättbetong). Hur lång tid tar det? Ska man även slipa de spacklade väggarna? Jag samlar på bevis till domstolen och har foto som kan vara bevis bara måste veta hur lång tid tar de arbeten att utföra.
3 svar · 3,9k läst
cederbusch
cederbusch: Jag vill komplettera den här tråden med ett inlägg angående fukttålig spånskiva i golv eller inte, eftersom det lär vara fler gör-det-självare som liksom jag kommer inte på den här tråden och blir förvirrad. I GVK´s branschregler utgåva februari 2011 så står följande: 2.6. SKIVMATERIAL GOLV "Vid val av skivmaterial ska en för ändamålet lämplig skiva väljas. Fuktkänsliga
13 svar · 3,7k läst
U
utställningsex: Fabirken heter iaf Paffoni / Fonte http://www.paffoni.it/
2 svar · 5,5k läst
D
Dr.J: [citat] Man kan aldrig vara tydlig nog när man skriver på forum. Men det är alltså inte jag själv utan en stor, känd badrumsfirma som gjort jobbet. De har försökt gång på gång att rätta till men lyckas inte. Det är dåligt ljus vid fotograferingen vilket kanske lurar en del, men det är samma material på golvet som på väggarna och även samma material som är under kakel och
5 svar · 3,6k läst
·
T
tank77: [citat] Problemet är att mattlimmet inte torkar om man använder våtrumsskivor. Utan det behövs papp som limmet kan reagera med och torka.
12 svar · 1,7k läst
T
Tiger79: Läste också fel på sista frågan ;-) Fick 8 av 9! Men inte blir väl ljusa fogar smutsigare än mörka? Upplevs bara så ;-)
17 svar · 1,8k läst
jarlen84
jarlen84: Jag snubblade över denna videoskola (som fortfarande uppdateras) av momenten i badrummet när jag letade tips på flytspackling på YouTube. Det är Kakelplattan som står bakom skolan och förutom lite reklam för Kiilto tätskiktssystem (och eventuella speciella omständigheter som gäller deras system) så är det väldigt matnyttig. Den följer BBV 10:1 och visar moment från
0 svar · 914 läst
K
kimmo_thn: ok.. tänkte bara på att det blir ju ca 40st kortlngar i dimension 195x45... men som ni säger så blir det nog bäst så
11 svar · 7,8k läst
R
raggvald: Ska renovera en gammal kommod, borra och sätta in handfat, några användbara tips angående impregnering och avlopp? Eller annat nyttigt att veta.
0 svar · 1,2k läst
R
raggvald: Hittade en återförsäljare och det ska tydligen funka!
1 svar · 2,1k läst
S
Steffopoppo: repeterade helt proceduren och då fungerade det. Blir nog att köpa ny insats nästa gång det strular. Ska då även göra rent silarna! Tack för svar!
2 svar · 3,9k läst
M
Misse_o_Mojje: Tack för hjälp med "tänket"! Jag får nog sikta på något litet nätt att klämma in mellan toa och badkar. Jag antar att möbeln begränsar en del för hur snett handfatet kan placeras.
2 svar · 3,3k läst
B
Blandarkungen: Hafaavhoppare som startat eget har jag för mig, fult jämförbart med de märken du nämner här ovan. Har bla kommit in på Comfort-kedjan, K-Rauta bl.a. så några pajasar är det nog inte iaf. Har klämt och känt lite på möblerna och det kändes som Hafa-typ, men det avgör du ju själv.
2 svar · 3,3k läst
G
gaia: Plastmattan släpper inte genom fukten så det är mindre troligt att fläcken kommer underifrån. Gissar på spill som torkat ut och kanske bytt färg under torkningen så det blev mer synligt. Inga valpar hemma? gaia
5 svar · 8,1k läst
·
G
gnuttisch: men vad gör det att inte ha tätskikt mot yttervägg i ex. en dusch? man duschar ju bara kort och det är ju annars varmt i rummet. dessutom så finns det ju inget som kan mögla eller liknande?
23 svar · 17,4k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Som sagt räcker det när man renoverar ett badrum att man utför det fackmässigt för att försäkringsbolagen ska godkänna det vid en ev. skada. Fackmässighet enligt dem som jag tolkar det är att man följer t.ex BKR branschregler... Anlitar man ett företag till att göra arbetet så kan jag nog tycka att man ska se till så att de kan visa upp att de gått de tre olika kurserna (två hos
13 svar · 3,3k läst
F
forgus31: Golvvärme i redan gjuten pålad platta på mark är krångligt att lägga, dyrt att driva, kanske även otillåtet energiekonomiskt sett. Jag skulle hellre lägga ett klinker som är av liknande typ som rymdfärjan använder, dvs en superisolerande keramikplatta. Eller annat ång-genomsläppligt värmeisolerande material som är oorganiskt och inte medverkar till mögel. Saknas på marknaden
0 svar · 1,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Ja det är ju skit ... ;) Då måste vi ju bestämma "slutligt" tvättställ redan nu, inte kasta upp ett befintligt jag har över "tills vidare". :| Jag ramlade till sist över en site där dom faktiskt hade mått på tvättställen dom säljer inkl mått för fästhålen. Ja, det verkar som det du skriver johan stämmer, lite löjligt att dom kan dribbla med hålen en cm hit eller dit,
14 svar · 17,4k läst
A
Ahab: Fortsätter att fråga. Ingen som kaklat med höganäs blå knappmosaik eller sett exempelbilder på det?
4 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.