Hej!

Jag och min fru ska skilja oss :( och vi måste därför sälja det halvrenoverade huset. Problemet är att mäklaren har slagit ner på att det finns ett ca 10*10cm stor hål i plastmattan på en av väggarna i badrummet och hon säger att vi måste fixa det innan försäljning annars blir det svårt att sälja.

Jag funderar på hur jag ska lösa detta. Som jag ser det finns följande alternativ:

1. Totalrenovera badrummet (alldeles för dyrt och knappast lönsamt i detta fall).

2. Tapetsera ny plastmatta över den gamla och därmed täcka hålet. Denna lösning blir ju inte sämre än den befintliga och tätt lär det ju bli. Men får man göra så eller bryter man mot någon regel?

3. Försöka laga plastmattan. Kanske går det med något smältlim och få det tätt. Kanske inte den bäste lösningen och snyggt blir det ju inte heller.

Vad tror ni om detta? Vad hade ni gjort i mitt ställe?

ta dit en mattläggare som får titta och hjälpa dig, är inte helt lätt att svetsa plastmatta

En ny plastmatta/våtrumstapet på den skadade väggen kan kanske vara en "sniklösning".

Kan kanske bli snyggt med en "fondvägg" med avvikande färg eller mönster.

Var sitter hålet?
Det finns inte möjlighet att sätta dit något skåp/hållare/annat tillbehör som naturligt täcker skadan?

Tack för era svar. Hålet sitter vid vattenanslutningen till duschkabinen så det blir nog svårt att täcka med ett skåp.

Det kan inte vara så att om jag lägger på en matta så räknas det som att det är nygjort och att det då måste följa dagens byggnormer? Kan det räknas som ett dolt fel om jag täcker hålet med ny matta? Det är ju ingen vattenskada eller liknande vad jag vet men ändå.

Informera i prospektet att det är gjort, alltså att Du satt en ny matta pga att det var hål i den gamla. Då kan det aldrig bli dolt fel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.