Håller på med mitt badrum nu och det är snart dags för tätskiktet.

Jag har cementgolv, lättbetongväggar och en ny vägg i lättklinker som är putsad.

Jag hade tänkt mig ett gummibaserat tätskikt dels verkar det enklare och även billigare.

Valet står mellan LIP VS30 system 17 eller Mapie VT rollningsbart system. Prisskillnaden är inte så stor (LIP något billigare) Så jag undrar om det finns några fördelar med något av systemen eller om jag bör välja ett foliesystem även om jag inte behöver det BKR.

(Biltema har jag valt bort, inte för att jag tror att det är sämre utan snarare för att den gång man säljer huset känns det bättre att valt en erkänd produkt än lågprismärke)

Tips någon?

på folie är det möjligt att byta plattor (även om det kan vara svårt att inte skada folien) på rollat är det inte möjligt att laga ihop tätskiktet (kan kanske gå men är betydligt svårare)

tänk på att räkna in fixet i tätskiktspriset eftersom det hör till tätskiktsystemet

Jag har valt Tarketts TarkoDry, på både vägg och golv. Det blir då under helkakel och klinker. Precis som nino säger så går det att byta en trasig platta eller fog utan att ska da tätskiktet. Med rollat är det nästintill omöjligt. Inte för att man byter trasiga plattor lite nu och då...de ska ju hålla:)

Det blev LIP VS30 system 17. Någon som vet hur mycket det bygger ungefär? 2mm?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.