B
byggankan: [citat] Precis vad jag rekommenderar. Vi har satt spegeln så den passar mig. På affärer så ser man ju bara huvudet i den nedre delen och sedan en massa luft för att allt sitter så högt och det blir då också långt till sakerna högst upp i skåpet.
6 svar · 4,9k läst
·
Krilleman
Krilleman: Strålen är ju frammåtlutad på blandaren, borde inte vara några problem. Men som redan skrivet, dragomkastaren blir man lätt irriterad på, jag skulle köpt denna istället: http://www.fmmattsson.se/Badkars-och-duschblandare/Badkarsblandare/Garda/Garda-160-cc/Garda-badkarsblandare-160cc/ finns tex på rinkaby för 2141:-
6 svar · 6,4k läst
B
Blandarkungen: I Vedums F3 serie har man tänkt på detta, de har försökt med ett kallare ljusrör för att efterlikna dagsljus mer. Som de intregerat i en ljusramp i trä ovan spegelskåp eller spegelskåp. http://www.vedum.se/badrum/f3/f3 Själv har jag deras alu 600 F5 och den levererar riktigt fint ljus.
8 svar · 15,9k läst
·
A
Anhyan: De e luugnt =)
7 svar · 3,5k läst
J
Jan-Å: [citat] Om det var mej Du fråga så byter jag allt. Jag räknar med att det bara är en gång per hus som jag bilar upp golv och river ner innerväggar in till reglarna, alltså byter jag alltihop som är gammal för när jag byggt in det igen är det ju för sent. Jag ser det som ointressant om det kanske kan komma att hålla så länge jag bor där, har pulat med tillräckligt många gamla hus
20 svar · 8,9k läst
·
J
Jan-Å: Om fallet är mot golvbrunnen och tätskiktet ok spelar det väl ingen roll rent konstruktionsmässigt var golvbrunnen är placerad. Det är opraktiskt att ha vattnet rinna över hela badrumsgolvet för att det ska nå brunnen men i övrigt gör det inget. Motsatsen gäller också, är det inte tätt runt brunnen är det ju en klen tröst att den är i duschen ;) vattenskadan får man ju ändå.
1 svar · 4,8k läst
S
sin: Låter som om vissa här behöver skaffa sig en bidé, själv så föredrar jag dock duschen.
6 svar · 1,4k läst
L
LBviking: Perfekt det fanns en på 20 cm, perfekt.
2 svar · 5,8k läst
E
essends: Om golvet är färdigspacklat så måste du täcka lika mycket hur du än gör, så lägg dit den, svetsa, spackla om det behövs mer än mattkanten sen på med väggmaterialet
9 svar · 3,3k läst
P
Pottan: Jag har inte fått konsolerna än så jag visste inte att de kommer med nedre väggfästen, kanon tack för hjälpen.
2 svar · 1,1k läst
E
essends: Låter som att du kan reglera det med fixet när du lägger plattorna
1 svar · 1,0k läst
E
essends: Som du säger, lägg fix låt torka, sen på med mosaiken. Om det är mindre skillnad än du har så brukar jag köra vanligt utan att det märks
1 svar · 2,6k läst
jarlen84
jarlen84: Problemet med väggdosan är att den ingår i systemet Q&E (Quick and Easy) vilket gör att den kräver speciellt verktyg för att avsluta rören. Anledningen till att den ser stor ut är att själva kopplingen är insänkt i dosana. Sen tror jag dom är gjorda för att döljas bakom en skiva och sedan tas ett mindre hål upp (typ 20-25 mm) genom skivan, därpå kommer ju en väggbricka som
1 svar · 1,2k läst
Patrik_Hed
Patrik_Hed: Eh.. va? //Patrik
15 svar · 2,1k läst
D
darkg: [citat] Ja! [citat] Så gjorde jag. Och än är det tätt :-)
9 svar · 1,6k läst
jarlen84
jarlen84: Ja precis, kommer lägga 45x45 som kortlingar, går ju även åt som kortlingar till tvättställ, bakom blandare etc.
7 svar · 3,0k läst
Stefan N
Stefan N: [citat] Att ha monteringsram till den, inte bara fästa den i spånet. Sen att golvet är uppreglat under så att du inte får svikt.
6 svar · 1,3k läst
nino
nino: jag tror inte att vattnet rinner åt fel håll under tätskiktet. däremot suger fixet vatten och blöts men det blir ju blött iaf. jag tror inte personligen att det kan bli några jätteskador av ett litet bakfall om det inte är så pass mycket att vattnet rinner ovanpå klinkern och ut genom dörrhålet MEN jag kanske har fel är det någon som har haft en skada där ett bakfall varit
15 svar · 1,8k läst
J
Jannez69: Betonggolvet behöver jag inte spackla innan tätskikt men om jag hackar ur lite mer på timmervarvet och spacklar med flytspackel från byggmax? http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-18251.aspx
1 svar · 2,2k läst
·
O
oskis 123: Inget tätskikt i oisolerad och odränerad källare säger jag med. Kakel kan man ha, eller annat som man gillar och; DUSCHKABIN! Jag tror att det är det absolut säkraste ur fuktsynpunkt.
2 svar · 2,1k läst
nino
nino: oftas så flytspacklar man betongen så det blir slätt och får ett litet fall ca 1/100-150 eller större beroende på plattstorlek och stänger av själva duschhörnan och sen handspacklar man falllet i duschen
2 svar · 3,8k läst
A
anaitis: Minst en 1/2 meter, gärna en bit till utanför kanten på ditt tänkta badkar. Det är inget fel att ha ett större mått, bara höjden räcker till.
5 svar · 2,1k läst
·
neha
neha: Tack så mycket! VI kom fram till det efter många om och men :D
2 svar · 1,3k läst
B
b8q: Nu är jag i behov av råd! Jag har ett FM Mattsson blandarfäste där det kommer in 15 mm cu-rör. Dessa har kapats 18 mm från väggen och grader tagits bort, precis enligt beskrivning. Stödhylsor och konor sattes på plats och blandaren drogs fast (även det en FM Mattsson). Enligt beskrivningen ska man sedan lossa blandaren igen för att se att konorna dragit. Men se det har de inte! Någon
0 svar · 2,9k läst
·
M
myrstack: Du har inte en bild på där vattnet sprutade/forsade? Det låter verkligen märkligt det ni kommit fram till. Använder man en normal väggbricka för övergång rör-i-rör till utanpåliggande ska det mycket till innan man fyller mediaröret med vatten.
7 svar · 2,7k läst
N
Nene: INR har en enkelvägg som är infällbar, heter Josephine. Perfekt i ett litet badrum. http://www.inr.se/sv/produkter/duschar/
1 svar · 1,0k läst
JPA666
JPA666: Betvivlar att det skulle vara kondensvatten. Antingen vatten ifrån handfat/badkar eller en läckande vattenkoppling eller läckage mellan vattencistern och stol. Vattnet som kommer ut,luktar det illa eller?
17 svar · 19,6k läst
·
D
Destroyer: @Graan Hur gick det med badrumsrenoveringen, blev det mineritskivor?
7 svar · 4,8k läst
·
mycke_nu
mycke_nu: Det blir nog inte bra med en träskiva. Vi köpte en (2:a sort) stavlimmad ekskiva till till vårt vita badrum/tvättstuga och det passade inte alls. Hustrun "laserade" den då genom att dra på vit snickerifärg som hon sedan torkade av med en trasa, det blev kanonbra. Det behövdes två behandlingar med mycket lätt slipning i mellan. Fibrerna reste sig något. Kanske ni kunde göra det samma,
1 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.