6 396 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Lacka handdukstork?
En vit handdukstork smälter ju in diskret om man har vitt kakel.
Finns det några hinder att lämna in den kromfärgade handdukstorken på lack?
Jag funderar på en Wösab Elliot 65w el.
Visst finns det vita att köpa, men jag har ännu inte hittat nån som jag gillar och har råd med.
Nån som vet? Ska den slipas innan lack, eller vad tror ni?
Finns det några hinder att lämna in den kromfärgade handdukstorken på lack?
Jag funderar på en Wösab Elliot 65w el.
Visst finns det vita att köpa, men jag har ännu inte hittat nån som jag gillar och har råd med.
Nån som vet? Ska den slipas innan lack, eller vad tror ni?
All vitlackad grimas eller ocromad ser snabbt ofräsch ut.
Modet med kökskranar i vitt ... Nej jag skulle köpa lodrätta handukstorkar där handukarna döljer torkarna! Billigt och bättre men kaske inte så tidningsanpassat.
Själv fattar jag inte varför folk lägger sådana enorma kostnader på handukstorkar?
Det måste finnas smartare mer hygieniska sätt att kunna ha varma torra handukar!
Modet med kökskranar i vitt ... Nej jag skulle köpa lodrätta handukstorkar där handukarna döljer torkarna! Billigt och bättre men kaske inte så tidningsanpassat.
Själv fattar jag inte varför folk lägger sådana enorma kostnader på handukstorkar?
Det måste finnas smartare mer hygieniska sätt att kunna ha varma torra handukar!
Jag köpte en vit handdukstork och lackade den själv med en metalliclack och sedan en klarlack, för bilar. Det blev riktigt fint. Köpte till en lös värmepatron och kom undan med totalt ca 1500:- för en tork som i butik hade kostat minst 5000:-. Visst är det sjukt.
Ja, du ska definitivt slipa ytan så den mattas för lackning. Hur det är att lacka ovanpå kromat är jag osäker på, men det borde väl funka, kolla med de som tillverkar/säljer färgen. Köp en bra färg, det är klart enklare att spraya med en kvalitetsburk än t.ex. biltemas färger.
SJälv tycker jag att effekten är viktig, vi har 600w i vår tork, det innebär nödvändigtvis inte att den totalt sett drar mer ström än någon annan, däremot att den blir varm fortare, och att torken kanske blir varmare, dvs högre högsta temperatur (men då lär det gå åt mer ström också).
Ja, du ska definitivt slipa ytan så den mattas för lackning. Hur det är att lacka ovanpå kromat är jag osäker på, men det borde väl funka, kolla med de som tillverkar/säljer färgen. Köp en bra färg, det är klart enklare att spraya med en kvalitetsburk än t.ex. biltemas färger.
SJälv tycker jag att effekten är viktig, vi har 600w i vår tork, det innebär nödvändigtvis inte att den totalt sett drar mer ström än någon annan, däremot att den blir varm fortare, och att torken kanske blir varmare, dvs högre högsta temperatur (men då lär det gå åt mer ström också).
Här har jag köpt min handdukstork och de har många vita:
http://www.e-badrum.se/en/shop/prodList.asp?idCategory=33
Men som thomasx säger, det ska nog gå och lacka en handdukstork så den blir vit om du gillar en speciellt design!
Lycka till med pysslandet!
http://www.e-badrum.se/en/shop/prodList.asp?idCategory=33
Men som thomasx säger, det ska nog gå och lacka en handdukstork så den blir vit om du gillar en speciellt design!
den typen av handdukstork som wösab elliot tycker jag det dräller av på byggmarknaderna i både vitt och krom, så är det vit du är ute efter tror jag inte det finns någon anledning att lacka om, leta lite så tror jag du snart hittar någon i vitt.
Klicka här för att svara