jarlen84
jarlen84: Hej, Jag satt precis och funderade i samma banor med vårt "reservbadrum" i väntan på ork och ekonomi. Vi har våtrumstapet som jag har hört ska gå att måla, med rätt typ av färg i flera strykningar (2 grundstrykningar och 2 färdigstrykningar) av t.ex. vanlig våtrumsfärg. När det gäller golvet var jag mer osäker, men jag hittade denna sida med några som gjort det:
1 svar · 990 läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Lite logik i detta men med de flesta av dagens foliesystem så spelar det ingen roll.
30 svar · 92,7k läst
·
V
v_skogh: Använd inte Weber iaf.
6 svar · 4,4k läst
H
Hubbe2: Kikar man runt lite bara på vad det kostar att lägga matta så landar man tydligen runt 500kr/m2, vägg är väl gissningsvis samma, så bara din vägg och golvbeklädnad kommer enligt den kalkylen kosta 33000kr. Vilket jag tycker låter helt orimligt. Men jag sökte på just priser för att lägga våtrumsgolv häromdagen. Det du kanske ska kolla på är om du verkligen behöver våtrumstapet
1 svar · 3,4k läst
B
bjurel: Jag har nu kollat med Tepro och dom säger nu att man skall sätta våtrumsfolie även på dessa skivor i zon 1. I zon 2 kan man som vanligt rolla ett tätskikt, men i zon 2 tycker jag att denna dyra skiva är överkvalificerad.
10 svar · 1,8k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ok... som sagt är det svårt när man inte ser det hela men egentligen skulle det dock tätskiktats innan fixturen sattes dit och byggdes in... Som jag tolkade det var det på en ovanvåning med träbjälklag och hur kan de då ha tätskiktat inne i lådan när inget annat är tätskiktat... Det ska ju kläs med tätskiktsfolie överallt. Men jag kanske missförstått detta med...
14 svar · 12,2k läst
P
PCLarsson: Frågan var ställd i halv panik:blushing: Sökte runt lite på forumet och tror att jag funnit svar på mina frågor /PC
1 svar · 1,4k läst
jarlen84
jarlen84: [citat] Ja precis! Håller med dig helt, var bara lite retsam :)
8 svar · 6,0k läst
nino
nino: nej det gjorde jag inte :) funkade fint, bättre än a35 tyckte jag
16 svar · 3,3k läst
A
Annem: Hej! Undrar om det är någon här på forumet som renoverat ett badrum de senaste åren. Skulle behöva lite bra tips då det är dags att göra om badrummet här hemma. Så alltså. Någon som kan rekommendera någon bra firma i Linköping?
0 svar · 1,4k läst
J
Jannez69: Okej, blir nog 160-blandare skulle jag tro, tack för svaret!
2 svar · 12,6k läst
Misse
Misse: Jag pratade med rörläggaren idag och det verkar som om Geberit var ok att välja för hans del så det får nog bli en sådan eftersom det var den enklaste lösningen för att få den spoltryckknapp (en liten rund i metall) som jag ville ha. Tack alla för hjälpen!
9 svar · 9,9k läst
vimsan
vimsan: Jag undrar vad ni tror att man ska räkna på i kostnad för detta: Ett golv i källarplanet i villa från -69 ska tas upp och vvs:en under ska bytas ut. I samband med det ska vi flytta golvbrunnar till tvättstuga, toalett (avskiljt med nya väggar) samt till dusch/badkar (två eller tre golvbrunnar samt anslutning av wc och handfat). Osäkert om delar av golvet eller hela måste tas upp. Ytan
0 svar · 1,7k läst
J
JariA: Fick detta svar av Forbo: Väggmattan klarar exponering av 60 gradig ånga då det handlar om kortare och ej konstant exponering. Det som kan hända är om mattan inte är monterad i rätt sorts lim med tillräcklig hårdhet i limfogen eller tillräckligt limmad kan matta krympa något (så kallad kallflytning). Det som i så fall händer är att hörnen blir lite runda. Vid konstant hög
1 svar · 1,7k läst
Misse
Misse: Titta på www.badex.se. Är dock osäker på hur det fungerar med rören men det är i alla fall den stil du söker.
2 svar · 2,2k läst
Misse
Misse: [citat] Japp vi skall ha det jag länkade till. Det finns på www.svenskakakel.se. Det svarta kommer från samma butik och heter "Gems mix" har jag för mig. Vi har dusch i badrummet men jag inser att det blir till att städa ofta;).
5 svar · 3,7k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: LIP är kanon att arbeta med och framförallt är det ju smidigt med rollbart tätskikt så det är ju skönt för dig att du kan köra med det.
2 svar · 1,3k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Du har nog rätt där. Sen med dagens isolerade och uppvärmda betongplattor borde man faktiskt ha såpass låg fuktnivå att det inte skulle behövas syllpapp under syllen. Men jag drar nog upp lite ÅB-plast under syllen och upp till träsyllens överkant, men avslutar där så syllen fortfarande kan torka ut fritt uppåt. Det bör väl knappast kunna skada i alla fall. Men på
4 svar · 4,8k läst
K
kimmo_thn: Jag köpte mina genom internet. Men fick då varu prover hemskickade på posten.. Funka kanon bra.. spara ca 150-200kr/kvm och fick det gratis fraktat hem till garaget.. Jag tror att e-handeln tar över mer o mer
8 svar · 1,8k läst
Misse
Misse: Tusen tack för snabbt svar!
2 svar · 1,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ja du... inte vet jag... Detta är ett svar jag fått av min elektriker då jag hade en kund som själv köpt värmeslinga i alla fall... ...och de andra punkterna är jag själv på det klara med att jag aldrig skulle utföra just p.g.a liknande problem som kan uppstå.
39 svar · 3,3k läst
B
bjurel: Jag undrar om du inte ska ha akrylfog istället för silikon. Silkikon brukar man använda mellan kakelytor som rör sig, tex i hörn, medan akryl normalt används mellan kakel och målade träytor. Silikon förstör eller försvårar möjligheten att måla om träytan vid ett senare tillfälle eftersom målarfärf inte fäster på silikon.
14 svar · 11,8k läst
·
J
Jannez69: [citat] Haha, tur vi svenskar inte har den läggningen! d^_^b Inte så konstigt att det som oftas är tyskar, österrikare mfl i de vidrigheter som ibland dyker upp på nätet..
6 svar · 1,5k läst
Z
zsimpey: vad om han bygger nytt fall. lägger membran på "rännan" och sen kaklar på nytt på det? blir ju inte dubbla tätskikt då?
10 svar · 1,7k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Då var han ingen yrkesman heller för en plattsättare utan en ordentlig kakelskärare är ingen yrkesman... :xq(;^;)p Det är ungefär som en snickare utan hammare... :rolleyes:
23 svar · 32,8k läst
Y
Yrrol: Fast barn. Lyckas tjejen sitta med två barn i ett vanligt kar så ska det väl gå att knö ner en till vuxen .. Spara vatten, som förr när alla tvättade sig i turordning i samma kar. :) Äsch, men hur är det med alla luftventiler hit och dit. Ljudnivåer. Komfort. Tänkvärda saker om detta? En VVS-säljare menade på att ska jag ha ett tyst kar så ska det inte vara luftventiler i botten,
3 svar · 3,7k läst
cederbusch
cederbusch: Vi har alltså god smak! :)
4 svar · 2,4k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Samglas i Täby (har även kontor i Bromma/Solna?) är trevliga och proffsiga. Vi köpte våra duschväggar med specialmått därifrån till bra priser.
5 svar · 2,1k läst
T
tank77: Du vet inte hur tjockt putset är? Annars brukar man väl säga att en cm är en veckas torktid, så om putset är 3 cm tjockt så ska det torka 3 veckor om det ska hårddras.
1 svar · 892 läst
nino
nino: jodå det tror jag man törs, blir iof en avvikelse från branschreglerna men 2 hål mindre i tätskiktet (om man inte limmar)
43 svar · 7,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.