Har ett badkar som står mot en helkaklad vägg. Det är en liten glipa mellan badkar och vägg på ett par millimeter. Jag vill undvika att vatten rinner ner på golvet längs väggen. Har provat en mjuk list mellan kar och vägg men jag får inte tätt vid fogarna på väggen. Funderar på att använda någon typ av mjukfog.

Vad finns det för fogmassa som går att ta bort och inte lämnar spår på kakelplattor och fogar?

Vattnet rinner ju ändå in i fogarna och sen bakom plattorna så du behöver nog inte ha något klet mellan badkar och vägg. Bättre att det är öppet så att det torkar ut lättare.

Tanken är att vattnet som stänker på väggen ska rinna tillbaka i karet och inte fortsätta bakom karet och hamna på golvet. Fallet mot golvbrunnen är dåligt därför vill jag slippa vattenpöl på golvet.

Silicon kommer förmodligen lämna spår på fogarna även om du kan ta bort siliconet senare på plattorna med rakblad eller liknande. Om du fallet är för dåligt på golvet vad är det för ev framtida användning du tänker dig där din tidigare siliconsträng måste vara möjlig att trolla bort?

myrstack skrev:
Silicon kommer förmodligen lämna spår på fogarna även om du kan ta bort siliconet senare på plattorna med rakblad eller liknande. Om du fallet är för dåligt på golvet vad är det för ev framtida användning du tänker dig där din tidigare siliconsträng måste vara möjlig att trolla bort?
Nytt mindre badkar för att frigöra yta alternativt duschkabin.

silvertape kan funka :)

nino skrev:
silvertape kan funka :)
Läckertd^_^b

Ska prova med sanitetskitt.

Jag har för mig att det finns mjuka silikon/gummi lister för just detta. Vet att jag sett det men kan inte påminna mig var och hur täta de är när de sätts mot kakel. Kan tänkas att de mest är tänkta för plastmatta.

snuttjulle skrev:
Jag har för mig att det finns mjuka silikon/gummi lister för just detta. Vet att jag sett det men kan inte påminna mig var och hur täta de är när de sätts mot kakel. Kan tänkas att de mest är tänkta för plastmatta.
Använder sån list nu men det tätar dåligt i fogarna mellan kakelplattorna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.