K
kiixx: Om dom inte sittar underpanelen, så kan det vara 2 delat system, kolla denna anvising, http://static2.bygghemma.se/files/5b36cf64-1c97-4ed3-a144-e8e63a04e1f4/monteringsanvisning.pdf Hoppas det löser sig utan våld
4 svar · 19,4k läst
·
R
Riccie: Det var absolut värt att kontakta försäkringsbolaget. Fick stor hjälp till åtgärdning av problemet. Tack för era svar.
4 svar · 3,8k läst
nino
nino: ja så går det kanske att göra, får kolla när jag kommer dit
4 svar · 1,2k läst
B
Bubblaren: Skippa siliconen använd Tec 7 istället. Finns som glasklar som knappt syns. Har själv använt den i badrummet. OBS kör INTE med spott på fingret när du dra ut fogen.
7 svar · 4,9k läst
·
C
carwe: Hej, I mitt badrum så har röret (metall) som går ut från handfatets vattenlås (plast) släppt. Det går horisontellt ut från vattenlåset. Jag vet inte hur det var fäst innan - om det bara var intryckt, om det var limmat eller något annat. Men hur fäster jag det lämpligtvis nu igen? Jag har just nu tryckt in det ordentligt med handkraft. Det känns som det sitter någorlunda och vad jag
0 svar · 1,5k läst
·
krillek
krillek: Alltid trevligt med en bild - Alltså Hansgrohe Axor Starck [bild]
7 svar · 5,1k läst
·
meriks
meriks: :-)
6 svar · 12,9k läst
·
Stefan N
Stefan N: Menade inte att det skulle vart ett krav (vilket det verkar ha vart iofs) utan att gör man en seriös renovering så byter man brunnen.
11 svar · 2,7k läst
·
mexitegel
mexitegel: På en sådan liten yta är det nog svårt att räkna hem vattenburet. Det lär inte dra många kwh/år. Finns det golvvärme sedan tidigare i någon annan del av huset som det går att koppla på så kan det förändra kalkylen men det är helt klart ändå mer jobb med vattenburet. Ett alternativ som man gör ibland på små ytor är att man gjuter ner prisolrör istället och använder en
4 svar · 1,5k läst
F
FredSk: Hej, är det någon som känner till om det finns ett vanligt rektangulärt badkar i måttet 165 cm (egentligen vill jag ha ett som är större än 160, men inte mer än 167)? Jag har letat på nätet utan att hitta. Inte heller min lokala badrumshandlare kände till något i rätt storlek. //Fredric
0 svar · 1,6k läst
H
hempularen: Just det där med breddavlopp kan på vissa modeller av handfat ställa till en del problem. På gamla hederliga porslinshandfat, så är ju handfatet dubbelväggigt, ihåligt. Även i botten så går ventilen genom 2 lager porslin. Vattnet från breddavloppet rinner i detta tomrum. Ventilerna som är avsedda för breddavlopp har hål som hamnar i detta tomrum, och allt fungerar. Men när vi
2 svar · 14,2k läst
·
R
RobZombie: Ja det underlättar med betong. Från 80 000:- då. Båda mina gissningar är för ett standardbadrum med allt inkluderat men utan Rot-avdrag.
12 svar · 3,1k läst
S
sin: [citat] snygga! Rätt humana priser på dem också.
14 svar · 9,2k läst
R
Roland112: [citat] kan nog vara så för de såg helt enkelt ut som rost men gick att putsa bort med starka rengöringsmedel. tack!
5 svar · 6,1k läst
P
Anonymiserad 128745: blev en passad ändå , går ju som du skrev att tvångsstyra via brytare om man vill
2 svar · 1,3k läst
K
kiixx: Då kanske du skall börja med att läsa denna redan 4 år gamla artikel, om att bolagen jämställer dom två regelverken http://www.byggahus.se/artiklar/reglerna-att-bygga-badrum
10 svar · 5,8k läst
M
margareta7: De gör om vårt badrum. Nu har jag möjlighet att kolla hur ser det ut i schaktet. Det finn botten i nivå med golvet eller kanske något högre. Genom botten går de tjocka rören ner till grannen och sen kanske till källaren. Så om det skulle läcka från de kopplingar så hamnar det på den botten och sen direkt i konstruktionen. Nu finns det möjligheten att rätta till det om det skulle
25 svar · 4,9k läst
·
J
Johnny_: Det är en oisolerad råvind ovanför, med isolering upp till den. Det kan förståss ändras om någon vill bygga ovanvåning däruppe sen, men huset kommer att säljas med råvind.
2 svar · 1,0k läst
G
Gamle Svarten: Pratade med kakelfirman som sålt epoxin. De rekommenderade rengöring av kaklet med ren T-sprit, inget vatten efter, som får självtorka, före monteringen. Efter att jag gjort så har det hållit. Det är ju ett par månader i alla fall. Får se om det håller i längden...
36 svar · 46,3k läst
M
manner: tack för hjälpen! på Hafa fann jag monteringanvisningar.
2 svar · 4,5k läst
·
P
Plura: Byggkeramikrådets riktlinjer /Pär
3 svar · 2,2k läst
V
vectrex: Det finns speciellt silikon avsett att limma spegelglas med. Glasmästaren sålde detta till mig. Enligt glasmästare så fanns det något lösningsmedel i den vanliga silikonen som med tiden eventuellt kan äta sig igenom baksidan av spegeln.
7 svar · 4,1k läst
harry73
harry73: Vi bodde i ett hus med våtrumsmatta som så många sprickor att det inte gick att räkna dom. Badrummet var ca 50 år gammal och jag kan tänka mig att det är helt normalt att ha sprickor i en 50 år gammal matta. (men det är inte bra för huset)
5 svar · 4,2k läst
O
oceanis: Jag är varken bitter eller har drabbats av att något liknande hänt mig. Att jag inte drabbats av något liknande beror antagligen på att jag redan vid köpen av mina hus insett att fel, oavsett om jag kan se dom eller inte, finns i huset och kommer fram förr eller senare. Men med den insikten har jag också gått in i husköpet och bedömt vad jag vill betala för att sen reparera eller
32 svar · 10,8k läst
·
peternicklas
peternicklas: Men då skulle ju spånskivan ha spruckit om det nu är en regel. Spånskivan är väl både limmad och skruvad mot reglarna? Är nog en skruv som har lossnat.
17 svar · 6,1k läst
·
petelars
petelars: En tilläggsfråga: Skall man spackla mattkanten innan tätskiktet? (Det skall kaklas senare.)
3 svar · 942 läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Det är med största sannolikhet ett konstmaterial, som gjuts i ett stycke i vilken form som helst. Det största / främsta är väl Corian http://en.wikipedia.org/wiki/Corian detta är mycket vanligt i hotellinredningar, för det ger skarvlösa ytor, som är både snygga och lätta att städa. Är interiörbilden från ett hotell?
4 svar · 1,5k läst
·
C
chauffören: okej får kanske tänka en extra gång då. är rotavdraget inräknat i den summan?
6 svar · 6,3k läst
N
Niclas Jonsson: Badkaret är följaktligen ett emaljerat gjutjärnsbadkar, och inte porslin....
7 svar · 13,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.