nino
nino: räkna med 1-2h / m² ett litet badrum ca 2h/m² för tätskikt, sättning och fogning ett större med 20*40 plattor kanske 1-1,5h /m² ovan avser alltså både golv och vägg, små golv tar lång tid ytterhörn, smygar olika färger på fogar tar såklart längre tid, hyreshus högt upp utan hiss, dåliga parkeringsmöjligheter är också fördyrande...
5 svar · 16,4k läst
gasolgrill
gasolgrill: Om du väljer "vanlig" tapet så funkar det jättebra att lacka den vid extra utsatta ställen. Vid tvättställ och bakom toalett till exempel. Det underlättar rehållningen betydligt.
3 svar · 12,8k läst
O
OlaF: Fick precis svar från Kvik som också säger PL400 så det låter ju bra då :) Tackar
2 svar · 3,5k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Vad är det som händer som är så hemskt att det inte får höras? Slaktar ni höns eller badar katter ;) Vanliga mänskliga ljud, som uffe och berit är inget att skämmas för. Sätt in en radio på toan om ni vill maskera ljuden :rolleyes: Kör t.ex. https://www.youtube.com/watch?v=I_izvAbhExY Bra för tarmverksamheten :)
5 svar · 2,1k läst
AXS
AXS: Skulle satsa på dubbla dörrar. Antingen som viks i flera delar åt varje håll eller att de går åt varje håll in i duschen. Lite svårt att förklara... Om du inte vill dra nya rör under huset kan du alltid sätta in en kabin. ;)
5 svar · 6,3k läst
D
Daniel Fredricson: Vi tänkte sätta in ett hörnbadkar i badrummet. Vi har satt en maxkostnad på 15 000 kr på badkaret. Jag har inte någon koll på vilka märke som är bra. Vi har tittat bla på Westerbergs och Hafa. Någon som har koll på vilket som är bäst av dessa märken, eller möjligen något annat märke som är bra gällande just hörnbadkar? Tacksam för tips!
0 svar · 2,2k läst
O
OlaF: Ställer samma fråga i elforumet för säkerhets skull.
4 svar · 1,3k läst
V
vectrex: På samma sätt som taket i vilket rum som helst. Ska du ha gips i taket så är det som skiljer att du använder våtrumsspackel och speciell våtrumsfärg. Det finns inget krav på tätskikt i taket i våtrum!
1 svar · 830 läst
R
ramini: De väggdosor jag tittat på avslutas ju med en vinkelanslutning i väggdosan för en 1/2" nippel. Eller har du sett något annat? Använder en Hansgrohe Ibox inbyggnadsblandare i en tätskiktad låda. De anslutningarna är ju annorlunda.
2 svar · 1,6k läst
T
thomasx: [citat] När SP är i farten kan i stort sett vad som helst hända nu för tiden.... ;)
11 svar · 2,2k läst
M
maja317: Jag har skrapat fogarna nu o försöker göra det jämnare och ska fylla på med fog där det behövs, det ser mer ok ut nu. Jag har hittat två klinkersplattor på golvet som inte sitter fast :( vågar inte ta bort fixet om tätskiktet följer med, ska jag försöka skrapa försiktigt eller sätta ditt plattorna med limmet jag har? Annars blir det ju en nivåskillnad.. Jag har också hittat 5x5
65 svar · 8,0k läst
·
Y
yuphin: Fick kapa röret för att kunna använda befintliga hål i väggen så slangen till blandaren blev för kort, den var bara 40cm. Nu såg jag att clashlson hade en 50cm slang så den blir perf ekt ifall man skippar röret. Sent from my LT26w using Byggahus
14 svar · 2,8k läst
G
greywood: Går fint. Tror att vi har samma problematik. Läste dina andra inlägg om avluftning mm. I morgon sätter jag en rak Purus 75 mm och skall försöka få så gott stöd i bjälklaget som det går.
4 svar · 5,8k läst
D
Davidw: Nu har jag plöjt 713 badkar på Megabad. Hitta bättre än i Sverige, men inte riktigt bra nog. Går det inte att måttbeställa de nya i akryl? Hos nån? Nån som vet om pool-leverantörer kam vara intressanta? Kakla har jag blivit avrådd från, nån som gjort och fortfarande är nöjd efter 5-10år?
6 svar · 7,5k läst
·
H
hempularen: Titta på instruktionerna för det system du väljer (kolla flera), finns på ex. http://www.lip.dk/media/32140/system_17_juni_2012.pdf Det gäller att på alla punkter följa anvisningarna exakt, skall vara exakt de material som anvisas.
3 svar · 1,7k läst
J
juliet: Någon som kan tipsa en elektriker i göteborg, ska installera golvvärme i badrummet som är ca 4kvm. någon som vet vad det kan kosta ungefär?
0 svar · 2,0k läst
B
Bruk: Härligt ! tackar för snabba svar här :D
11 svar · 1,3k läst
pelpet
pelpet: Risken är ju att det har runnit in vatten i väggskivan vid dusch/bad och om du har tur är det bara skivan som är dålig och har du otur så har det runnit in mycket vatten och blivit mögel eller andra vattenskador. Om du inte kan/vill åtgärda det just nu så kan du kanske sätta in en duschkabin i rummet, då upphör de akuta problemen. Begagnade duschkabiner brukar kunna fås billigt på
7 svar · 1,3k läst
·
G
greywood: Hej, Jag har samma fråga: Jackons våtrumsskiva har nu blivit förstavalet i flera K-Rauta och Hornbach butiker. Finns väldigt lite kommentarer om den här. Det finns även en skiva som heter "membran", och som du inte behöver göra tätskikt för. Hursomhelst ... vilka fler nackdelar har skivan (frånsätt att man behöver förstärka bakom för handfat mm?)
2 svar · 3,3k läst
R
RobZombie: Det går även på gamla rollade tätskikt.
4 svar · 1,9k läst
L
LillaCilla: Behöver ett råd. Jag köpte två blandare med lyftventil och skulle få dessa monterade i ett tvättställ (dubbelho), men minsta måttet för att det ska passa är 4 cm och tvättstället är bara ca 1,5 cm "tjockt". Kan man lösa det med någon form av skarvrör, eller blir det inte tillräckligt tätt? Annars får jag antingen ha en meningslös liten spak på baksidan av blandaren, eller
0 svar · 2,9k läst
Krilleman
Krilleman: [citat] Men har golvläggaren gjort sitt jobb ordentligt så är det inga problem... Jag har satt många stolar på matta i nyrenoverade badrum och dom står stadigt än idag. Om med nutidens fokus på att minimera brytningen av tätskikten så tycker jag det är fel med en sådan rekommendation! Ett bra underarbete är halva jobbet! I befintligt utrymme där det redan är borrat om man byter
7 svar · 21,1k läst
E
eviljava: Nä, alla blandare är definitivt inte av kromad mässing. Kromad mässing och rostfritt stål ser inte likadant ut.
6 svar · 2,7k läst
·
H
hempularen: Ring deras support, de brukar ge bra svar snabbt, visserligen några år sedan jag ringde dit.
1 svar · 1,4k läst
nino
nino: klart att du kan låta den ligga kvar, men som Kinglolle skriver så kan slutresultatet påverkas... Skär du bort vid brunnen så måste du spackla ut kanten, sen måste mattan skäras bort från väggen och 1-2cm ut på golvet och spacklas där, lika vid tröskel. När man sen limmar mattan så ska limmet på "gamla" mattan torka mycket längre än på spacklet, lägger du ner mattan direkt så
5 svar · 3,8k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Kan också tycka att det borde räcka med att spackla upp dem så man får dem släta...
3 svar · 1,2k läst
R
RobZombie: [citat] Det där har jag varit med om... :) Nej det var inte jag och ingen var full.
28 svar · 2,2k läst
H
hinken85: Nej, det var en smart tanke men då jag har duschen ( just nu ett gammalt badkar ) på den sidan av dörren. Som också är smal, funkar inte de heller. Tyvärr :( Badrummet är bara 190*190. Så får nog bli någon enklare komod som är 40 djup.
3 svar · 1,4k läst
H
Helioz: Javisst går det, men du måste ta bort klinkersen först där tvättmaskinen skall stå så att du gjuter mot ren betong. Men är det inte mycket enklare att köpa en vanlig förhöjningssockel med justerbara ben? http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tillbehor-ovriga-vitvaror/O352135/forhojningssockel
1 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.