Så kommer vi göra i jobbet, gjuta en klack. Men det förtar liksom hela idén. Jag tycker de där sakerna är mer eller mindre idiotiska och ogenomtänkta...

sj6 skrev:
Så kommer vi göra i jobbet, gjuta en klack. Men det förtar liksom hela idén. Jag tycker de där sakerna är mer eller mindre idiotiska och ogenomtänkta...
Vilket refererar du till som är idiotiskt, att gjuta en klack eller "Säker Vatten"?

tronen skrev:
Vilket refererar du till som är idiotiskt, att gjuta en klack eller "Säker Vatten"?
Nej... Golvblandare man skruvar genom golvet...

Dessa är en styggelse. Inte nog med att man ska skruva dem i golvet utan rören ska dras genom tätskiktet i golvet, vilket inte är tillåtet

Klack skulle kunna funka, men det skulle se konstigt ut, tycker jag

På ritningen och beskrivningen verkar det nästan som anslutningen är i sidan av pelaren, hur blir det då om man ska ha badkaret och blandaren mitt på golvet som i reklamen?

Men finns det något sätt att göra detta utan att bryta mot "Säker Vatten"? Skulle man kunna sätta rör från vägg (ovanför tätskikt), upphöjd något över golvet? Nämnas bör att vi kommer inte he den mitt på golvet, men den är så långt från väggen att man inte kan använda sig av en väggblandare, dock så lite avstånd från väggen att man aldrig kommer att egentligen gå där...

ja det blir ju kattskit av alltihopa :)

Dom där golvblandarna går inte ihop med säkervatten...
Även om man gör en klack så blir det ju inte så snyggt och hur stabilt är det? måste vara mycket lätt att den blir böjd?

nino skrev:
ja det blir ju kattskit av alltihopa :)

Dom där golvblandarna går inte ihop med säkervatten...
Även om man gör en klack så blir det ju inte så snyggt och hur stabilt är det? måste vara mycket lätt att den blir böjd?
Nja, mer att skruvarna blir utdragna med plugg och silikon om ungarna skulle få för sig något eller om en vuxen är klantig och ramlar.

Vet att vi har limmat fast nån sån blandare och skurit upp golvhuven så att man kunde ansluta den med slangar ovan golv. Speciellt barn eller fyllesäkert blir det inte

lordi skrev:
Vet att vi har limmat fast nån sån blandare och skurit upp golvhuven så att man kunde ansluta den med slangar ovan golv. Speciellt barn eller fyllesäkert blir det inte
Bastun ligger nära badkaret: fyllerisk

3 åring och nyfödd: bådar inte gott...

Jag kanske ska strunta i den där golvblandaren och flytta badkaret närmare bastuväggen, vi talar om 50 cm :)

Enligt nyaste säkervatten reglerna (var på utbildningen förra veckan) så är klackar förbjudna och alla rörgenomföringar i golv är förbjudna,

Pataradiata skrev:
Enligt nyaste säkervatten reglerna (var på utbildningen förra veckan) så är klackar förbjudna och alla rörgenomföringar i golv är förbjudna,
Det är ingen skillnad utan fortfarande säker vatten 2011:1 som gäller och antingen är din utbildare förvirrad eller dålig på att förklara. Det är förbjudet att dra rör i golv precis som tidigare men det finn som vanligt en vidare koppling vid renovering av befintlig anläggning.

Undantag kan göras om åtgärd för att ändra är orimlig i proportion till skaderisk. Avvikelserapport skall skrivas och under övrigt i egenkontrollen skall undantaget dokumenteras

• Gilla
tronen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.