Jag bor i en liten lägenhet som har egen vvb (helt idiotiskt, jag vet). Den vvb jag har nu har aldrig räckt till att fyll badkaret och har nu hursomhelst gått sönder och skall bytas.

Jag kommer att passa på att renovera badrummet och har för mig att jag någonstans läst att vissa bubbelbadkar har elpatroner, så att man kan fylla dem så mycket man vill även om vvb är för liten.
Vet någon var man kan hitta ett sådant badkar (om de finns)? Det är inte ett alternativ att byta till en större vvb som då kan räcka för att fylla badkaret.

Mig veterligen är dessa patroner endast dimensionerade för att hålla vattnet vid en viss temperatur medans man badar. Att de skulle klara av att värma iskallt tappvatten till badvänligt utan enorma förluster och en evig väntan är jag skeptisk till!

Kan man ha en liten genomströmningsberedare (som inte har så hög effekt = inte så högt flöde, men det går iaf) som komplement så att jag de få gånger jag vill använda badkaret, faktiskt också kan fylla det med varmt vatten (gör inget om det tar lite tid :). Jag tänkte att man kanske kan koppla den bara på röret som går från vvb t badkaret, men har ingen aning om det är en vettig idé. Kan det ta mindre plats med en mindre vvb (liggande) plus en genomströmningsberedare, jämfört med en "tillräckligt stor" vvb?
Jag har platsproblem eftersom dessa apparater kommer installeras längst ut under ett sluttande tak (tillsammans med en tryckstegringspump).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.