20 835 läst ·
17 svar
21k läst
17 svar
Regla upp badrum, rör i väggarna...
Ja, det stämmer, den kommer att täcka hela den väggen från vänster till höger och vara va 25cm djup och ca 110 eller 120cm hög. Ovanpå den kommer det vara som en avställningshylla och då 25cm djup, denna hylla kommer troligen vara lös/avtagbar så man kan se WC-avlopp, handfat-avlopp och fixturen.krilleman_215 skrev:
Tätskiktet byggs först så fixturen hamnar innanför tätskiktet.
Men får man dra utanpåliggande rör som går till WC och handfat med kopplingar i denna inbyggnad? Hade tänkt dra rören längs golvet, men om man drar dom över fixturerna så hår det ju komma åt kopplingarna vid ett eventuellt läkage.
Hur låter detta? Skulle det funka? Och är det inom reglerna?
Och en fråga till, hade ni kallat innanför denna inbyggnad? Det kommer ju aldrig att synas.
Ovanför hyllan kommer det bli en stor spegel, från hylla till tak, skulle ni kakla bakom spegeln? Eller sätta spegeln direkt på tätskiktet?
Redigerat av moderator:
Då kan du ju dra PEX/Prisol dolt till fördelaren!
Kakla innanför känns overkill enligt mig (det finns dom som gör det med).
Spegel som är monterad på tätskikt har mer "hotellkänsla". Och så skulle jag ha gjort. Glöm bara inte att "dutta" dit limmet och inte lägga en orm som kan stänga inne fukten. Det kommer resultera i en ful spegel!
Kakla innanför känns overkill enligt mig (det finns dom som gör det med).
Spegel som är monterad på tätskikt har mer "hotellkänsla". Och så skulle jag ha gjort. Glöm bara inte att "dutta" dit limmet och inte lägga en orm som kan stänga inne fukten. Det kommer resultera i en ful spegel!
En fundering . fungerar det verkligen att ha vägghängd toa med 45 x 45 reglar? Det blir ju rätt stora krafter på en vägghängd toa då en fullvuxen person sätter sig på den. Jag hade kollat upp det innan jag gick vidare.
Klicka här för att svara