Sätter nu upp våtrumsskivor och undrar hur jag ska avsluta mot taket? Gipset når inte ända upp (några cm fattad) jag ska på med träpanel också men det kanske blir en liten glipa. Ska jag sätta dit en liten gipsremsa eller kan jag täcka med en taklist? Även i duschhörnan? ImageUploadedByByggahus.se1375034850.513978.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om jag var du hade jag redan satt taket för det första, för det andra. har du flytspacklat golvet än? Om inte så kanske det blir flyt upp till gipsen även fast du skjuter upp den till färdigt tak? Annars ska det väl inte vara någon fara med att sätta taklist i badrum även i duschhörna.

Manberg skrev:
Om jag var du hade jag redan satt taket för det första, för det andra. har du flytspacklat golvet än? Om inte så kanske det blir flyt upp till gipsen även fast du skjuter upp den till färdigt tak? Annars ska det väl inte vara någon fara med att sätta taklist i badrum även i duschhörna.
Finns det nån speciell anledning till att sätta taket först, eller tänker du mest att det är praktiskt? (jag inväntar lite takspots just nu...) Jag har lämnat en liten glipa nere för flytningen och tror inte att det går att dra upp den mer tyvärr, själva plattan är förberedd med fall så flytspacklet blir nog rätt tunt. Vill dessutom gärna göra klart allt inför plattsättaren så han bara kan komma in och köra allt på en gång så att säga.

Nej, bara att jag anser det vara lättare att anpassa väggar efter tak än tak efter väggar, men det är inte alltid det går.. Det som däremot finns om du är som jag och vill att allt ska vara snyggt även där man inte ser så finns det ju längre gips då jag antar att det där inte är 2700mm?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.