AnneFi
AnneFi: Vi har också satt en elpatron på vår vattenburna handdukstork. Skönt med torra handdukar året om
6 svar · 4,7k läst
V
Vange80: Hej! Efter att det börjat lukta mögel har jag konstaterat att badrummet i vårt lilla torp behöver göras om. Några spikar i golvspånet hade börjat krypa ut och punkterat tätskiktet med mögel och fukt som följd. När man ändå håller på tänkte jag försöka göra om lite annat som kanske inte är helt proffsigt gjort från början och behöver tips. OBS att detta är ett mindre torp
0 svar · 1,2k läst
H
huggan: [citat] Då går du efter det minsta karet så är du ju säker?
4 svar · 1,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ja jag hade ju inte snålat med tätskiktssystemet iaf. :) Detta med att det bara finns två tillverkare har jag med hört mycket snack om tidigare men sedan jag började jobba med PCI för en tid sedan börjar jag tveka. Deras folie är annorlunda jämfört med andra och jag måste personligen säga att jag tyckte den var mycket lättare att få upp så det blev bra. Den har en annan struktur
2 svar · 2,6k läst
T
tank77: Nja, där är ju ingen tätskiktsmatta som syns utan bara brunnsmanchetten men det kan vara så att mattan ligger under manchetten också, vet att Ardex körde på det sättet förr. Fast det viktigaste är att där ligger något vardera och det gör det ju i detta fall men naturligtvis ska där inte vara någon silikon mellan brunn och klämring så jag förstår inte varför hantverkaren har
4 svar · 1,0k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Sure, goes both ways. Men i det är fallet undrar man, klan man få se på bild TS?
9 svar · 1,7k läst
·
K
Kromo: Conradssons kakel i Jönköping!
7 svar · 3,1k läst
S
slurppe99: Lösningen med att skarva mattan med svetsning som du beskriver är ganska vanlig i lägenheter där fastighetsägaren vill ha ett billigare alternativ vid lättare renovering eller reperation.
10 svar · 1,9k läst
·
G
gingiskahn: [citat] Hej, ni är välkomna att besöka oss och se själva vad CompostEra är och hur det fungerar http://www.temahalsa.se/unik-toalett-vill-bryta-wc-trenden/ på Facebook https://www.facebook.com/composterasanitation
2 svar · 4,8k läst
P
pallekuling2000: Efter att ha pratat med ca 15 olika fönsterföretag kan jag nu tipsa om kronfönster. Måttanpassat, minsta karmarna av alla jag pratat med, både på öppningsbara och fasta fönster, och pvc, dvs duschvänligt i mitt fall ;) kan återkoppla med bild när badet är färdigt =)
3 svar · 3,2k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: TS är avstängd. Det här var smygreklam. Vad bra att ni var misstänksamma.
11 svar · 2,6k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Svensson!? Värsta förolämpningen jag har hört. Just bostadsrättsföreningar är ju kända för att inte kunna ta beslut. Sitter ofta amatörer i dem som dagtid har yrken där man INTE är beslutsfattare. I mitt fall så fick jag karttecken från kommun (På bygganmälan) och visade upp detta för föeringen, räckte för att de skulle säga ja.
18 svar · 4,1k läst
N
Niohundra: [citat] Står att det inte fungerar på mjukfog, för det måste väl en silikonfog räknas som?
12 svar · 4,4k läst
·
T
tgrr: Ja det är ju det :/ Man vill ju ha det bra och snyggt gjort också, inte värt att välja enbart efter pris. Har en tanke om att enbart ha toalett och handfat på övre plan, såklart behöver vatten och avlopp dras upp men med tanke på att man inte behöver tätskikt på väggar så borde det bli ganska mycket billigare, eller tänker jag fel? Då skulle vi kunna fixa tätskikt på golv samt
2 svar · 2,1k läst
X
xl15: Badrummet blev färdigt tillslut... Faktum är att det snart varit färdigt i 2 år. Men nu är jag mer än lovligt trött på att kakla och lägga klinkers. Hursomhelst. Kryputrymmet är fortfarande utan tätskickt. Dock inte särskilt orolig då allt är betong därinne. Plus att jag kikar in där då ock då, t.ex. när temperaturen på golvvärmen ska ändras. Men måste man lägga klinkers
3 svar · 1,9k läst
·
T
Tiger79: 2 är till avluftningen, normalt stängd. 3 är känselproben till termostaten. Cirkulations pumpen ska vara igång för att vattnet ska cirkulera i golvvärme slingorna. Antar att du bara har golvvärme i enstaka rum.
1 svar · 2,9k läst
·
R
Rått: [citat] Springan går att fixa såklart, men den dagen man vill ha en dusch istället för ett badkar så kommer jag troligtvis att dra mig för detta. Och visst går det att få en rätt tät anslutning mot golvet med duschväggen. jag har mycket svårt att tro att detta skulle bli bra ändå men tanke på den vattenmängd det är då man duschar i jämförelse med min video där duschmunstycket
17 svar · 2,6k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: ...om nu fallet är felaktigt i tätskiktsnivå vilket ingen vet... ;)
3 svar · 1,2k läst
C
caroline2014: Du kan ju välja ett köksskåp istället för en tvättkommod så får du bra djup på skåpet. O sen lägga en lös toppskiva och fälla in en ho.
11 svar · 3,9k läst
·
C
Carl-Johan Bauhn: Först och främst så behöver jag instämma i det som Andreas skrivit ovan. Ikea rekomenderar verkligen inte att deras köksstommar används i våtutrymmen, men de är ju såpass billiga att man kanske kan räkna in lite kortare livslängd på skåpet. Som svar på din fråga med skivor så skulle jag köra på någon sorts stavlimmad skiva som du skriver, men en bänkskiva är ju rätt tjock.
4 svar · 3,4k läst
C
Clabbe_T: Oj, ja, nästan satt man blir misstänksam :) Gillar dock utseendet mer på dem jag länkade till, men själklart är kostnaden en faktor också.
9 svar · 4,6k läst
·
GoForIt
GoForIt: [citat] Javisst. Tvätta före med syratvätt, och foga på nytt. Behövs det redskap finns fogskrapor med karbamidbeläggning.
14 svar · 8,7k läst
R
Ripley: Hej Vi flyttade till hus med badrum från 68. Halvkaklat med tunn vinyltapet ovanför, badkar och plastmatta och inga tätskikt så klart. Vi målade golvet med golvfärg och tapeten med väggfärg anpassad för badrum bara för att få en annan färg och en fräschare yta. Det höll i närmare fem år innan vi fick råd att göra om allt från grunden. Under tiden lät vi i och för sig bli att
1 svar · 1,6k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Frånluften ska alltid fungera även om dörren är stängd, men du kan även ha hål i dörren
17 svar · 30,4k läst
·
O
Odjuret: Vissa anser att man inte ska göra annat en å prima.... oavsett... Det lät nästan som att man skulle ha primer i flytet t.ex... kanske lite överdrivet... Men att prima är väl i stort sett aldrig fel...
4 svar · 7,6k läst
O
Odjuret: Börja med att kolla att dessa bolag är våtrumsbehöriga. Sedan kolla om de har betalningsanmärkningar....
3 svar · 3,3k läst
Krilleman
Krilleman: Märket på kopplingarna på vatette. Men på T-röret är det en felaktig mutter ser det ut som! Den till vänster...
6 svar · 7,3k läst
·
K
Klakorp: Har lagt Kiilto Multiplan DF upp till 13mm på golvet i badrummet. Behöver (handspackla?) fall vid duschplatsen som är 80x120. Då jag använt Kiilto innan så är det väl lämpligt att köra med samma fabrikat? I så fall vilket spackel är bäst att köra med?
0 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.