Hej.
Har renoverat ett badrum i vår källare och har anlitat en firma. Jag har läst och förstått att det är viktigt med korrekt monterade golvbrunnar. Har försökt läsa mig till men känner att jag inte kan avgöra.
Är dessa tre brunnar korrekt monterade?
Tack på förhand
Har renoverat ett badrum i vår källare och har anlitat en firma. Jag har läst och förstått att det är viktigt med korrekt monterade golvbrunnar. Har försökt läsa mig till men känner att jag inte kan avgöra.
Är dessa tre brunnar korrekt monterade?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack på förhand
Medlem
· Blekinge
· 12 272 inlägg
Rätt nära väggen, den mellersta.
Thomas. Den mittersta är för en tvättbänk och ev avtappning/säkerhetsventil från elpannan. Antar att brunnen då kan ligga närmare väggen?
Allt annat ser bra ut? Jag tänker främst tätskikt och liknadliknade. Det är där jag känner att jag inte själv har någon koll
Allt annat ser bra ut? Jag tänker främst tätskikt och liknadliknade. Det är där jag känner att jag inte själv har någon koll
Estetiskt var det väl sådär med centreringen över golvbrunnen. De satte nog dem så för att passa plattläggningen bättre.. Så länge golvbrunnen med sil går att komma åt borde det inte vara några problem.
Tror det kan vara svårt att kontrollera tätskiktets kvalitet såhär i efterhand, men jag kan ha fel..
Tror det kan vara svårt att kontrollera tätskiktets kvalitet såhär i efterhand, men jag kan ha fel..
Redigerat:
Har för mig att jag har dragit upp golvbrunnen med sil innan. Skall kolla en extra gång i kväll.
Vad tycker ni om den första bilden? Man ser ju knappt den blåa ringen. Det är fog/fix kletat runt den. Är det blåa tätskiktet eller klämringen?
Vad tycker ni om den första bilden? Man ser ju knappt den blåa ringen. Det är fog/fix kletat runt den. Är det blåa tätskiktet eller klämringen?
Medlem
· Blekinge
· 12 272 inlägg
Branchregler (Säkert Vatten) säger:
Golvbrunn ska vara monterad så att minsta avstånd mellan
väggens tätskikt och yttre fläns är 200 mm.
En skillnad för olika användningar görs inte där. Med detta ligger mellersta golvbrunn fel.
Golvbrunn ska vara monterad så att minsta avstånd mellan
väggens tätskikt och yttre fläns är 200 mm.
En skillnad för olika användningar görs inte där. Med detta ligger mellersta golvbrunn fel.
Klicka här för att svara