Använder man sanitetssilikon så tar det ju ändå flera år innan den gulnar och att byta ut den tar ju max en halvtimme. Det finns verktyg som är väldigt smidiga när man ska ta bort gamla fogar. Jag har ett kit med plastskrapor som funkar mycket bra. Bytte själv fogen på handfatet i helgen inför mäklarfotografering i veckan.YamBo skrev:
Självklart sanitetssilikon. men det hjälper ändå inte mot gulnad. Om man nu är intresserad av att silicona, rekommenderar jag att man gör det på den plana sidan på wc som blir mot väggen.
För det är absolut inte snyggt och fräscht att silicona.
För det är absolut inte snyggt och fräscht att silicona.
Varför silikon? "Oro för att det ska rinna bakom"?
Då kommer ju frågan hur du får vätskan, som en normal människa måste avyttra, på väggen? Sittandes omöjligt, ståendes så måste sitsen vara helt nedfälld för att komma åt väggen med strålen.
I detta scenario skulle jag vara mera orolig att urinet tränger in i fogen och luktar.
Så min personliga åsikt är att silikon i detta fallet förfular! Fräschheten får du absolut inte bara för att du silikonar en sträng. Mina två IFÖ vägghängda är lika fräscha idag som för ett par år sen då dom installerades utan silikon.
Men det kanske bara är jag
Då kommer ju frågan hur du får vätskan, som en normal människa måste avyttra, på väggen? Sittandes omöjligt, ståendes så måste sitsen vara helt nedfälld för att komma åt väggen med strålen.
I detta scenario skulle jag vara mera orolig att urinet tränger in i fogen och luktar.
Så min personliga åsikt är att silikon i detta fallet förfular! Fräschheten får du absolut inte bara för att du silikonar en sträng. Mina två IFÖ vägghängda är lika fräscha idag som för ett par år sen då dom installerades utan silikon.
Men det kanske bara är jag
Renoverare
· Stockholm
· 20 593 inlägg
Enda anledningen till att ha silikon är om du har fågsprång mao inte helt ojämt underlag för toaletten att vila på.
Tank gillar naturlig skönhet inte silikon, jag håller med...
Tank gillar naturlig skönhet inte silikon, jag håller med...