Har fått gulnad/mörk fläck mitt på vår våtrumsmatta. Detta orsakades av baksidan av badrumsmattan som på något sätt reagerade med plasten i våtrumsmattan.

Jag tror inte att det är limmet det beror på och defenitivt inte kontaktlim som i stort sätt bara används vid brunnar och att lägga klinker på plastmattan hade jag nog funderat över både en och två gånger.

Om eller när ni byter golvbeläggning, passa då på att byta tätning i toakröken också. Eller gör det i vilket fall.

Och jag törs nästan lova att det inte är limmet, du måste lägga upp en bild om du vill få ett korrekt svar. Jag är golvläggare och bör ju kunna svara på om det är lim. Kan även förtydliga detta med kontaktlim, det är ingen normal mattläggare som använder kontaktlim vid golvläggning idag. Och förr använde man det vid ytterhörn och runt brunnen, aldrig vid toastolen.

Är stolen limmad eller skruvad?
Vad är det för material under mattan? spån eller betong?
Vet du vad det är för fabrikat på mattan?
Golvvärme?

Jag är ny (på att skriva här i alla fall) så jag vet inte vad ni tycker om att liva upp äldre trådar men tänkte det kanske var onödigt att starta en ny.

Jag har samma problem med gula fläckar men detta är begränsat till duschutrymmet. Vad det verkar finns det ingen hjälp mot gula fläckar vi har försökt med allt från citronsyra till klorin... bakpulver och ättika och alla möjliga olika tips, även de mest egendomliga. Ingenting fungerar. Vissa säger det är kalk och andra säger det är tvålrester. Jag tror nog mer på det senare personligen. Valet av en snygg vit matta kändes bra när det var nytt, men man lär av sina misstag.

Är det någon som har fler tips kring detta så mottages de mycket tacksamt.

Migrering i plast är väl i princip omöjligt att få bort.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.