Anna_H
Anna_H: Vi har 170-modellen av det badkaret och vi tycker det är jättebra, men du behöver nog flytta dörren om det ska fungera, då fotänden, som ju ska vara där taket är som högst måste vara där och den är ju mycket bredare på detta badkar. Men kanske går det att bara vända på badkaret ni har? Det brukar ju gå att stå i fotänden av badkaret? Hur ser det ut direkt utanför badrummet?
17 svar · 4,9k läst
·
C
corre: Om du har en duschkarbin behöver du inte täta underlag. Måla då med en diffusionsöppen golvfärg. Vill du sen göra det lite snyggare kan man lägga golvplattor över. https://www.bauhaus.se/golv-och-kakel/golv/golvplattor.html?p=1
3 svar · 6,7k läst
J
jnse: Smink? Vad jag vet så är det mest tvålrester och hår som fastnar i rören, iaf här. Tog du lös rören helt och hållet och rengjorde dom? Det är iaf enda sättet att få dom helt rena, sen bör det ju hålla sig länge innan nästa rengöring.
1 svar · 4,1k läst
G
glemmy: Tack för svar! Kan meddela att det tycks sitta som berget, redan innan det genomhärdat.
3 svar · 2,2k läst
putte22
putte22: Hej alla som hade tips mm. Nu har jag tagit mod till mig och tryck ner klämringen med hjälp av hammare och en träkloss. Så nu sitter den fast iaf det går inte att få upp eller rucka på den med fingrarna. Men det är en liten glipa på typ 0,5mm mellan ring och vita kanten på brunnen kan det stämma eller ska ringen sitta riktigt dikt mot golvbrunnen? Ska få ett nytt besök av
31 svar · 8,7k läst
·
K
Kapten_Haddock: Presenterade det för frugan som inte alls var förtjust, men vi har ju ett alternativ för att se vad som funkar eller ej. Lite besviken vart jag då jag tyckte de va riktigt schysst, men det spelar mindre roll tydligen:P MVH/ [citat]
16 svar · 6,3k läst
·
-RB-
-RB-: Här finns lite info https://mobil.byggahus.se/forum/belysning/285174-infalld-klotbelysning-i-spegel-hur-gor-man.html
1 svar · 3,8k läst
T
ToRy: Tack nino, alltid skönt att få lite oförbehållsamt medhåll! :D Stuff; jo brunn har jag ju kommit fram till är bra att ha och plastmattan har jag tänkt hela tiden. Helt rätt att mattan dessutom bör läggas av någon som kan och har verktygen för det. Kul att göra så mycket som helst själv men vissa grejer får man helt enkelt erkänna sig alltför okunnig inför. :D
12 svar · 1,7k läst
P
PatrikJo: [citat] Jag kan lova dig att förmågan att lossa en täckplåt inte har det minsta att göra med om man är gubbe eller gumma. Nyckeln till att lyckas är att försöka, inte att säga att man inte kan
10 svar · 1,2k läst
E
evmal: Tack för din input. Backventilen är kollad och bytt. Inget fel på den. Hela takduschen hoppar rent fysiskt, stötvis när du har både varm och kallvatten på. Även handduschen stöter och hoppar. Det är själva.
2 svar · 1,6k läst
L
Leopard: Ok ska prova att proppa röret och se om det hjälper. Återkommer.
4 svar · 929 läst
O
Oddbod: Makadam är det man brukar lägga (först makduk) som dränerande lager så du gör inte fel om du lägger det. Att jag troligen kommer använda isodrän är för att spara ryggen men en annan fördel är att isodränen också isolerar. Cellbetong isolerar också men inte lika mycket som EPS samt att man på cellbetong måste flytspackla in golvvärmen. Finns nog lika många varianter på hur man
3 svar · 1,2k läst
H
hempularen: Skapligt stor borrhammare med bilningsfunktion, två kvm går på typ 5 minuter.
7 svar · 11,9k läst
M
Marie Cheshire: Ja... Då var det dags att attackera badrummet! Vi skulle vilja få rekommendationer på pålitliga och rimliga hantverkare / företag som kan hjälpa oss. (Skåne - kullahalvön ) Tyvärr har varken jag eller min man tillräckligt med kunskap för att göra detta själva... Vad ska vi tänka på? Mycket tacksam för svar!
0 svar · 2,3k läst
jbr
jbr: Jo men för oss andra var det ju faktiskt intressant att se vad man kan åstadkomma med vattenskärning. :cool:
18 svar · 12,2k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Schnyggt jobbat! Borde förbjudas med bara vitt tråkkakel -Stilpolisen
24 svar · 24,3k läst
·
S
Stefan1972: det man lär göra är väl att se över hur stammen är ventilerad. Är det 110 rör upp på vinden och ut genom taket så är det nog inga som helst problem. Slutar stammen under ett handfat med nån liten vacuumventil. Ja då kanske man kan anta att det kan bli problem.
4 svar · 6,6k läst
V
vanpire: Husfix?
1 svar · 3,4k läst
·
D
Daniel_82: [citat] Läste om att styrelsen var informerad om skadorna. Men bara för de vet om så betyder det inte du kan åtgärda skadan och sedan låta de betala. Läste efter mitt svar att vice ordförande var där med skadeteknikfirman och ni var överens arbetet behövdes göras. Men det jag undrar var det sagt att du skulle se till att det blev gjort? För även om ni var överens om det skulle
20 svar · 2,9k läst
J
Jörgen Ö: När du gjort isoleringen med ex EPS, så skulle jag lagt ett armeringsnät i botten som jag fäst slangen i. Sen gjutit med rotbruk (snabbhärdande betong) sen flytit fall med flytspackel.
5 svar · 3,3k läst
F
f91jsw: Låset ser ut att vara den typen som används nere på kontinenten så troligen är det en dörr som inte följer svensk standard.
2 svar · 783 läst
·
Peter2400
Peter2400: [citat] Om den är kopplad med en återfjädrande knapp så betyder det att fläkten matas med obruten ström precis som den ska. Det är bara inställningarna på fläkten som är fel i så fall, optimalt är det om fläkten går på ett lågt grundvarvtal och ökar vid fukt eller när du vid behov trycker på knappen.
11 svar · 5,5k läst
Janus82
Janus82: Sådana renoveringar har väl kommunen ingenting med att göra. Bygg på och skicka inte in några papper. Det är ju en annan sak om man installerar en eldstad men för andra renoveringar så angår det ingen annan än dig själv.
9 svar · 9,2k läst
thomas33
thomas33: Är det så att fyrkantspinnen är för tjock för att passa i dörren? Standard är 8mm fyrkantspinne och PVC dörrar brukar ha 7 mm! Då finns det att köpa en nedsvarvad: http://lasshop.se/presta/fyrkantspinne-nersvarvad-50024355.html Med den går det att välja standardhandtag och finns hos låssmeder.
4 svar · 1,5k läst
·
anders07
anders07: Jag körde med en polermaskin med polermedel när en hantverkare slarvat... Är det inte mycket kan hårda ytan på en disksvamp med fogtvätt fungera.
1 svar · 2,0k läst
I
injonil: Såvitt jag kan se från LIPs monteringsanvisningar ska metoden överlapp göras genom att golvvåderna överlappas upp mot väggen, minst 5cm överlapp. De har mao inte alls följt monteringsanvisningarna. Edit: dessutom ska hörnen skarvförseglas med en ytterligare folielapp vid tekniken överlapp
2 svar · 4,1k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: Det lär inte ha med locket att göra, där rinner inte något vatten. Jag har samma sak på min toalett. Det är kondensvatten från luften. Vattnet som fylls på i behållaren är kallt vilket gör att luften närmast kyls ner och kan inte bära fukten. Den fälls då ut på den kalla ytan.
1 svar · 2,4k läst
J
Jp000Jp: [citat] Tack Anders, hade min fungerat på det viset hade jag köpt det rakt av. Skall fortsätta driva detta, har bett att få testresultaten ifrån tillverkaren. Återkommer när något mer händer.
13 svar · 5,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.