1 627 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Vilken Vatette Väggbricka?
Hej
Sitter just nu och skall beställa vägggenomföringar till badrummet jag håller på att bygga.
Men blir inte klok på vilken Vatette Väggbricka jag skall ha till vattenanslutningen för toa och handfat. (använder väggbockfixtur)
Duschen var ju lätt, blir ett Vatette blandarfäste 150cc men sen kan man välja på olika Vatette Väggbricka 1-rör genomförningar. Vilken skall jag ha???
Till handfat kan man väl använda 40cc men har tänkt att dra ut vattnet på var sin sida av avloppet, därför behöver jag två 1-rör genomförningar där
Tacksam för all form av hjälp!
Sitter just nu och skall beställa vägggenomföringar till badrummet jag håller på att bygga.
Men blir inte klok på vilken Vatette Väggbricka jag skall ha till vattenanslutningen för toa och handfat. (använder väggbockfixtur)
Duschen var ju lätt, blir ett Vatette blandarfäste 150cc men sen kan man välja på olika Vatette Väggbricka 1-rör genomförningar. Vilken skall jag ha???
Till handfat kan man väl använda 40cc men har tänkt att dra ut vattnet på var sin sida av avloppet, därför behöver jag två 1-rör genomförningar där
Tacksam för all form av hjälp!
Redigerat:
Det beror ju på vilken pex slang du använder 15 eller 16 mm ?
Ska du ha fördelare under tvättstället eller du har någon fördelning någon annanstans?
Edit: Det gäller ju även på blandarfästet till duschen att du väljer 15 eller 16 mm!
Ska du ha fördelare under tvättstället eller du har någon fördelning någon annanstans?
Edit: Det gäller ju även på blandarfästet till duschen att du väljer 15 eller 16 mm!
Redigerat:
Tack för svar med det var inte riktigt det som är problemet. De har ju olika typer av 1-rörs genomförningar som kostar olika mycket.kulle skrev:
Slangstorleken har jag koll på 😊
Om du har vatette väggbockfixtur så är det väl bäst att använda dessa
http://www.evbutiken.se/search/index/?q=vatette
Dom skruvas på väggbockfixturen direkt efter kapning
http://www.evbutiken.se/search/index/?q=vatette
Dom skruvas på väggbockfixturen direkt efter kapning
Klicka här för att svara