Är detta en metod ni tror fungerar för att flutspackla ett litet badrum med fall för dusch?
Tänkt mig följande arbetsgång för att underlätta fallbyggnaden:
1. Flytspackla mot avstäningslist mot golvbrunn för dusch
2. Flytspackla en kant runt vägg med hjälp av avstäningslist
3. Handspackla fall mellan flytspacklad kant och golvbrunn
Borde vara enklare att få till ett bra fall om man har rätt höjd på kanterna runt ca.20mm och jämnar mot golvbrunn 12mm.
Tänkt mig följande arbetsgång för att underlätta fallbyggnaden:
1. Flytspackla mot avstäningslist mot golvbrunn för dusch
2. Flytspackla en kant runt vägg med hjälp av avstäningslist
3. Handspackla fall mellan flytspacklad kant och golvbrunn
Borde vara enklare att få till ett bra fall om man har rätt höjd på kanterna runt ca.20mm och jämnar mot golvbrunn 12mm.
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Enligt reglerna måste du ha fall på golvdelen 1 också. Du behöver ej göra kanten 2 utan du kan flyta denna yta 3 och sedan fixa fallet till brunnen innan det härdar. Smart att göra 1 och 3 i omgångar.
Jag att det ska vara fall i hela utrymmet vet jag och efter de erfarenheter jag hört om så är det enklare att handspackla det lokala fallet runt golvbrunnen, tänkte det kunde bli ännu enklare om man runt om hade två höjder att ta använda sig av som guide.
Hade först tänkt flyta del 1 (givetvis med fall) och sen handspackla hela 2+3, innan jag fick denna idé med del 2 som guide runt.
Hade först tänkt flyta del 1 (givetvis med fall) och sen handspackla hela 2+3, innan jag fick denna idé med del 2 som guide runt.
Klicka här för att svara