Badrum
marw77: Under badrummet är gillestugan som jag skall måla snarast men jag måste täta först.
Christian Dompert: [citat] Hej det är en bostadsrätt. Är lite svårt läge för vi lutar åt att flytta inom en överskådlig framtid. letar hus så det känns inte som vi vill lägga 200 000 på att renovera ett badrum.
Annaviola76: [citat] Ja jag håller tummarna för att sprickan beror på rörelser i husväggen, men känns ändå alarmerande att den råkat bli just i det fuktutsatta hörnet. Hur kan man säkert veta? Måste man riva loss o kolla? Fuktmätare?
Raecer11: Har haft Marco Skagen U i tidigare hus, och nu INR. Likvärdiga i kvalitén. Monterade med inr borrfri. Fungerar bra
08mysa: Hejsan, bytte wc-stol och muff för 5 månader sedan. När jag rengör wc-stolen noterade jag att det samlas vatten på muffens ovansida och intill wcstolens rör (trots golvhuv) och efter några dagar luktar det som kiss pga kontakt med plasten i muffen. Jag tar då bort golvhuvet och torkar bort vattnet. Lukten försvinner då. Nu har jag en tillfällig lösning och tejpat med tejp. Vatten
Åsa Lund: Så hade jag gjort om det verkat vara mögel bakom tapeten. Bra ventilation under tiden!!!
pbol: Hej Jag har både rakt och halvförband med 30x60 plattor på golv. Rekommenderar rakt. Det blir snyggast och det går kompensera viss lutning på golv. [citat]
Boogieman: [citat] Håller med jag svettas ännu efter en timme (värmare? Jag hade dött)...brukar inte stå ut längere. Jag har massage + bubbel. Gillar bubblorna när man blir varm de känns som kalla droppar underifrån :) Kina-kar. Rektangulärt och väldigt snyggt än idag. På sin tid fanns det inga lika snygga eller finesspäcksde kar i Sverige så mycket importerades av småfirmor. Av en del av
putte22: Hallå. Står i valet om en duschhörna i tonatglas med skjutdörr,eller en duschvägg i tonat glas och draperi mellan vägg/glasvägg. Lite sugen på svarta profiler någon som har erfarenhet med tanke på kalk,avlagringar mm hur det blir på svarta profiler.
RoBo: [citat] Tänk på det, när kommunen kommer är det slutsamråd inte besiktning, blir lätt missförstånd när man inte kallar saker för rätt namn. Som ovan.
hempularen: Som sagt det vore bra om du kan skriva lite mer detaljerat om vad det handlar om.
useless: Fall går att bygga med betong också, så rent tekniskt tror jag inte det spelar någon roll. Bäst resultat blir det nog om man låter hantverkaren göra på det sättet dom är van. Utan att bryta mot reglerna såklart...
Massxxl: Det jag menar är utförligt hur man gjuter klacken runt rören med fall till skvallerröret, och det är självklart bakom en inspektionslucka i en ”trumma” jag menar. Sen penslar man väl på något på klacken? Är den infon jag behöver tack
Leif i Skåne: Det vanligaste felet är att, folk inte läser montageanvisningen som säger att kopplingen skall dras till anliggning och sedan 1-1,5 varv beroende på fabrikat! Dom flesta stoppar efter mindre än 1/2 varv och då får man läckage.
Andreas_kalmar: Har 4 spottar i mitt på 2×2.2 meter hade nog räckt med 3 men för symetrins skull så självklart med dimmer.
BirgitS: Svedbergs har en del med svarta profiler i alla fall, men de är ju utan den smutssamlande profilen nedtill.
zsimpey: Det här är en bra plats att börja på. eller gvk då ^ Behörighet innebär att minst en våtrumsansvarig arbetsledare har gått Byggkeramikrådets kurs 1, teoretisk tätskiktskurs samt kurs 2, entreprenadjuridik och byggkeramiska grundkunskaper. Båda kursernas prov ska vara godkända. personal som utför tätskiktsarbeten enligt Branschreglerna har genomgått Byggkeramikrådets kurs 1,
Onsalakorven: Vi har fått ett badrumsskåp reklamerat på ett år efter att det svällt just här. Det var i o f s inte från Ikea och i en hyresrätt men man hade glömt att täta. Fastighetsägaren ville först få det till att jag tvättade händerna på fel sätt och därmed fick vatten att rinna utmed sidorna, varvid jag påpekade att det handlade om ett badrum och att väta är att vänta sig. Den
Boogieman: [citat] Nasty - ev. rövstänk som hamnar på duschhuvudet kan således hamna i håret och ansiktet när du i nästa moment skall duscha :) Jag vet - sent svar, men letade efter regler om man behöver separat avstängare (kran) framför bidedush med knapp-aktivering (tänkte jacka in den på toa-tilloppsvattnet). Såg Bauhaus sålde bidedush med kommentaren att man måste ha avstängare framför
GoForIt: Första misstanke pekar väl mot att antingen platta eller list inte sitter fast helt hundra.. Vill man åtgärda, så kratsa försiktigt ur lite av fogen med en karbidbelagd fogskrapa, och foga sedan på nytt.
KWesterberg: [citat] Jag fick ett liknande svar, och de menar att det är ett problem som inte är unikt för denna modell. Här hemma stämmer det ju eftersom även vår Gustavsberg skvätter över kanten.
MrBoes: Ser ju ut att fungera, blir dock lite tight mot väggen ur ren städsynpunkt, men det går.
prototypen: Tänk på att det finns diameter 38 och 40 mm. Lärde mig den hårda vägen då en 38 åkte alldeles för djupt i mitt 40 avlopp. Protte
-RB-: Butiken vi handlade av finns inte mer och grossisten kommer jag faktiskt inte ihåg vad de hette.
AnetteL: [citat] [citat] Tackar både för komplimangen och svaret som visade sig vara som du sa Ja, de kallar inte mig städfaschisten för ingenting Fast faktiskt har jag bara städat där två gånger sen renoveringen
Krilleman: Jag skulle ha bytt hela vattenlåset. Kostar nästan samma pengar! https://faluplast.se/sv/tvattstall/vattenlassatsrsk-807365340mm-x-g32__918#flexi pung 99:-
BirgitS: [citat] Numera ska det gå bra med kartonggips under förutsättning att tillverkaren av tätskiktet (kakel) resp. limtillverkaren (matta) anger att det är ett godkänt underlag. Se https://www.gvk.se/branschregler/vagg/skivmaterial [citat] Bara om mattan är godkänd för det. Mattor som inte är godkända kan förstöras av fixen så att tätskiktet i den blir sämre. [citat] Se Golv-sidorna