2 485 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Pax calima i 140 mm befintlig kanal.
Hej.Behöver jag använda plaströr 100mm i min 140 mm kanal i betong när jag ska sätta fläkten, eller hur gör man?
Finns en montageplatta till fläkten att köpa som tar ner dimensionen till 100 mm för fläkten att sättas i.
Men kan jag lämna hålet i väggen som det är , eller måste man sätta rör i väggen?
Hoppas ni förstår.
Finns en montageplatta till fläkten att köpa som tar ner dimensionen till 100 mm för fläkten att sättas i.
Men kan jag lämna hålet i väggen som det är , eller måste man sätta rör i väggen?
Hoppas ni förstår.
Produkter som diskuteras: "Pax calima"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Tack för svaret, detta är väl så man brukar göra, men funderar på vad blir fel om jag sätter montageplatta, fläkten, och sen låter kanalen va som den är utan att sätta rör i, och låter befintlig yttergaller sitta kvar.?
Det är homogen betongvägg, det gäller att få tätt mellan innervägg och montageplattan isåfall ju.
Grejen är att yttergallret är ingjutet i putsen på utsidan och vill helst inte Mecka med det, ska tillägga också att det är inget våtutrymme som ska ventileras utan vanligt boutrymme så det blir inga jättehöga fuktkvoter att tala om.
Grejen är att yttergallret är ingjutet i putsen på utsidan och vill helst inte Mecka med det, ska tillägga också att det är inget våtutrymme som ska ventileras utan vanligt boutrymme så det blir inga jättehöga fuktkvoter att tala om.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden